Emaitzak: 6
2011 | ||
Osagai horiek beharrezkoak dira, noski, | baina modu gaiztoan baliatzen ditugu diagnostiko murritzak, lehentasun desbideratuak eta perspektiba faltsuak egiteko aitzakia direnean, are txarragoa plangintzaren benetako xedeak ezkutatzeko erabiltzen badira. Nekez aurkituko dugu euskara plan baten inguru konplexutik abiatzen den diagnostikorik edo eremu horretan sartzen den ebaluaziorik. | |
2014 | ||
Bi herri horien inguruko hautaketaz luze eta zabal hitz egin daiteke, | baina modu laburrean esanda, oso desberdinak direlako izan dira aukeratuak. | |
2015 | ||
Ondoren, lan gehiago burutu izan dira: Peio Jauregi eta B. Moreno (1996) edo Joxean Urdangarinek egindakoak, hain zuzen ere.7 Ikusiko denez ez dira lan asko, | baina modu batean edo bestean (ikerketa zabalak edota ikerketa mugatuagoak) bildutako informazioak ondoren aipatzen diren ideiak finkatzeko balio izan dute: (1) familia giltzarria da hizkuntz (gutxituen) normalizazioan, (2) ama hizkuntza eta hiztunen elebitasun mota erlazionaturik daude (3) ama hizkuntza ziurtatzeak euskararen familia bidezko jarraipena ziurtatzea eskatzen du, (4) transmisio prozesuaren emaitzak ondorengo faktoreen baitan egongo lirateke: | |
2017 | ||
Egia da, honez gero, lehen urratsak egin direla gobernu batzuekin, | baina modu diskretuan garatzen ari den ildoa da. | |
Gaian jarraituz Ozaita (2014) bere ikerketan hitanoaren barnean dauden botere harreman arauekin apurtzearen aldeko erantzunekin ere topatu zen elkarrizketatutako gazteen aldetik guk orain aurkitu dugunaren antzerakoa | baina modu orokorrago batean. Bere aburuz botere harremanetan oinarrituriko arau hauek apurtzearen aldeko jarrera marko handiago batean kokatu behar da: | |
Ibai Iztuetak gizartearen eta herriaren arteko bereizketa egiten du: gizartea administrazioak zehaztutako espazioa osatzen duten hiritarrekin lotzen du; herria, aldiz, identitate batekin identifikatzen diren herritarrek osatzen dute. gizartea (gesellschaft) bereizi zituen (Martinez de luna eta Jausoro, 1998). bi gizarte horietan hizkuntza eta nazioa lotuta daude, | baina modu desberdinean. lehenengoan," hizkuntza eta berezko taldearen identitate kulturala bat datoz eta, bestean, komunikatzeko tresna preziatuena estatuaren hizkuntza da, ez hizkuntza minorizatua" (Joly eta uranga, 2010: 193). lengoaia arruntean, euskara euskaltasunarekin identifikatzen da. etimologikoki" euskaldun" hitza euskara duena edo euskal hiztuna esan nahi baitu. halere, ... |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
baina | 6 (0,04) |
Lehen forma
baina | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
baina modu | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
baina modu bat | 1 (0,01) |
baina modu desberdin | 1 (0,01) |
baina modu diskretu | 1 (0,01) |
baina modu gaizto | 1 (0,01) |
baina modu labur | 1 (0,01) |
baina modu orokor | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |