Emaitzak: 6
2011 | ||
• Bidelagun estrategikoki egokiak bilatu ditu (ekologismoa, deshazkundea...) | baina pentsatu gabe interes eta balio guztiak komunak direnik. Berezko aliatuak ere egongo dira (sindikatuak, elkarteak...). | |
Alegia, hemen Axular eta gainerako gaiak ikasten direla, oso interesgarriak, jakina. | Baina pentsatu nuen ez ote genuen gazteei azaldu behar zergatik dituzten arazoak euskaraz egiteko, kontuan izanda gainera horrek bizitzan duen eragina. hori izan zen asmoa: liburu atsegin bat egitea irakasleen eskutan uzteko eta soziolinguistikan interes berezirik ez izan arren, gazteak gai horretan janztea, arazo horrek bizitzan eragina duelako, bai hiztun gisa eta baita irakasle gisa ere. kontatu dezagun beraz historia hori, baina ez soziolinguistika kontatzeko, baizik eta bizitzaren historia azaltzeko. eta hizkuntzak bizitzaren hedapen naturalak direla ere kontatu behar da, eta hor oreka behar dela. | |
2012 | ||
Hedabideen kontsumoak markatzen du minimoa (%6, 6koa bakarrik litzateke eremu horretan euskarak duen tokia) eta lankideekin izaten diren elkarrizketetan izango luke maximoa (%17, 6ko erabilera aitortua). Ez dugu irakaskuntzan euskararen erabilerak duen tokiari buruzko datu zehatzik, | baina pentsa daiteke goiko muga hori gainditu egingo lukeela euskararen erabilerak irakaskuntzan duen tokiak. Aitzitik, batez besteko erabileraren azpitik azaltzen zaigu etxeko erabilera (%13, 5eko erabilera aitortua). | |
2015 | ||
Euskara hizkuntza elementu ahul gisa agertu da, beti arriskuan. Argi da oinarrian aldagai ugari egon direla —eta badira egun ere— euskara kezkagai izateko, | baina pentsatu behar da ere, irudi eta diskurtso mota horiek zein nolako ondorioak ekarri dituzten eta noraino izan diren baliagarriak hiztunen atxikimendua lortzeko. | |
2016 | ||
Sentsibilizazioa (mezuak, leloak, kanpainak...) tresna gisa erabili da, bai ezagupena baita mintzamena areagotzeko, | baina pentsatzen dut (onurak aitortu arren), estrategia gisa bere mugak dituela. Horietako batzuk zerrendatuko ditut: | |
2021 | ||
Eta gure geletan, euskarari ematen zaion garbitasunaren izpiek itsutzen gaituzte berriz ere. Bai ikasi behar diegu gutun bat, iritzi bat edo ahozko baten antolatzen | baina pentsatzen dut ere hitzei zentzu baten ematea, hizkuntza biziaraztea premiaz irakatsi behar zaien gaitasun bat dela. Horri esker, hizkuntza bizituko liteke, baina sorkuntzari aberastasuna emanen genioke ere. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
baina | 6 (0,04) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
baina pentsatu | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
baina pentsatu behar | 1 (0,01) |
baina pentsatu interes | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |