Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2002
‎Salmentaketa inbertsioak 6.268,56 milioi eurokoak eta 521,91 milioi eurokoak izan ziren, hurrenez hurren, 1999an. Enpleguak ere antzeko joera izan du, 1997 urtealdian34.397 langile izatetik 46.861 langile izatera heldu baita MCC. Deigarria da, baisalmenten kopuruari nahiz inbertsioari zein enpleguari dagokienez, Banaketa taldeak Industria taldeak baino emaitza hobeak lortu izana 1999an; hori ez baitzenhorrela 90eko hamarkadaren hasieran.
2003
‎Azpiegituren alorrera mugatuz2, ikus dezagun kasu honetan ere antzekoargudioak mahaigaineratzen dituztela ekimen pribatuaren alderako aldaketa horiazaltzeko: azpiegituren ustiapenean eragile pribatuek publikoek baino emaitza hobeak lor ditzaketela, lan eta industri harremanei dagokienez, malguagoak izandaitezkeenez baliabideak (eskulana, kasu) modu produktiboagoan erabil ditzaketelako; edota batzuetan enpresa pribatuak ez daudelako sektore publikoa bezainlotuta proiektu jakin bateko faseen sekuentziari (planifikazioa, diseinua, eraikuntzaeta kudeaketa) eta malgutasun horrek epeak denbora laburragoan lortzea a...
2008
‎Bradleyek eta Bryantek diotenez (1983), irakurtzen ikasi aurretik dimentsio fonetikoak kategorizatzen entrenatutako haurrek dimentsio semantikoak kategorizatzen entrenatutakoek baino emaitza hobeak ateratzen dituzte irakurtzen hasten direnean. Bryant eta lankideen arabera (1990), errima kontzientziak ongi aurresaten du irakurketako arrakasta, baina ez idazketakoa.
‎Fox en eta Routh en arabera (1984), fonemen segmentazioan entrenatutakoek ez zuten kontrol taldekoek baino hobeto irakurtzen. Zatitze eta sintesi fonemikoan entrenatutakoek beste taldeetakoek baino emaitza hobeak lortu zituzten irakurketan. Sintesi fonemikoak bakarrik ez du hobetzen irakurketa.
‎Emaitzen arabera, letren ezagutzan bakarrik trebatu zirenek ez zuten aurrera egin kontzientzia fonologikoan. Letren ezagutzan eta kontzientzia fonologikoan trebaturikoek beste taldeetakoek baino emaitza hobeak lortu zituzten kontzientzia fonologikoan eta irakurketan. Bigarren eta hirugarren taldeen artean ez zen alderik agertu ez kontzientzia fonologikoan, ez eta irakurketan ere.
‎Lundberg ek, Frost ek eta Petersen ek (1988) Haur Hezkuntza amaierako haurrekin egindako ikerketan, kontzientzia fonologikoan trebaturiko talde esperimentalak kontrol taldeak baino emaitza hobeak lortu zituen irakurketan eta idazketan, eta kontzientzia fonologikoa hobetu zuen.
‎Kontrol taldea, aldiz, kategorizazio semantikoan trebatu zuten. Talde esperimentalekoek kontrol taldekoek baino emaitza hobeak lortu zituzten irakurketan (letren ezagutzan).
‎Irakurketa idazketa mekanika eskuratu duen haurrak gai izan behar du sasi hitzak deskodetzeko (irakurtzeko) eta kodetzeko (idazteko). Metodo mistoak beste metodoek baino emaitza hobeak ematen ditu (Lebrero, 1983; Lebrero eta Lebrero, 1988).
2012
‎Hiru hedabideek berezko duten Euskarazko Komunikazio Esparruko albisteek kazetaritza jarduera bikainagoa suspertzen zuten. Izan ere, banakako azterketan baino emaitza hobeak lortzen zituzten, ETB1ekin bat egin zuten Berriako albisteak kenduta. Hortaz, hiru hedabideetan agertzen ziren berriek gainerako albisteek baino ikuspegi kopuru altuagoa azaltzen zuten.
2014
‎Nolabait, desberdintasun sexualak biologiatik datoz: mutil nerabeek neskek baino masa muskular gehiago eta koipe gutxiago dute; hori dela-eta, indar fisikoko probetan, neskek baino emaitza hobeak lortzen dituzte. Baina aurrerabide biologikoek ez dute bien arteko desberdintasuna bere osotasunean azaltzen; ez dute zehazki azaltzen zergatik hazten diren 12 urtetik 17 urtera arteko neska nerabeak eta zergatik jarraitzen duten pisua hartzen.
‎Tratamendu psikologiko eraginkorrena kognizioen eta portaeraren terapia da: tratamendu farmakologikoaren antzeko efektuaren tamaina eragiten du (Gould, Buckminster, Pollack, Otto eta Yap, 1997), eta psikoterapia analitikoak baino emaitza hobeak ematen ditu (Durham et al., 1994).
‎– Eskolako errendimenduan tratamendu kimiko soilak baino emaitza hobeak ematen ditu farmakologia eta tratamendu kognitiboa konbinatzeak (Abikoff, Ganeless, Reiter, Blum, Foley eta Klein, 1988).
2015
‎Gure antzekotasun ebaluazioetan PPB ekin lortutakoen emaitzak berdindu ditugu, baina milaka dimentsioko bektoreak barik askoz trinkoagoak (300dimentsiokoak) erabilita. Are gehiago, hitzen errepresentazio horien informazioa sare neuronaletan etaezagutza baseetan oinarritutakoekin osagarria da, eta, ondorioz, azken horiek banaka erabilita baino emaitza hobeak lortzen ditugu. Beraz, gure metodo berri honek ateak irekitzen dizkio orain arte banatutaegon diren bi estrategia horien konbinaketei.
‎Bigarrenean, hitzen esanahiaren errepresentazioa hobetze aldera, aipatutakobi estrategiak konbinatuko ditugu hurrengo hipotesiari jarraiki: bi metodoen informazio semantikoadesberdina baina osagarria da, eta biak konbinatuta banaka baino emaitza hobeak lortuko dira. Azkenik, hipotesi hori esperimentuen bidez enpirikoki baieztatuko dugu.
2017
‎Kontuan izan beharra dago aipatu argitalpenean TempEval (UzZamanet al., 2012) ebaluazio saioan parte hartu zuen att sistema eta hau erabilita egindako testuinguru leihoeninguruko esperimentuen emaitzak aurkezten direla. Argitu behar da TempEval ebaluazio saioko corpusetan ere, Euskal TimeBank corpusean bezala, token bakarreko gertaeren buru lexikalak daude anotatuta.Alde horretatik, beraz, ez dago arrazoirik euskaraz bat eta hiru tokeneko testuinguru leihoek zazpikoeketa hamabostekoek baino emaitza hobeak itzultzeko. Gure iritziz, bEVENT sistemaren kasuan, bat etahiru hitzeko leihoekin balio altuagoak eskuratzeko arrazoi nagusia ondorengoa da:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia