Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2008
‎Helburua litzateke produktu horiek euskaraz ere eskuragarri izatea. Arlo batzuk jorratu dira eta jorratzen ari dira baina lanean jarraitu da. Aipatu bezala, giltzarria Internet izango da eta, hori horrela, argi dago edukiak sortu direla euskaraz.
‎Beraz, helburua litzateke produktu horiek euskaraz ere eskuragarri izatea. Arlo batzuk jorratu dira eta jorratzen ari dira baina lanean jarraitu da. Aipatu bezala, giltzarria Internet izango da eta, hori horrela, argi dago edukiak sortu direla euskaraz.
‎Hizketa ezagutzaren arazo nagusia hizketaren aldakortasunean datza; izan ere, mezu bat modu askotara ebaki daiteke, hainbat aldagairen arabera (hizAzken urteotan mundu osoko zientzialari eta ingeniari askoren arreta bereganatu du hizkuntza mintzatuko sistema komertzialki bideragarri bat eraikitzeak. tunaren jatorria eta ezaugarriak, hiztunaren barne egoera eta intentzionalitatea, hizketa maila eta abar), eta, horren ondorioz, mezu bererako ezaugarri fisiko desberdinak (hizketa abiadura, hizlariaren oinarrizko ahots maiztasuna, hizketaren prosodia, ahotsaren tinbrea eta abar) dituzten soinu uhinak prozesatu behar dira. Aldakortasunak hainbat ebakera desberdin hautemateko eta ulertzeko gaitasuna ematen dio gizakiari, baina lan nekeza da ezagutze sistemarentzat. Zailtasun horri aurre egiteko, laurogeiko hamarkadan teknika estatistiko eta probabilistikoei heldu zitzaien, eta zenbait ondorio ekarri zuen horrek; garrantzitsuena, ahotsen datu base handiak erabili beharra.
2009
‎Aldaketa tekniko nabarmenak egin dira dagoeneko Kutxan egoera hau alda dadin, eta gehiago ere iritsiko dira berehala, besteak beste hurrengo puntuan azalduko dudan hizkuntza laguntzailearena. Baina Laneko Euskara (LE) ikastaroaz ari garen honetan, ikastaroa bera birmoldatu dugu zeharo, eraginkorragoa izan dadin.
‎Proiektuaren lankideek euskararen historian zehar idazleek eta ikerlariek maneiatu dituzten hipotesiak sailkatuko dituzte, ondoriorik atera gabe. Noski sailkatze lan hau funtsezkoa izango da gero ondorioak ateratzeko baina lan ezberdina da. Ondorioak ateratzea eta benetan zergatiak zeintzuk diren zehazten saiatzea ikerburuei dagokie ikersaioak eginez.
2011
‎(Arratibel 1999, Azurmedi et al. 1998a, 1998b, 2008a, 2008b, 2005, etxeberria 1999, eusko Jaurlaritza 2001, 2008, garcia 2001, Ibarraran et al. 2007, Idiazabal & kaifer 1994, Larrañaga 1995, Larrañaga et al. 2010, Lasagabaster 2003, Martinez de Luna & Berrio otxoa 2000, usurralde 2004). Baina lan hau bereziki interesgarria eta era berean berritzailea da, besteak beste; aztertzen duen eragin taldea euskaldundu ez dena delako, erabilitako metodologia.... eragin talde hau aztertzea interesgarria eta aldi berean estrategikoa izan daiteke, euskararen normalkuntza prozesurako eragile giltzarri izan daitekeelako.
2014
‎Krisi galanta bizi dugu, eta amaierarik ez da garbi ikusten. Euskararen erabilerak ez du goranzko biderik hartzen, espazio funtzional berriak bilatzeko eta lortzeko egundoko ahalegina egiten bada ere, arlo sozioekonomikoan duela urte batzuetako loraldia eten egin da, eta lan munduaren euskalduntzea deitu izan dena stand by egoeran dago, krisiaren erruz neurri batean, baina lan arloarekiko estrategia bera krisian sartu delako baita ere. Euskararen berreskurapen prozesua birpentsatu eta birplanteatu beharra dago beraz, baita esparru sozio-ekonomikoan ere.
‎Euskararen erabilerak ez du goranzko biderik hartzen, espazio funtzional berriak bilatzeko eta lortzeko egundoko ahalegina egiten bada ere, arlo sozioekonomikoan duela urte batzuetako loraldia eten egin da, eta lan munduaren euskalduntzea deitu izan dena stand by egoeran dago, krisiaren erruz neurri batean, baina lan arloarekiko estrategia bera krisian sartu delako baita ere.
‎Ikerlan honen xede nagusia Elgoibarko Atxutxiamaika Aisialdi Taldeak herritar eta erabiltzaile diren haurren, hauen gurasoen eta hezitzaileen euskararen erabileran duen eragina aztertzea da. Aisialdi taldean antolaruriko ekintza zein proiektuak herriko haur, nerabe eta gurasoei zuzendurik daude, baina lan honetan, nerabeen adin tartea ez da kontuan hartuko, gero ikusiko dugunez. Hartzaile hauen usteak jasotzeaz gain, aisialdi taldean hezitzaile eta koordinatzaile direnenak ere bildu dira.
2016
‎Izan ere, ezagutza —eta ez erabilera— da euskarak duen balio pragmatikoaren funtsa. Hasieran ikusten genuen bezala, euskararen komunitatea hiztunak behar ditu, baina lan munduak ez du praxi hori sarri eskatzen oraindik, eta hizkuntzaren balio pragmatikoa ezagutzan agortzen da.
‎Etxekoa deitu dudan testuinguruan etxeko kontuez edo familiakoez ari zirenen elkarrizketak jaso ditut. Lanekoa deituak ere bai, leku publikoan —ez lantoki barruan—, baina laneko kontuez ari zirela. Eskolakoa deitutako testuinguruan eskolako kontuez ari zirenak bildu ditut, batez ere eskola inguruan, umeen zain zeuden gurasoen artean, eta, eskolatik atera ondoko haur gurasoen egonaldian.
2018
‎Gehiago ere esan daiteke, baina lan gehiago izango dugu esaten baino, esaten duena betetzen. Aurrerapauso handiak daude egiteko, bai udal barruetan (hor ere ulermena orokortzen den heinean ahobizi eta belarriprestek erabilerarako joko arauak onartu eta elkarri aitortuz gero, aurrerapauso asko eman daitezke), bai udalaz kanpo, udalerrian gauzatzen diren espazio soziofuntzionalak euskalduntzeko garatu beharreko hizkuntza politikan.
‎Proposamenok ez dute izaera betearazlea, eta horrek hainbatetan eman dezake proposamenaren ahuleziaren itxura, desideratum batean geratzean itxura emanez. Baina lanaren berezko balioa ere bada agerian jartzea errealitatearengan eragiteko dauden egiturazko zailtasunak.
‎" Hizkuntza, hizkuntza da, ez gehiago, ez gutxiago!". Baina lan honetan ikusiko dugun bezala, hizkuntza (ere) gizartearen isla da. Hizkuntzek barnebiltzen dituzte ideologiak, botere harremanak eta hierarkiak; hizkuntza komunikazio tresna baino askoz ere gehiago baita.
2019
‎Lana behar da, etxetik hurbil ahal bada. Baina lan hori sortuko duen industrialde zabala, bulegoeta merkatalgune handia, turismoeskaintza mugagabea, etxegintza bortitz indiskriminatua... mesedegarri ordez kaltegarri gerta litezke arnasgunearen autorregulaziorako eta belaunez belauneko iraupen sostenigarrirako. posiblearen eta ezinezkoaren mugarri gisa hor dago, hasteko, masa kritikoaren arazoa. Neurri batetik beherako herri (are eskualde) gehienetan eraikin publikoen edota merkatal zerbitzuen eskaintza mugatua izan ohi da. herri (eta arnasgune gehienen neurriko herrixka) bakoitzak, horrela, ezin du bere ospitale, bere supermerkatu, bere Campus, bere aireportu eta bere kursaal jauregirik izan.
‎" bere neurrira" egina izan behar du ekimen horrek. gehiegizko edo norabide okerreko ekimen neurriak istilu iturri izan litezke. horrela, a) Lana behar da, etxetik hurbil ahal bada. Baina lan hori sortuko duen industrialde zabala, bulegoeta merkatal gune handia, turismo eskaintza mugagabea, etxegintza bortitz indiskriminatua,.. mesedegarri ordez kaltegarri gerta litezke arnasgunearen autorregulaziorako eta belaunez belauneko iraupen sostenigarrirako; erdara nagusituko da hor, gero eta nabarmenago. b) hirigintza bortitz ugaria erdalduntze iturri bihur liteke erraz. Jendea bai, baina euskarazko mintzajardun arrunta nagusi izaten segitzen duen herri girorik ez. arrisku horri aurre egiteko" herriko ateak ixtea", hirigintza eta hiri moldaera osoa arau zorrotzegiz lotzea (etxeak eta lur-sailak saldu erosteko orduan, besteak beste), arras problematikoa izan liteke.
‎Bat nator ideiaren muinarekin, baina lana herrian bertan egitea ez zait horren erabakigarria iruditzen, baldin eta, herri giroa eta komunitatearen bizitasuna mantentzen badira. Beti egongo da multzo bat (handiagoa ala txikiagoa) lehen sektorearen inguruan, edo egon daitezkeen lantegi zerbitzuetan lanean arituko dena, baina lantegiak herrian bertan edo gertu egotea berdintsu dela esango nuke.
2022
‎Irudietatik abiatu gara, baina lan hori izango da artikulu honen bizkarrezurra eta lan horretan oinarrituko gara bide bat erakusteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia