2010
|
|
Zer abantaila eta arrisku dakarzkio “cloud computing”ek on line administrazioari? “Ni mega bat baino gutxiagoko edo banda zabalerako mega bat
|
baino
gutxiagoko udala banaiz, ezin izango dut probetxu handirik atera hodeian biltegiratutako programei” “Cloud computing” en arabera, herritarren datuak eta erabiltzen dituen programak zerbitzari batzuetan zentralizatuta daude, eta ez ordenagailuaren disko gogorrean. Horrek segurtasun maila askoz handiagoa dakar, erabiltzaile partikular batek baititu inoiz izan enpresa edo administrazio batek aplikatzen dituen protokoloak.
|
|
Baina arazoa sarreran dago. Ni mega bat
|
baino
gutxiagoko udala bandan, edo mega bat baino ez bandan, bandan zabaleran banaturik, ezin izango diet probetxu handirik atera programa eta datu horiei; izan ere, nire sarbideak duen kolapsatuaren eta erabili nahi ditudan aplikazioen mende egongo naiz. Zoritxarrez, landa eremuetako udaletan sarbide prekarioen gaia ez da gertaera isolatua.
|
2014
|
|
bizi ondareen gastua areagotzen da biztanle gehiagoko udaletan. Horrela, gutxiago balio duten etxeak (5.424,11?) 10.000 biztanle
|
baino
gutxiagoko udaletan kokaturik daude. Banako oinarria (hau da gure konstantea) 10.000 biztanle baino gutxiagoko udal batean bizi da, hala ere, 10.000 eta 50.000 bitarteko biztanleko udal batean egongo balitz, behar beharrezko ondareen kontsumoa 214,60?/ urte an areagotuko litzateke, OEa 5.638,71?/ urte koa izanik.
|
|
Horrela, gutxiago balio duten etxeak (5.424,11?) 10.000 biztanle baino gutxiagoko udaletan kokaturik daude. Banako oinarria (hau da gure konstantea) 10.000 biztanle
|
baino
gutxiagoko udal batean bizi da, hala ere, 10.000 eta 50.000 bitarteko biztanleko udal batean egongo balitz, behar beharrezko ondareen kontsumoa 214,60?/ urte an areagotuko litzateke, OEa 5.638,71?/ urte koa izanik. Aitzitik, 50.000 biztanle baino gehiagoko udal batean balego, haren kontsumoa 508,35, an handituko litzateke eta OEa 5.932,46, koa izango litzateke.
|
|
Gastu handiena 50.000 biztanletik gorako udaletan egiten da, 10.000 eta 50.000 biztanleko udalek jarraituta. Azkenik, gastu txikiena 10.000 biztanle
|
baino
gutxiagoko udaletan bizi diren banakoei dagokie.
|
2023
|
|
Ikusi dugu lehenago ere toki autonomia eta kontrolaren arteko bateragarritasuna aztertzean, toki erakundeen gaineko kontrola epaitegien eskuetan uzteaz gain, udalez gaineko Administrazio Publikoen eskuetan (Estatuaren eta autonomia erkidegoen) ere utzi da. Toki erakundeek ebazpena eman baino lehen, toki erakundearen jarduera bera baimenduz, edo ebazpena eman eta gero toki erakundearen jarduera onartuz, edota toki erakundearen prozedura eta gero toki erakundearen gaineko Administrazio publikoak prozedura amaituz (hau izango zen, esate baterako, Herri Antolamendurako Plan Orokorra onartzeko EAEko ekainaren 30eko 2/ 2006 Legeak 7.000 biztanle
|
baino
gutxiagoko udaletan ezartzen duen administrazio prozedura).
|
|
Bi teknika hauek TAOLk jaso ditu, baina toki erakundeen sektorekako eskumenak jorratzen dituzten bestelako arauek ere zehazten dituzte. Pentsa dezagun, esate baterako, EAEko Lurzoruari eta hirigintzari buruzko Legeak udal planeamenduekin egiten duena 7.000 biztanle
|
baino
gutxiagoko udaletan, hauetan behin betiko onarpena lurralde historikoen eskuetan uzten du, Foru Aldundien eskuetan toki autonomia kolokan jarriz269.
|
|
Aurrekoaz gain, 20.000 biztanle
|
baino
gutxiagoko udalek zerbitzuak koordinatzeko beharra dute. TAOLaren 26.2 artikuluak hurrengoa esaten du:
|