2002
|
|
Azaletik ezagutzen badut ere, urrutira jo gabe oso adibide aproposa dugu Kataluniako Generalitateak sortutako Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Finantzazio publikoko erakunde pribatu horrek pertsonal propio gutxi dauka,
|
baina
lurralde hartako unibertsitateetako irakasleekin sortutako harremanei esker, ikasketa asko eskaintzen ditu eta zabalkunde handia izan du azkeneko urteetan. Horrelako zerbait egiteko Euskal Herrian, Eusko Jaurlaritzak ez du muga legalik EAEn; edozein tokitatik lotzeko modua izango lukete ikasleek; gastuen aldetik, unibertsitate presentzialak baino askoz ere txikiagoak edukiko lituzke; etaEHUren izaera eta egiturak aldatzen ez direnez, ez luke bestelako arazorik gaur egungo unibertsitatearen agintariekin.
|
|
Etorkizuneko Euskal Unibertsitatea euskara ardatz duen ele askotariko gune modura ulertzen dugu. Irakasteko, ikasteko, ikertzeko eta eguneroko harremanetarako hizkuntza nagusia euskara izango duena,
|
baina
lurralde bakoitzean ofizialak diren hizkuntzak (gaztelania frantsesa) eta gaur egun" lingua franca" bihurtu den ingelesa ere euskararekin batera irakasteko eta ikasteko eta bereziki kanpoko harremanetarako eta ikerketen argitalpenetarako erabiliko liratekeen hizkuntzak izan liratekeela uste dugu. Euskal Unibertsitatearen eredu honetan ez luke lekurik orain UPV/EHUn indarrean dagoen euskararen eta gaztelaniaren bide paraleloaren ereduak, are gutxiago oraindik ere nagusia den ele bakarreko ereduak.
|
2005
|
|
8 Etniarteko gerrak arkaismoan eta zaharkerian sartu dira, Nazio Estatu, komunitate, subiranotasun, muga, lurzoru eta odolaren kontzeptu mamua erabiliz. Arkaismo hori ez da guztiz okerra,
|
baina
lurralde, lurzoru, hiri eta gorputzen ontopologia berria asmatu behar da, egokitzen ez diren gizabanakoek eta kulturek bere lekua eta denbora aurki ditzaten.
|
2009
|
|
XVII. mendetik XIX. mendea arteko gizarte matxinadak Europan bizi zen ondoez zikloan koka daitezke. Beste alde batetik, foruen inguruan izandako eztabaida eta polemika historikoek ondoeza islatzen dute,
|
baina
lurralde entitateen artekoa. Azkenik, XVIII. eta XIX. mendeetako hainbat gertaera bai jo genitzakeela enfrentamendutzat.
|
2011
|
|
Euskaraz komunikatzen eta bizi den jendea dugu, beraz.
|
Baina
lurraldean ez ezik, itsasoan ere izan daiteke euskal herri delako hori. Beraz, erdaldunak Euskal Herria ez ulertzea, beharbada, ez da harritzekoa.
|
2012
|
|
Begira, gainera, esango du batek baino gehiagok, tuareg nomada eta antropologikoki libertario horiek ere (inoiz baino hobeto esanda, estaturik gabe eta merkataritzatik bizi den herri bat libertario izan behar, ezta?) estatu propioa eratu dute Saharako parte batean, lurralde horren gaineko subiranotasuna Maliri eztabaidatuta. Tuaregek estaturik ez
|
baina
lurralde bat bai eduki dute haiena moduan. Deskolonizazio ondorengo erregela eta kartaboiek lurralde hori Libian eta Malin zegoela erabaki zuten.
|
2017
|
|
hau da, demokrazia kontzeptuan ardaztutako formulazioak nazio batentzat baino gehiagorentzat balio izatea. Diskurtso horren arabera, Euskal Herrian bizi diren herritar guztiek partekatuko lukete lurraldea,
|
baina
lurralde horretan nazio bat baino gehiago onartuko litzateke, hots, nazio bat= proiektu politiko eta kultural bat eskema apurtuta.
|
2022
|
|
Biztanleria hazkundea ez da eten azken bi hamarkadetan,
|
baina
lurralde dinamikak aldatu dira
|