2009
|
|
Dena den, aldi berean bi hizkuntza dauden Erkidegoetan, berezkotasun printzipioak ezin du ofizialtasun bikoitzaren printzipioa ezabatu. Nolabaiteko modulazioak eragin ditzake,
|
baina
orokorrean da hizkuntza bakarraren printzipioa aplikatu, bi hizkuntza ofizialetako edozeinetan burututako edozein jarduerak erabateko balio eta eragin juridikoa izango baitu. Beraz, hizkuntzen erabilerari dagokionean, Administrazio Publikoek bermatu behar dutena da herritarrek hautatutako hizkuntza ofiziala erabiliko dela ad extra edo kanpo harremanetan, Erkidegoaren berezkoa izan ala ez; ezberdina da lan harremanetan —edota Administrazioaren ad intra edo barne harremanetan—, jarduera hauetan Erkidegoan berezkoa dena soilik erabil daiteke eta hori guztiz onargarria litzateke, beti ere noski, lege babesa badago eta Administrazioaren zerbitzura dauden langileak hizkuntzaren ikuspuntutik trebatuta badaude.
|
2011
|
|
Oinarri hauekin" aqu� nunca se ha hablado euskera" doxa edo egi konpartitu hori elikatzen ari den euskararen naturalizazio prozesu bat ez ote dagoen plantea daiteke. Bilbon ezaugarri partikularrak hartu dituena,
|
baina
orokorra dena. Naturalizazio prozesu honen zutabeetako bat hizkuntzaren beraren balizko gaitz, muga eta ezintasunak azpimarratzea litzaAhots eta bide bateraturik ez eduki arren, ertzetatik ari diren euskararen aldeko mugimenduek urrats asko eman dituzte Bilbon eta horrela, presentzia mediatikoaren eskasiak ez du esan nahi Bilboko imaginarioan euskararen aldeko ekimen eta ahotsek bere lekua egiten ari ez direnik. teke32 Prozesuaren oinarria euskararen ezintasun eta galgak hizkuntzari berari (eta hiztunari) egoztea litzateke, faktore politiko, sozial, kultural zein ekonomikoak aipatzea sahietsiz:
|
2012
|
|
...akaldon adaxkak Sortzen aisia Taldeko umeak (6 urte bitartekoak) ume hauek askotan euren artean euskaraz aritzen dira, baina gaztelaniara jotzeko joera handia daukate; batez ere, eurak bakarrik jolasten ari direnean (begiraleei beti euskaraz egiten diete). esan daiteke, euskaraz jolastea aisia taldeko kontua bakarrik dela, Adaxkakeko ekintzak amaitzen direnean, elkarrekin jolasten geratu ohi dira,
|
baina
orokorrean gaztelaniaz jolasten dira.
|
2014
|
|
Ondarroan gurasoengandik jaso eta gurasoekin hitz egiten duten hizkuntza oso homogeneoa da, hau da, gurasoen% oso handi batek seme alabekin euskaraz egiten du. Erregela hau ez da erabat zehatza salbuespenak badirelako,
|
baina
orokorrean hau gertatzen da.
|
|
Ondarroako ikasleek aurreko ikasturtetik euskara gehiago dakiten edo gehiago erabiltzen duten galderei ezetz erantzun diete gehienek. Salbuespen gutxi batzuk egon dira, esaterako, gramatika zerbait gehiago ikasi dutela,
|
baina
orokorrean ezetz erantzun dute.
|
2015
|
|
Guztien artean euskaren inguruko irudi eta diskurtsoak sortzen eta zabaltzen lagunduko zuten; tartean hizkuntza eta gizartearen arteko lotura estutuz. Tonu zein edukiz irudi eta diskurtso ezberdinak topatzen dira eragile hauek zabaltzen dituztenen artean,
|
baina
orokorrean esan daiteke euskararen aldeko zein aurkako irudi/ diskurtsoek hauskortasuna erabiltzen zutela hizkuntzaren egoera aztertzeko eta baloratzeko. Paradoxikoa badirudi ere, hauskortasun hori hizkuntza bultzatzeko (salbatu beharra!) zein desagerrarazteko (zergarako salbatu?) aitzakia edo argudio bilakatu zen.
|
2016
|
|
Input gehienak bi iturri horietatik jaso dituzte. Gero, gune oso euskaldunetan bizi izan direnak, beste erreferente batzuk ere izan dituztela esan daiteke,
|
baina
orokorrean sakabanatuagoak egon dira (pixka bat aisialdian, apur bat komunikabideetan, beste hainbeste lagunen artean...). Beraz, haur, nerabe eta gazteentzat hizkuntza kultura garatzeko iturri nagusiak hezkuntza eta familia izan dira, eta horietan hizkuntzaren gainean landutako dimentsio material, kolektibo eta ideologikoak.
|
2018
|
|
Tarteka hitz ludikoa da, jolas zein kantuari loturikoa.
|
Baina
orokorrean barrura begira zeuden hitzak ziren (Del Valle 1995), hitz etxekotuak.
|
|
Euskal Herrian espazio elebakar (ia) bakarra da eskola eta eguneroko borroka eta eginkizuna da" euskaraz egiteko" mezua zabaltzea eta betearaztea. Gaur egun zaila da arau hori betetzen duen gunerik topatzea,
|
baina
orokorrean horren defendatzaileen artean neska nagusi direla baieztatu dezakegu – hizkuntzaren auziaz aparteneskak eskola eta hezkuntza sistemaren defendatzaile arduratsuagoak direlako. Eta egun hezkuntzan, eskolan, euskaraz hitz egitea da araua.
|
2021
|
|
Bestalde, Europako Batzordeak baditu dirulaguntza programak (Interreg, Erasmus+, Creative Europe, Horizon 2020)
|
baina
orokorrak dira, hau da, eskualdeko edo eremu urriko hizkuntzek parte hartu dezakete, baina argi dago hizkuntza hegemonikoekin lehiatu behar dutela eta hori ez dela erraza izaten. Dirulaguntzak gai jakinen ingurukoak dira (berrikuntza, migrazioa, integrazioa, hezkuntza...) eta kontuan izanda elkarkidetzan egindako proiektuak izan behar direla eta lan izugarria dela eskaerak behar bezala prestatzea eta bideratzea, ondorioa da dirulaguntza horiek ez direla ia iristen hizkuntza ez hegemonikoetara, hau da, gaur egun askoz ere aukera gutxiago dagoela eskualdeko edo eremu urriko hizkuntzentzat Europako finantzaketari dagokionez.
|
2022
|
|
Denetan erabilera altuena haurren eta gurasoen artekoa da: % 7,9 Oso fenomeno berezia da,
|
baina
orokorra: herri eta hiri guztietan gertatzen da berdin berdin.
|
|
Denetan erabilera altuena haurren eta gurasoen artekoa da: % 7,9 Oso fenomeno berezia da,
|
baina
orokorra: herri eta hiri guztietan gertatzen da berdin berdin.
|