2000
|
|
Bigarren eredua, kultur taldearen mugak estatutikkanpo daudenean gertatuko litzateke (1B irudia; e.b., Alemania, Korea). Hirugarrenerlazioa, estatua kultur talde desberdinen kokagunea denean agertuko litzateke,
|
baina
talde horietariko batzuk bakarrik egonik estatuaren mugen barnean (1C irudia; e.b., Zelanda Berria, Maori & Pakhearen taldeekin). Laugarren konfigurazioak estatu baten mugen barneko konzentrazio handia islatzen du, baina kopuru aldetik ezdira nagusiak, eta beste estatuetan ere agertzen dira (1D irudia; e.b., KurdoakIraqen, Turkian eta Iranen).
|
|
|
Baina
talde egoerara eduki hauek guztiak ixuritzeak, partaideen zaintzapsikologikoa bermatuko duen baldintza batzuk betetzea exigitzen du. Bestela, angustia krisiak edo hunkipenezko gainezkak gerta daitezke, subjektuen arazo etasufrimendua gutxiagotu ordez, horiek areagotuz eta nortasunaren desorekakeraginez.
|
|
|
Baina
taldean transferitutakoari dagokionez, zer da transferitutakoa taldeakhistoriarik ez badu, edo ez gutxienez haurtzaroko historia pertsonalaren zentzuan?
|
2001
|
|
Gizabanakoek garatzen dituzten portaeren arabera, ondorengo sailakapena egindaiteke: 1) Taldekide tipiko gisa autokategorizatzen direnak, eta talde portaera tipikoak egiten dituztenak; 2) Taldekide tipiko gisa autokategorizatzen direnak,
|
baina
talde portaera ez tipikoak egiten dituztenak; 3) Taldekide ez tipiko gisa autokategorizatzen direnak, eta talde portaera eztipikoak egiten dituztenak; 4) Taldekide tipiko gisa autokategorizatzendirenak, eta talde portaera ez tipikoak egiten dituztenak. Sailkapen horrek, taldearteko komunikazioak arrakasta edo porrota noiz izango duen iradokitzen du.
|
2002
|
|
Izatez, oso zailada ikerketa talde euskaldunak sortzea, aski baita taldekide bat euskalduna ez izateahizkuntza horren erabilpena asko mugatzeko. Zenbait kasutan lan hizkuntza erdaraduen talde baten baitan azpitalde euskaldunak sortzen dira, lanaren atal bat euskaraz egingo dutenak,
|
baina
talde osoarekin erdaraz komunikatuko direnak. Puntubat azpimarratu nahi dugu honetan:
|
|
Euskarazko ikerkuntzaren egoera baloratzea irakaskuntzarena baloratzeabaino zailagoa da. Izan ere, ikasle batek euskarazko edo erdarazko matrikulaaukeratu duen ebaztea erraza da,
|
baina
talde baten lan hizkuntza eta ikerketarenkalitatea ebaztea zailagoa. Unibertsiteteetan ez dago horri buruzko daturik, etaberaz, hemen guk bildutakoak sartuko ditugu, argi utzita borondate onenarekin, nahiz eta askotan urrutitik begiratuta?
|
|
Horrela frogatuko da desberdintasun sozialaren indibidualizazioak ustez kontraesankorrak diren bi jazoera nola osagarriak egiten dituen. Desberdintasunak mantentzen dira, areagotu egiten dira, gizarte bazterketa ematen da,
|
baina
talde loturarik eta elkartasunik handirik ez da ematen.
|
|
Sociedad de Telecomunicaciones Vascas izeneko enpresaren bidez, Bizkaian eta Araban lortu zituen maiztasunetan Cadena VascaStereo2?, Santurtzi Irratia, Gernika Irratia eta Onda 3 ek osaturiko katea? izenekoaren programazioa eskaintzen hasi zen Blas Herrero,
|
baina
talde txikiaren bideragarritasuna kolokan zegoela, Onda Cero irratiarekin akordio batera heldu zen, horren programa eskaintzeko, 1991 abuztura bitartean. Hortik aurrera, OCR taldearen barruko emanaldi musikala eskaini du; eta adierazlea behin baino gehiagotan aldatu eta gero, 2002ko apirilatik aurrera Kiss FM izeneko emanaldia eskaintzen da maiztasun horietan20; Donostian, berriz, Sociedad de Telecomunicaciones Donostiarra delakoaren maiztasunean ere.
|
2003
|
|
Rioko biltzarraren garrantzia, besteak beste, eta ondorioztaturiko etekin politikoakalde batera utzirik, munduko gobernuen konpromisotzat, Agenda 21 deritzon programan, Hitzarmen garrantzitsu bitan (biodibertsitatea eta klima aldaketak) etaNBetan Garapen Jasangarrirako Kontseilu berriaren eskutik lortutako gobernuzkanpoko aktoreen onarpenean datza. Hori bai, Kontseilu horrek ez du gaitasunexekutiborik, ezta ahalmen arautzailerik ere; are gehiago, ez du aurrekonturikaurreikusi;
|
baina
talde nagusien bilgune izan da, eta, bertan, enpresek, sindikatuek, nekazariek, ekologistek eta indijenek iritziak plazaratzeko aukera izan dutegarapen jasangarriari buruzko gaietan; urteen joan etorrian eta NBen babespean.
|
|
Amalgama multimilitante horrek sarea aukeratu du koordinatzeko, horizontalki eta bileren bidez;
|
baina
talde espirituari eutsiz, nortasun propioa gordez, kanpaina luze baten antolaketa baino harago edo taldeen koordinazio erakundeaizatea baino gehiago, elkarrizketatutako mugimenduko kideen esanetan Golkokogerran edo Kosovokoan gertaturiko esperientzia txarrak errepika ez daitezen.
|
2005
|
|
b. Lan-taldearen iradokizunak jaso,
|
baina
taldeari gutxieneko baldintza batzukexijiturik eta kontrol baten barruan.
|
|
(a ezaugarria kontuan hartuta, ezin da taxonen diskriminaziorik egin,
|
baina
talde osoa definitzeko erabil daiteke)
|
2007
|
|
Jendeak esan dezake zerpentsatzen duen.
|
Baina
talde bezala komunikazio gehiago egotea nahi dugu.
|
|
Lehenengoa pertsona arteko poloari dagokio, horbideragarriak omen dira norberaren konponbideak.
|
Baina
talde arteko poloantaldeka ibili behar da.
|
|
Eta araudi komuna sozietate nagusia eta menpeko guztiak lurralde komuneko arautegia badagokie.
|
Baina
talde hauetatik atera egingo dira euskal arautegiaren eremupean sartzen diren sozietateak eta horrela, EAEko arautegipean geratuko dira sozietate horiek. Dena dela, estatua izango da talde hauen definizioak eta xehetasun oro emango dituena.
|
2008
|
|
Bestalde, setgid bita setuid antzekoa da,
|
baina
taldearen babesei dagokie, helburua berdina izanik, babesak modu kontrolatuan saihestea hain zuzen. Beraz, setgid bita aktibatuta duen exekutagarria bere exekuzioan zehar exekutagarriak esleituta duen taldearen baimenekin arituko da.
|
2009
|
|
Azkenik, aipatu behar da ikerketa honek hainbat egoera paradoxiko uztendizkigula agerian, zeren herri batzuetan ez baitago kadete eta gazteen mailan (16 17urte) talderik eta bai ordea, senior mailan. Beste herri batzuetan kadete eta gazteenmailan bada talderik
|
baina
talde horiek ez dute jarraipenik senior kategorian.
|
|
«Oinarrizkoa da zuk dituzun gabeziak ordezkatuko dituen taldeaz inguratzea, batekezin du guztia jakin.
|
Baina
talde on bat izanda. Hori oinarrizkoa da.
|
|
Radio Vitoria, aldiz, dagoeneko ezagun zaigu liburu honetan, Arabako egunerokotasunean zazpi hamarkadako ibilbidea egina baitzuen 1983an EITBn sartu zenerako. Euskal Autonomia Erkidegoko irratigintza publiko berria eraikitzeko prozesua orduantxe eman zuten amaitutzat; alegia, Radio Vitoria izan zela talde horretan sartzen azkena, eta, hortaz, prozesua osatu zuena (Gaztea eta EITB Irratia geroago sortu zituzten,
|
baina
taldearen barruan jaio ziren). Euskarak ia ez dauka presentziarik irrati horretan.
|
2011
|
|
Z EKTk, mintegiak antolatzeko, Biologiazko euskara zientifikoari buruzko ikastarorako, euskarazko klaseetarako, hitzaldi sorta bat antolatzeko eta liburutegia atontzeko 806.000 pezetako aurrekontua prestatu zuen. Ezbairik gabe, kultur taldearen egitasmoa handia zen,
|
baina
taldea ere indartsua zen, 12 irakaslek eta 50etik gora ikaslek parte hartzen baitzuten.
|
|
Baina EKTak 70eko hamarkadaren lehen erdialdetik aurrera sortu ziren fakultate eta unibertsitate eskoletan euskal hizkuntza eta kultura sustatzeko unibertsitatean. Noski, Euskal Unibertsitatearen kanpaina edo barruti bakarraren eskarien garaian, beronen alde jarri ziren,
|
baina
talde horiek sortzeko arrazoia ez zen barrutiarena izan235.
|
|
Gizarte abileziak trebatzeko beharra ere izaten dute eskizofrenia nozitzen duten pertsonek, besteekin daudenean, begi kontakturik eza, aurpegi adierazpen desegokiak, gorputz keinu desegokiak, erantzuna eman bitarteko gehiegizko denbora tarteak, besteen edo beren emozioak identifikatzeko zailtasunak, etab. ohikoak izaten baitira. Gizarte trebetasunen entrenamendua bakarka edo taldean egin daiteke,
|
baina
taldean egitea gomendagarriagoa izaten da, besteekin harreman eraginkorrak lortzeko eta estresagarriak gerta daitezkeen gizarte egoerak maneiatzen ikasteko eraginkorragoak izaten baitira talde egoerak. Gizarte trebetasunen entrenamendurako normalean ondorengo lan eskemari jarraitzen zaio:
|
2012
|
|
Umeak, beren sineskortasuna dela medio, oso manipulatzen errazak dira eta, aipatu dugun bezala, merkataritzako jokaera bat zilegi izan daiteke eskuarki,
|
baina
talde ahul (kaltebera) bati zuzentzen zaionean ez zilegi suerta daiteke. Izan ere, umeen kasuan bezala, hauek beren edadeagatik eta eskarmentu faltagatik ez dute helduek adina baliabide merkatariek eta enpresaburuek hedatzen dituzten mezuen edo jokaeren presioari aurre egiteko.
|
2014
|
|
Bestalde, kontrol taldea eratuko da: talde esperimentalekoen antzeko kideek osatuta egongo da,
|
baina
talde horretakoek ez dute jasoko inolako tratamendurik, edo, ez behintzat, talde esperimentalari aplikatuko zaion tratamendu bera. Esperimentatzaileak talde mota bakoitzean kide bat edo gehiago sar ditzake.
|
|
Gizarte trebetasunen entrenamendua bakarka edo taldean egin daiteke,
|
baina
taldean egitea gomendatzen da, zeren besteekin hartu eman eraginkorrak lortzeko eta estresagarriak gerta daitezkeen gizarte egoerak maneiatzen ikasteko egokiagoak baitira talde egoerak. Gizarte trebetasunen entrenamendurako eskuarki lan eskema hau baliatzen da:
|
2019
|
|
Ez Dok Amairu, euskal kulturgintzak eman duen kolektiborik eraginkorrena izanik, aztertuizan da;
|
baina
talde gisa eta ikuspuntu soziologiko eta historikotik heldu izan zaio gaiari.Kantagintza tradizionalaren eta modernoaren arteko zubia izan zen kolektibo hau eta herri batenesperantzari hitz berriak asmatu zizkion (Aristi, 1985: 15).
|