Emaitzak: 8
2005 | ||
Azken batean Zaratek gerra osteko industrializazioaren aroan aukeraketa garbia egiten digu gizarte berriaren humanizazioa eta deshumanizazioaren artean. Honetan guztian bada literatura sozialaren eragina, | baina modu sinbolikoan. | |
Seigarrena hirugarren pertsonan kontatuta dago, | baina modu objektiboagoan. | |
2015 | ||
Beste serie baten alea zen Euskaraz bai baina. Aurrekoak euskarazko telebista baten gaiaz hitz egiten bazuen, bosgarrenekoak ildo beretik jotzen zuen (telebista ere aipatzen zen), | baina modu orokorragoan hitz eginez. Funtsean euskal burgesiak euskara kooptatzen ari zela gaztigatzen zuten. | |
2021 | ||
" Hezkuntza literariorako prest izan gaitezke, bai, | baina modu orokorrean ehuneko batek gaitasunak izanen ditu hezkuntza literarioa segitzeko, eta bikain. Niri axola zaizkit bazterrean geratzen diren horiek zeren eta, hala ere, nire ustez eta ez banaiz oker, gutxiengo batek baitu gaitasuna heziketa literario horretara heltzeko". | |
Lanketa horretarako, adibidez, literatura unibertsaletik euskarara ekarritako itzulpenak tresna egokia izan daitezkeela adierazi dute IEE1 ek eta NE1 ek aurreko ataletan, | baina modu eraginkorrean eta literaturzaletasunean eragiteko helburuz egin nahi bada, zer aukeratzen den obra, pasarte, liburu oso, etab., nori zer eskaintzen zaion eta zer helbururekin proposatzen den oso definituta izan behar dela ohartarazten dute. Bide beretik, HIR1 autore eta obra kanonikoen zein ikasleentzat erreferentzialagoak edo hurbilagokoak izan daitezkeenen arteko proposamen orekatu baten alde mintzatzen da, eta azken hauek klasikoengana iristeko plataforma egokia izan daitezkeela argudiatzen du. | |
Bide beretik, hainbatek onartzen dute saio magistralak eta oharrak hartzea haien egunerokoaren parte direla (MIR1, GIR1, HIR1), | baina modu diferenteez baloratzen dute horien balio pedagogikoa: GIR1 ek berak irakasle moduan" gozatzen" duela baieztatzen du, baina haien eraginkortasuna zalantzatan jartzen duen bitartean, MIR1 ek eta HIR1 ek, ordea, haien baliagarritasunaren alde egiten dute, nahiz eta bestelako dinamika batzuekin konbinatzen dituztela ohartarazten duten. | |
Gero, aipuekin egin dugun moduan, aurkezten joango zarete banan banan, eta horiek iruzkinduko ditugu, gaurko saioan egindakoari jarraiki. Gogoratu ez dugula ekarritakoa ezta justifikazioa ere epaituko, asmoa kritikoki | baina modu eraikitzailean baloratzea izango delako. Eta, non jaso dezakezue? | |
Aurreko atalean, lehen hurbilpena egin zen aipuen bitartez. Baliabide literarioak aipatu ziren, | baina modu aleatorioan, esanahiei bereziki arreta jarrita eta zehaztasunez gehiegi sakondu gabe. Oraingoan, zenbait literatur baliabide ikasteari helduko zaio graffiti literarioen bitartez. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
baina | 8 (0,05) |
Lehen forma
baina | 8 (0,05) |
Argitaratzailea
Labayru | 8 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
baina modu | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
baina modu orokor | 2 (0,01) |
baina modu aleatorio | 1 (0,01) |
baina modu diferente | 1 (0,01) |
baina modu eraginkor | 1 (0,01) |
baina modu eraikitzaile | 1 (0,01) |
baina modu objektibo | 1 (0,01) |
baina modu sinboliko | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |