Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2006
‎bi hizkuntzen arteko ukipenaren aztergaia, hain zuzen, soziolinguistika eta antzeko arloak (psikolinguistika, hizkuntzaren gizarte psikologia, hizkuntzaren psikopedagogia, „.) landuz. Egia da irakaskuntzan bi hizkuntza eredu irekita dituela, euskarazkoa eta erdarazkoa, baita euskarazko materialak sortzen ekiten duela ere; baina nahikoa al da hori. Soziolinguistikari ez al litzaioke eman leku egokiagorik?
2007
‎Bestalde, harreman sareko euskaldunen dentsitateari dagokionez, familian eta lagunartean ezinbestekoa da senide edo lagun guztiek euskaraz jakitea, euskaraz hitz egingo badute: bietan ere, denek euskaraz dakitenean, nagusiki euskaraz hitz egiten dute, baina nahikoa da norbaitek euskaraz ez jakitea nagusiki erdaraz egiteko.
2008
‎Ez baitute balio orain dela lau urte ezarri behar ziren progresibitate irizpideek. Establezimenduek arauetara egokitzeko epe onargarri eta jakina izan behar dute, baina nahikoa eta bete beharrekoa dena.
2010
‎Mapa horretan argi ikusten da materia horiek non kokatuko diren. Baina nahikoa al dira bi materia ikasleek haien gaurko ikasle eta etorkizuneko irakasle profiletarako behar dituzten hizkuntza konpetentzia guztiak garatzeko. Nahikoa al dira lortu nahi ditugun kalitate estandar
‎Beraz, azken ekarpen, hausnarketa eta erreferentzi kualifikatu hauei esker, erakundeetan ikuspegi teoriko batetik zeharkako elementuak (lidergoa, motibazioa, emozioen kudeaketa, erantzukizun soziala, iraunkortasuna eta ekologia...) lantzen jarraitu ahal izango dira eraldaketa aro honetan kultura sortzeko baliagarriak baitira. Baina nahikoak ez dira izango, batera, ikuspegi pragmatikoa ez badugu integratzen (interesak, helburuak, aspirazioak, proiektuak, antolakuntza, prozesuak, produktuak, presentzia soziala,...). Beraz, hizkuntzak paper garbi bat jokatzen du erakundean garapena sustatzeko (garapen pertsonala, soziala eta enpresarena) aktibo gisa. Honetan, langilearen kontsiderazio berria ere bada artean:
‎Mendeetan gutxitze egoeran egon den hizkuntzak, tresna balio apartekoa ere izan ez duen hizkuntzak, bestalde, itxuraz behintzat, hain balio integratzaile txikia izatea harrigarri suertatzen da. gainera, hirugarren atalean esan den bezala, hizkuntza gutxituak bizirauteko balio integratzaileak berebiziko garrantzia duela gauza ezaguna da. hori dela-eta, partaideen lekukotasunak beste kontzeptu baten bidez aztertu dira, bi mundu (bi munduko egoeran bizi) kontzeptuaren bidez, hain zuzen, euskarari eta euskarazko ekoizpen kulturalari erreferentzia egiten dietenean besteekin, nirea ez denarekin aurrez aurre jartzen direlako. dimentsio horrek zera adierazten du: euskarari lotutako mundu bat dagoela eta gizateriaren zati batek, euskaraz ez dakienak, ez daukala mundu horretara sarbiderik, gaztelaniak bideratzen duen munduarekin baino ez daukala lotura. hortaz, norbaitek pentsa lezake euskara ikasteak berez ekarriko lukeela euskararen mundura sartzea. baina nahikoa al da euskara ikastea beste mundu horretara, euskararen mundura, sartzeko?
2016
‎Aiako kaleetan eta behatutako eremu publikoetan euskaraz hitz egiten da gehienbat, baina nahikoa nabarmena da gazteleraren presentzia: %23, 84 gaztelera hutsez, eta beste puska eder bat (%11, 26) kode aldaketa eginez.
‎Aiako kaleetan eta behatutako eremu publikoetan euskaraz hitz egiten da gehienbat, baina nahikoa nabarmena da gazteleraren presentzia: %23, 84 gaztelera hutsez, eta beste puska eder bat (%11, 26) kode aldaketa eginez.
2022
‎Iruditeria hori guztia ez da intentsitate berean sumatzen genero batengan eta bestearengan. Izan ere, hitanoaren esanahiak aldakorrak baina nahiko argiak dira gizonezkoari eta tokako formei bagagozkie, ikusi dugun bezala. Emakumezkoen kasuan, aldiz, askoz zalantza gehiago sor ditzake.
‎– Ez ditut 65 urte baina badut zerbait adierazteko, eta ama zenaren kasuan eman ditut erantzunak. Gure amak, hil berria, laguntza behar izan zuen azken urtean etxeko eguneroko bizitzan, etxekook eskaini genion ahal genuen guztia, baina nahikoa ez. Gizarte zerbitzuetara jo genuen etxez etxeko laguntza izan zezan.
2023
‎Gazteek lagunarteak osatzeko aipatzen dituzten ezaugarriak ikastetxea, jarduerak eta gustuak izan dira, hala ere, kontua ez da alderdi horietara mugatzen, talde gehienetan bi ikastetxeetako ikasleak, kirol desberdinak egiten dituzten gazteak eta beste udalerrietako pertsonak baitaude. Talde horiek ehunduz joan dira urte askoan, baina nahiko iragazkorrak direla dirudi; elkarrizketan gazte batek baino gehiagok aitortu du talde batekin baino gehiagorekin irtetea gustatzen zaiola.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia