2011
|
|
Beste horrenbeste ikusiko genuke Aracil en formulazio hori einar haugen en 1966ko Language Conflict and Language Planning: the Case of Modern Norwegian ezagunarekin konparatuko bagenu. orobat karl deutsch en linguistic conflicts direlakoak hartuz konparazio gai117 hots, lauretan termino bera dugu eskuartean,
|
baina
lauretan aski bestelako kontzeptu edukia. kontzeptu edukizko diferentzia horiek areagotu egiten dira, soziolinguistika katalanaren etxe barnera etorri eta Aracil en formulazioa Ninyoles ek 1969an emandakoarekin, bai eta handik aurrerakoekin (1972, 1975,...), konparatzen bada. Litekeena da Valentziako gizartearen azken bost mendeetako procés de castellanització delakoa gatazkatsua gertatu izana behin baino gehiagotan. ez dirudi, ordea, bere hiru norabide nagusiak (direcció horizontal i selectiva, direcció descendent espontània eta difusió coactiva) maila bereko gatazka iturri izan zitezkeenik, oro har.
|
2013
|
|
Elkarrizketatu ditugun 15 gazteetatik gehienek hitz egiten dute koadrilan euskaraz,
|
baina
lauk, ez. luketen arren, euren koadrilek gaztelerarako erabateko joera dute, partaide guztiak euskaldunak izanik ere.
|
|
Elkarrizketatu ditugun 15 gazteetatik gehienek hitz egiten dute koadrilan euskaraz,
|
baina
lauk, ez. luketen arren, euren koadrilek gaztelerarako erabateko joera dute, partaide guztiak euskaldunak izanik ere.
|
2020
|
|
Ikasleek astean ingelesari eskaintzen dioten denbora kontuan izanda, BH2ko ikasleen kasuan, astean ingelesezko jarduerarik ez egitetik 2 bat ordu egitera igaro ahala 6 puntu igotzen da erabilera orokorra,
|
baina
lau ordu baino gehiago egitean pixka bat galgatzen da.
|
2021
|
|
Proiektuak bereziki jarri du begirada Lehen Hezkuntzako azken urteetan (11 urte) eta Derrigorrezko Bigarren Hizkuntzako lehenengo zikloan (12 urte), burututako" Bergarako nerabeen hizkuntza erabilera formala eta informala" ikerketak erakutsi duenaren arabera (Soziolinguistika Klusterra, 2014), horiek direlako, hizkuntza ohituretan lagun artean gaztelania erabiltzeko joera erakusten duten adin taldeak. Proiektua hiru ikastetxerekin abiatu zen,
|
baina
lau urtez luzatu zenez, zaila izan zen irakasle talde guztien egonkortasuna bermatzea iraupen osoan zehar (1 taula). Hala eta guztiz ere, prestakuntza ikastetxez ikastetxe egiteak ahalbidetu egin zuen proiektuan inplikatutako ikastetxeetako irakasle guztiengana iristea eta prestakuntzaren emaitzak ikustea.
|
2023
|
|
Orokorrean, egindako ibilbideak erakutsi ditu demokratizaziorako zantzuak. Horrek ez du esan nahi aztertutako hizkuntza gutxituek normalizaziorako behar dituzten baliabide oro aurreikusi denik,
|
baina
lau hamarkadetan legediaren garapena, bai autonomia erkidegoetan (2000ko estatutu berrituak adibidez), eta baita Espainiako Estatuan ere (komunikazio lege orokorrak).
|