2006
|
|
bi hizkuntzen arteko ukipenaren aztergaia, hain zuzen, soziolinguistika eta antzeko arloak (psikolinguistika, hizkuntzaren gizarte psikologia, hizkuntzaren psikopedagogia, „.) landuz. Egia da irakaskuntzan bi hizkuntza eredu irekita dituela, euskarazkoa eta erdarazkoa, baita euskarazko materialak sortzen ekiten duela ere;
|
baina
nahikoa al da hori. Soziolinguistikari ez al litzaioke eman leku egokiagorik?
|
2007
|
|
Bestalde, harreman sareko euskaldunen dentsitateari dagokionez, familian eta lagunartean ezinbestekoa da senide edo lagun guztiek euskaraz jakitea, euskaraz hitz egingo badute: bietan ere, denek euskaraz dakitenean, nagusiki euskaraz hitz egiten dute,
|
baina
nahikoa da norbaitek euskaraz ez jakitea nagusiki erdaraz egiteko.
|
2008
|
|
Ez baitute balio orain dela lau urte ezarri behar ziren progresibitate irizpideek. Establezimenduek arauetara egokitzeko epe onargarri eta jakina izan behar dute,
|
baina
nahikoa eta bete beharrekoa dena.
|
2010
|
|
Mapa horretan argi ikusten da materia horiek non kokatuko diren.
|
Baina
nahikoa al dira bi materia ikasleek haien gaurko ikasle eta etorkizuneko irakasle profiletarako behar dituzten hizkuntza konpetentzia guztiak garatzeko. Nahikoa al dira lortu nahi ditugun kalitate estandar
|
|
Beraz, azken ekarpen, hausnarketa eta erreferentzi kualifikatu hauei esker, erakundeetan ikuspegi teoriko batetik zeharkako elementuak (lidergoa, motibazioa, emozioen kudeaketa, erantzukizun soziala, iraunkortasuna eta ekologia...) lantzen jarraitu ahal izango dira eraldaketa aro honetan kultura sortzeko baliagarriak baitira.
|
Baina
nahikoak ez dira izango, batera, ikuspegi pragmatikoa ez badugu integratzen (interesak, helburuak, aspirazioak, proiektuak, antolakuntza, prozesuak, produktuak, presentzia soziala,...). Beraz, hizkuntzak paper garbi bat jokatzen du erakundean garapena sustatzeko (garapen pertsonala, soziala eta enpresarena) aktibo gisa. Honetan, langilearen kontsiderazio berria ere bada artean:
|
|
Mendeetan gutxitze egoeran egon den hizkuntzak, tresna balio apartekoa ere izan ez duen hizkuntzak, bestalde, itxuraz behintzat, hain balio integratzaile txikia izatea harrigarri suertatzen da. gainera, hirugarren atalean esan den bezala, hizkuntza gutxituak bizirauteko balio integratzaileak berebiziko garrantzia duela gauza ezaguna da. hori dela-eta, partaideen lekukotasunak beste kontzeptu baten bidez aztertu dira, bi mundu (bi munduko egoeran bizi) kontzeptuaren bidez, hain zuzen, euskarari eta euskarazko ekoizpen kulturalari erreferentzia egiten dietenean besteekin, nirea ez denarekin aurrez aurre jartzen direlako. dimentsio horrek zera adierazten du: euskarari lotutako mundu bat dagoela eta gizateriaren zati batek, euskaraz ez dakienak, ez daukala mundu horretara sarbiderik, gaztelaniak bideratzen duen munduarekin baino ez daukala lotura. hortaz, norbaitek pentsa lezake euskara ikasteak berez ekarriko lukeela euskararen mundura sartzea.
|
baina
nahikoa al da euskara ikastea beste mundu horretara, euskararen mundura, sartzeko?
|
2016
|
|
Aiako kaleetan eta behatutako eremu publikoetan euskaraz hitz egiten da gehienbat,
|
baina
nahikoa nabarmena da gazteleraren presentzia: %23, 84 gaztelera hutsez, eta beste puska eder bat (%11, 26) kode aldaketa eginez.
|
|
Aiako kaleetan eta behatutako eremu publikoetan euskaraz hitz egiten da gehienbat,
|
baina
nahikoa nabarmena da gazteleraren presentzia: %23, 84 gaztelera hutsez, eta beste puska eder bat (%11, 26) kode aldaketa eginez.
|
2022
|
|
Iruditeria hori guztia ez da intentsitate berean sumatzen genero batengan eta bestearengan. Izan ere, hitanoaren esanahiak aldakorrak
|
baina
nahiko argiak dira gizonezkoari eta tokako formei bagagozkie, ikusi dugun bezala. Emakumezkoen kasuan, aldiz, askoz zalantza gehiago sor ditzake.
|
|
– Ez ditut 65 urte baina badut zerbait adierazteko, eta ama zenaren kasuan eman ditut erantzunak. Gure amak, hil berria, laguntza behar izan zuen azken urtean etxeko eguneroko bizitzan, etxekook eskaini genion ahal genuen guztia,
|
baina
nahikoa ez. Gizarte zerbitzuetara jo genuen etxez etxeko laguntza izan zezan.
|
2023
|
|
Gazteek lagunarteak osatzeko aipatzen dituzten ezaugarriak ikastetxea, jarduerak eta gustuak izan dira, hala ere, kontua ez da alderdi horietara mugatzen, talde gehienetan bi ikastetxeetako ikasleak, kirol desberdinak egiten dituzten gazteak eta beste udalerrietako pertsonak baitaude. Talde horiek ehunduz joan dira urte askoan,
|
baina
nahiko iragazkorrak direla dirudi; elkarrizketan gazte batek baino gehiagok aitortu du talde batekin baino gehiagorekin irtetea gustatzen zaiola.
|