Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2005
‎Azken batean Zaratek gerra osteko industrializazioaren aroan aukeraketa garbia egiten digu gizarte berriaren humanizazioa eta deshumanizazioaren artean. Honetan guztian bada literatura sozialaren eragina, baina modu sinbolikoan.
‎Seigarrena hirugarren pertsonan kontatuta dago, baina modu objektiboagoan.
2015
‎Beste serie baten alea zen Euskaraz bai baina. Aurrekoak euskarazko telebista baten gaiaz hitz egiten bazuen, bosgarrenekoak ildo beretik jotzen zuen (telebista ere aipatzen zen), baina modu orokorragoan hitz eginez. Funtsean euskal burgesiak euskara kooptatzen ari zela gaztigatzen zuten.
2021
‎" Hezkuntza literariorako prest izan gaitezke, bai, baina modu orokorrean ehuneko batek gaitasunak izanen ditu hezkuntza literarioa segitzeko, eta bikain. Niri axola zaizkit bazterrean geratzen diren horiek zeren eta, hala ere, nire ustez eta ez banaiz oker, gutxiengo batek baitu gaitasuna heziketa literario horretara heltzeko".
‎Lanketa horretarako, adibidez, literatura unibertsaletik euskarara ekarritako itzulpenak tresna egokia izan daitezkeela adierazi dute IEE1 ek eta NE1 ek aurreko ataletan, baina modu eraginkorrean eta literaturzaletasunean eragiteko helburuz egin nahi bada, zer aukeratzen den obra, pasarte, liburu oso, etab., nori zer eskaintzen zaion eta zer helbururekin proposatzen den oso definituta izan behar dela ohartarazten dute. Bide beretik, HIR1 autore eta obra kanonikoen zein ikasleentzat erreferentzialagoak edo hurbilagokoak izan daitezkeenen arteko proposamen orekatu baten alde mintzatzen da, eta azken hauek klasikoengana iristeko plataforma egokia izan daitezkeela argudiatzen du.
‎Bide beretik, hainbatek onartzen dute saio magistralak eta oharrak hartzea haien egunerokoaren parte direla (MIR1, GIR1, HIR1), baina modu diferenteez baloratzen dute horien balio pedagogikoa: GIR1 ek berak irakasle moduan" gozatzen" duela baieztatzen du, baina haien eraginkortasuna zalantzatan jartzen duen bitartean, MIR1 ek eta HIR1 ek, ordea, haien baliagarritasunaren alde egiten dute, nahiz eta bestelako dinamika batzuekin konbinatzen dituztela ohartarazten duten.
‎Gero, aipuekin egin dugun moduan, aurkezten joango zarete banan banan, eta horiek iruzkinduko ditugu, gaurko saioan egindakoari jarraiki. Gogoratu ez dugula ekarritakoa ezta justifikazioa ere epaituko, asmoa kritikoki baina modu eraikitzailean baloratzea izango delako. Eta, non jaso dezakezue?
‎Aurreko atalean, lehen hurbilpena egin zen aipuen bitartez. Baliabide literarioak aipatu ziren, baina modu aleatorioan, esanahiei bereziki arreta jarrita eta zehaztasunez gehiegi sakondu gabe. Oraingoan, zenbait literatur baliabide ikasteari helduko zaio graffiti literarioen bitartez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia