Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2003
‎Txerto potentzialen diseinuan aurrera egiteko pistak askotarikoak dira. Alde batetik, hiesa kutsatuta egon eta hamar urte baino gehiagora garatu ez duten pertsonen azterketari esker, jakina da immunitate sistemak birusa kontrolatzeko gaitasuna izango lukeela, aldi baterako behintzat. GIBa garaitu ahal izateko beste gako bat urte luzez infektatu ez diren Afrikako prostituta talde bat aurkitzean sortu zen, preserbatiborik erabili gabe sexu ekintza behin eta berriz egin arren.
2004
‎Minbizia duten Hirugarren Munduko haurren dramari buruzko ikerketa atzo egin zen, El Día del Niño con Cancerren. 250.000 adingabek baino gehiagok garatzen dute gaixotasun hori urtero munduan. Bostetik bat herrialde garatuetan bizi da, non %70ek tumorea gainditzen baitu.
2005
‎Nekazaritzarako eta Elikadurarako Nazio Batuen Erakundearen (FAO) ustez, eskola baratzeak tresna baliotsuak izan daitezke haurren eta haien familien nutrizioaren kalitatea eta prestakuntza hobetzeko garapen bidean dauden herrialdeetan. Azken zortzi urteotan, FAOko Telefoof ekimenak 150 baratze proiektu baino gehiago garatu ditu 40 herrialdetan. Erakundeak uste du proiektu honen onura nagusia haurrek elikagai osasungarriak ekoizten ikastea dela, eta, txikitatik, elikadura osasungarria izatera ohitzen direla.
2006
‎Kirurgiarako hautagaiak Gaur egun, eta eskura dauden estatistiken arabera, kalkulatzen da 400.000 espainiarrek baino gehiagok epilepsia pairatzen dutela eta urtero 200.000 pertsonak baino gehiagok garatzen dutela gaixotasuna. Mundu mailan, 50 milioi pertsonak pairatzen dute gaitz hori.
2007
‎Hori da, hain zuzen ere, Yehudi Menuhinek, azken mendeko musikaririk ospetsuenetako batek, eta, aldi berean, giza eskubideen defentsarekin konprometitutako humanistak, Ikasturte honetan, programa 84 ikastetxetan ematen da eta 15.000 ikasle baino gehiagori laguntzen zaie. MUS E programa 1994an hasi zen garatzen Suitzan, Yehudi Menuhin Nazioarteko Fundazioaren bidez. Harrezkero, proiektua zabaldu egin da, eta, gaur egun, Europako hamahiru herrialdetako 350 eskolatan baino gehiagotan garatzen da, Israelen eta Brasilen, eta 40.000 ikasle eta 750 artista baino gehiagok parte hartzen dute. 1997an, Hezkuntza eta Zientzia Ministerioaren eta Nazioarteko Fundazioaren artean sinatutako hitzarmenari esker, programa Espainian ezarri zen Madril, Extremadura, Kantabria, Asturias eta Murtziako zazpi ikastetxe publikotan; bi urte geroago, 1999an Yehudi Menuhin España Fundazioa eratu zenean, beste lankidetza hitzarmen batzuk egin ziren autonomia erkidegoetako hezkuntza kontseilaritzekin, gaur egun 84 ikasleren alde.
2008
‎Hurbilpen horren bidez, jabearen garapen ereduak elkarrekin bizi dira, eta elkar ulertzea etengabe hazten eta denborarekin balioa sortzen. Software irekia OSIk onartutako 60 open source lizentzia baino gehiagoren mende garatutako softwarea da. Lizentzia horiek guztiek funtsean lau baldintza edo eskubide dituzte:
‎Era berean, esaten dutenez, sistemak zelula fotovoltaikoak berotzea lortzen du, eta horrek elektrizitate gehiago sortzeko aukera ematen die. Egia esan, konpainia honek duela hamarkada bat baino gehiago garatu zuen “Eguzki Wall” sistema termikoaren bilakaera da, eta nazioarteko hainbat sari eta goraipamen jaso ditu. Eraikinaren horman zulaketa txikiak dituen altzairuzko horma bat da instalazioa.
