2001
|
|
egin edo ez egin; izan edo ez izan». Musulman eskola bat, hilerri bat... proiektu asko dituzte buruan,
|
baina
mugak ere bai: «Opus Deik agintzen du Nafarroan, itzaleko gobernua da.
|
2003
|
|
Alegia, merkatuaren kutxa edo poltsa hori ongi definitzeko, diseinatzaileek arrapostu zuzenena egiteko. Merkatua zehazki definitzeak egia da mugak jartzen dizkiola diseinatzaileari,
|
baina
mugarik gabe ez duzu libertaterik. Diseinatzailea ongi moldatzen bada muga horien artean, gauza anitz bada errateko.
|
2004
|
|
Niretzat muga errealitate bat da, ikusezina eta nabarmena aldi berean.
|
Baina
muga batek ez ditu bi aldeetako errealitateak banatzen soilik, mugan zehar errealitate asko baitago. Kasu batzuetan errealitate horrek muga gainditzen du, eta beste batzuetan, muga motaren araberako errealitate ezberdinak daude.
|
|
Euro hiria ekimena, goitik hasita, ez da herrian txertatu.
|
Baina
muga ondoko jendearen arteko ezagutza soilaren bidez ere ez da muga gainditu. Hau da, tradizionalki garatu den kontrabandoaren bidez edota Benten inguruetan garatu izan diren harremanek soilik ez dute aski eragiten gizartean, ezta anaitasunezko festek ere.
|
2007
|
|
Araban, gainontzeko leku gehienetan bezala," ez egite gozoa" egoeran eduki nahi da gure hizkuntzaren normalizazioa. Bai euskarari...
|
baina
muga batzuekin. Ondo normalizazioa ludikoa den bitartean baina kontuz ahalegin edo konpromisoak inplikatzen dituenean.
|
2008
|
|
Hautazkoa balitz, agian, suitzar izatea hautatuko genuke, edo ez behintzat estaturik gabeko nazioko kideak, hobekien bizi diren naziokoak izatea hautatuko genuke. Beraz, hautazkoa bai,
|
baina
muga batzuen barruan.
|
|
|
Baina
mugak hor daude, eta estatuak, eta zer zaren esaten duten paperak...
|
2010
|
|
Ondorengo lerrootan ikusiko denez, euskal dantza tradizionalaren errepertorioan ia ezer ez da uste ohi dugun bezain" betidanikoa". Otsagabiko dantzak eta Kukaik taularatutako azken lana parez pare jarrita, zailtasun handirik gabe jakingo genuke esaten bi horietatik zein den tradizioa eta zein den sorkuntza, biak euskal dantza izanik.
|
Baina
mugak ez dira horren argiak, askotan hala nahi genukeen arren. Edo hobe litzateke esatea tradizioaren eta sorkuntzaren arteko bereizketa egitea alferreko lana dela, Euskal Herrian horren oso zale garela jakinda ere.
|
2014
|
|
Printzipioz, elkarrekin zer ikusirik ez zuten bi estatu ziren, gure zaharrek ez zuten euskal kontzientzia agerikorik, baina senak komunitate bati lotzen zituen. Hizkuntza bizirik badago, sen horrek irauten du gaur egun ere,
|
baina
mugak eraitsi badituzte mugen beharrik ez dutelako da. Hizkuntzaren galtzeak dakar zinezko muga, mugazainik eta errepideko kontrolik gabe inposatzen dena.
|
|
Jakina da marketinak atrofiatu egin dizkigula gustuak eta desioak, produktu neutro baten bila joanik ere eskaintza binarioarekin topo egiten dugula, norbanakoaren ahalmenak ezdeusa dirudiela kontsumismoa ardatz duen makinatzarraren aurrean...
|
baina
mugak muga, beti dago zer egin. Amelia Barquinek Kinka blogean titularretik botea digu enbidoa Nor ausartuko da panpina bat erosten (bere semea ez den) mutil bati Gabon hauetan?
|
2015
|
|
Legeak dio udalek euskaraz funtzionatu dezaketela normaltasunez,
|
baina
muga bat jartzen du: udal korporazioko jende guztia euskalduna bada euskara hutsez jardun daiteke, baina zinegotziren bat erdalduna bada ezin da euskara hutsean aritu.
|
|
" Hizkuntza txikien arteko elkarrizketa zubia etenda dago: edo hizkuntza inperialetatik iristen zaizkigu gauzak edo hizkuntza inperialetara iristen gara gu,
|
baina
muga hori beti dago. Oso garrantzitsua iruditzen zait Mendebaldetik kanpoko literaturak geureganatu ahal izatea, aukera bakartzat jotzen ditugun paradigma asko unibertsalak ez direla ikusteko:
|
2017
|
|
Kooperatiba berriak sortuz. Oso bide motibagarria da,
|
baina
mugak ere baditu. Esaterako, sektore batzuetan, industrian adibidez, oso zaila da lan kooperatibak sortzea; kapitala eskuratzeko zailtasunak daudelako eta abar.
|
2018
|
|
Gaitz erdi, Norvegiako aldean bestela da egoera, eta hango samieraren produkzioez baliatzen gara Finlandian. Muga hor da,
|
baina
mugaren gainetik dabil samiera. Gure hizkuntza baino geroagokoa da muga".
|
2021
|
|
Kepak sintaxia aipatzen duen moduan, klasean erabili ohi diren eredu, adibide, curriculum eta abarrek hain dute ikuspegi zisheterosexuala, bestelako norabidean doan erreferentzia oro dela ongi etorria, seguru nagoelako asko eta asko direla ematen den materiarekin identifikatuta sentitzen ez diren ikasleak. Lehen urratsa da irakasleok kontziente izatea zer dagoen ematen dugun curriculum horren atzean, eta gero, dugun denboraren eta aukeren arabera jokatuko dugu, irakasleongan ardura handiak jartzen direlako,
|
baina
muga handiak ere baditugu, hezkuntza sistemak berak ezarriak. Dugun beste lan bat da klaseko botere harremanak kudeatzea, espazio guztia jaten dutenei espazio pixka bat kentzea, espaziorik ez duten ikasleei hartuaraztea… Ez dira oreka errazak, ardura handia dugu, eta oxigeno bola horiek lagungarriak dira halako dinamiketan.
|
2022
|
|
Zeren, begira: nahi dugu euskaraz egin dezaten eta ez erdaraz,
|
baina
mugarik ezarri gabe nahi dugu erdaren erabilera murriztu; hizkuntzak ez direlako berez txarrak, baina min ematen digu haurrak espainolez edo frantsesez entzuteak; eta ez diegu hala ere min horren arrazoia azaltzen, hori politika litzatekeelako, eta haurrak politikatik at utzi behar baitira, badakizue; baina arrazoi politikorik gabe, zer argudio egon liteke espainolaren eta frantsesaren kontra?... Baina ez, ez, gu ez gaude kontra, hizkuntza guziak dira aberasgarriak, baita hemengo erdarak ere, hori bai, euskara denen artean hobetsita....
|
2023
|
|
denborarenak, ekonomikoak, jakintzak emandakoak...
|
Baina
muga posible horiek desagerrarazi eta berriak eraikitzearekin amestu daiteke, gero berriro bota eta gehiago eraikitzeko.
|