2006
|
|
Aurkakotasun hori gauzatzeko, konkurtso intzidentearen izapideak beteko dira. Konkurtsoa errudun gisa kalifikatzen duen epaiak zehaztu du zeintzuk diren pertsona ukituak, baita, hala denean, sopikuntzat jo direnak ere; halaber, ukitu guztiei inoren ondasunak administratu eta edozein pertsona ordezkatzeko desgaikuntza ezarriko zaie,
|
baina
zehapen hori aldi baterakoa izango da, eta bi urtetik 15 urte bitartean iraun dezake; era berean, pertsonadaintzeko kondena ezarriko zaie. horiek konkurtsoko edo masaren hartzekodun gisa izandako edozein eskubide galduko dute, eta zordunarengandik edo masa aktibotik bidegabe jaso dituzten ondasun eta eskubideak itzultzeko eta eragindako kalte galerak or
|
2019
|
|
Lege aintzatespena kontuan hartuta, pertsona bat baino gehiago direnean modu solidarioan erantzungo dutela jasotzen du 40/ 2015 Legeak, urriaren 1ekoak, Sektore Publikoaren Zuzenbide Araubideari buruzkoak (SPZAL), bere 28.3.I. artikuluan,
|
baina
zehapena diruzkoa denean eta posible denean bakoiztea egingo da (SPZAL 28.3.II. art.). Orduan, a sensu contrariouler dezakegu posible ez denean modu solidarioan erantzungo dela, pertsona bakar batek, edozeinek, eduki dezake zehapena ordaintzeko beharra?, nahiz eta zehapena diruzkoa izan (SPZAL 28.3.II. art. a sensu contrario), proportzionaltasuna guztiz hautsiz eta jurisprudentzia44eta doktrina45... Erruduntasunak, bestalde, zehaztasuna eskatzen du, nori egotz dakioke zuzenean arau haustea?
|
2020
|
|
1992ko APELko 130.3 eta 2015eko SPAJLko 28.3 artikuluek administrazio erantzukizuna ezartzen dute. Eguneko xedapenaren arabera pertsona bat baino gehiago direnean modu solidarioan erantzungo dute (SPAJL 28.3.I. art.),
|
baina
zehapena diruzkoa denean eta posible denean bakoiztea egingo da (SPAJL 28.3.II. art.) 100 Orduan, a sensu contrario, uler dezakegu posible ez denean modu solidarioan erantzungo dela, nahiz eta zehapena diruzkoa izan. 1992ko APELko 130.3.II. artikuluak ezartzen zuen subsidiaritatea, ordea, desagertu da 2015eko SPZALn.
|
2023
|
|
Gipuzkoan jokabide biak 195 artikuluko arau haustearen arabera bakarrik zigortuko da, edo Bizkaian 196 artikuluaren arabera,
|
baina
zehapenaren oinarrian batu behar dira bidegabe lortutako itzulketaren zenbatekoa eta ordaindu gabeko zorra, autolikidazioa behar bezala aurkeztu izan balitz ordaindu litzatekeen zorra, alegia.
|
|
Lehendabizi, 150 euroko zehapen orokorra ezarri da Araban eta Gipuzkoan (eta 300 eurokoa Bizkaian),
|
baina
zehapen hori ez da ia inoiz aplikatuko ikusiko dugun bezala, zehatu daitezkeen jokabide gehienak modu berezian zehaztu eta zigortu direlako: a) Kontabilitatean edo tributu arauek eskatutako liburu eta erregistroetan eragiketak zehaztasunik gabe aipatzen badira edo aipatu ere ez badira egiten, %1eko zehapena ezarriko da, aipatu ez diren, zehatz azaldu ez diren, faltsuak diren edo dagokien esanahia barik beste bat duten kontuetan jaso diren kargu, abonu edo idazpenen gainean %1, hain zuzen.
|
|
Aitorpena epez kanpo aurkeztu den kasuan, jarduketak hasiko dira eta Administrazioak likidazioa emango du, zorrean epez kanpo aurkezteagatiko errekarguak eta berandutze interesak sartuta
|
baina
zehapenik gabe (Bizkaian berdin arautu da, TFAOren 203 artikuluko epez kanpoko aurkezpenagatiko zehapena izan ezik TFAOren 184.3 artikulua). Edozein kasutan, betearazpen aldia hasiko da aitorpenaren ondoriozko likidazioa ordaintzeko borondatezko epea amaituz gero.
|