2009
‎Partzuergo hori proiektuan parte hartzen duten Espainiako eta Latinoamerikako 94 unibertsitatek osatzen dute. Gure herrialdeko 40 unibertsitateetatik 24k beren ikasgeletan ematen diren ikasgaien 600 ikastaro baino gehiago jarri dituzte erabiltzaileen eskura, nahiz eta edukien ekoizpena erakunde batzuetan beste batzuetan baino gehiago garatu den. Alacanteko Unibertsitatea 82 ikastaro ireki baino gehiago ditu, eta Espainiako erakunde emankorrenetako bat da, Valentziako Politeknikoarekin, Madrilgo Politeknikoarekin, Karlos iii.arekin eta Kantabriako Unibertsitatearekin batera.
2010
‎Horixe izan zen Matthew Lipman irakasle unibertsitario estatubatuarrak ezarri zuen helburua, 1969an Ipar Amerikako eskoletan aplikatzen zen proposamen pedagogikoa ez bezalakoa garatzen hasi zenean. Horrela sortu zen Filosofia para Niños Fp N), gaur egun mundu osoko 50 herrialdetan baino gehiagotan garatzen den programa, besteak beste, Espainian. Irakasgai honek proposatzen duen ariketa sartu nahi da jarduera akademikoan:
2011
‎Bestalde, bioerregai gisa erabiltzeari buruzko lehen ikerketa serioak hirurogeita hamarreko hamarkadakoak dira, petrolioaren krisi betean energia berriztaezin horren alternatibak bilatzeari lehentasuna eman zitzaionean. Hala ere, mikroalgen erabilera praktikoa oraindik ez da ikerketa fase bat baino gehiago garatu. Bultzatzaileek hainbat arrazoi edo erronka dituzte aurre egiteko:
2012
‎“Hori dela eta, ‘Emplea2.0’ k kontuan hartzen ditu irisgarritasun eta erabilgarritasun baldintzak, adimen urritasuna duten pertsonen prestakuntza eta curriculum ibilbidera eta enpresen lan eskaintzara egokitzeko betekizunak, bezeroarenganako orientazioan oinarritutako proiektu bat garatzeko, zeina harrigarria baita adimen urritasuna duten pertsonentzat eta enpresentzat”, dio erakundeak. Indrak lagundu du ekimena abian jartzen, 30 I+G+B proiektu baino gehiago garatu baititu arlo horretan. “Emplea2.0” n, adimen urritasuna duten pertsonek eskaintza egokitua eta berariazkoa aurkitu ahal izango dute, lana bilatzeko prozesuan sortzen den frustrazioa ekiditen duen sistema baten bidez. Sistema horren bidez, eskaintzak beren ikasketa eta lan profiletara eta lanbide gaitasunetara gutxi egokitzeak sortzen du frustrazioa.
2013
‎Bigarren mailako tumore bakarra egotea oso gutxitan gertatzen da. Oro har, bat baino gehiago garatzen da. Horiek detektatzeko, zenbait irudi proba erabiltzen dira, hala nola OTA (Ordenagailu bidezko Tomografia Axiala) eta analisiak. Eta proba diagnostikoei esker, jakin ahal izan da ukituen %30ek baino gutxiagotan garuneko metastasiak bakarra dela.
2016
‎Montessori metodoak ospe handia du azkenaldian. Italian duela mende bat baino gehiago garatu zen, eta hezkuntza proposamen horrek haurraren autonomia, sormena eta interesa jartzen ditu, eta tradizionalak ez diren manuak sartzen ditu, esate baterako, mota berean adin desberdineko adingabeak nahastea. Artikulu honek Montessori pedagogiaren ezaugarri nagusiak, hura aplikatzen duten eskolen oinarrizko irizpideak eta horien emaitzak zehazten ditu, eta metodologia horren historiari buruzko zenbait ohar ere aipatzen ditu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia