Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 61

2001
‎Normalizazioa kontzeptu soziolinguistikoa da, eta ezaugarri propioak ditu. Baina kontzeptu honen babesean garatu diren hizkuntz politikak arbuiatzen eta erasotzen dituztenek ez diote hedadura soziolinguistikorik ematen. No rmal/ anormal antitesian laburbildu nahi dute guztia, konnotazio negatibo guztiekin, gutxitu fisiko edo psikologikoa ere aditzera emanez.
2002
‎Belaunaldi berrien artean denetarik dago, noski. Baliteke Arizmendiarrieta, Ormaetxea edota Larrañaga bezalako aitzindarien espiritu kooperatibista horren bizirik ez izatea, baina kontzeptu orokorra hor dago, ekonomiaren globalizazioarekin edo gabe
2005
‎Egokitzat hartzen den laguneko kontsumo kopurua da anoa baina kontzeptu hori aldatu egiten da pertsonaren adin, sexu eta gastu fisikoaren arabera.
2006
‎Beraz, infantzoi terminoa ordezkatua izan zen, baina kontzeptuaren degradazioa ere gertatu zen, talde txiki eta itxi batetik irekiago batera pasatuz297.
‎425 Herri arimaren kontzeptua erabili(" alma española"," alma andaluza"," alma europea") Ortega-k hasieratik eta beti korriente egin du; baina kontzeptu horri buruz gogoetatu, uste dut hori duela lehen aldia.
‎Eta filosofian, definizioz, kontzeptuetan barnebiltzen eta adierazten da egia. Baina kontzeptuzko ulerkuntza oro heriotza da. Azter dezagun astiro.
2007
‎Ortega-ren kointzidentziak Chamberlain ekin puntu askotan harrigarriak dira (batzuetan korronte bateko sentiera eta ideia komunak izan litezke, menpekotasun zuzenekorik gabe), puntualak ez ezik orokorrak, estiloan bertan hasi eta fakto gorrien, zientzia kamutsarekin? polemizatzeko moduan (filosofia jakintsuago haizeputz baten izenean); historiari buruz tente potente jarreran, hari esijituz, aginduz (esaterako arraza espainol garbirik lehen ez egonda ere orain hori eugenikoki sortzeko esijentzian, elite buruzagi arrazialen aldarrian, etab.); eta ez arrazaren kapituluan bakarrik, baina kontzeptu basikoetan, balioespen historiko nahiz pertsonaletan, historiaren filosofia, bitalistan?, filosofia poli tikoan, balio moraletan. Hala ere, orain darabilgun arloan, puntu bat da nabarmentzekoa:
‎Bigarren ondorioa, etika publikotik, gizarte erantzukizunaren alorretik dator.Inguruan dugun hau guztia, zalantzan jartzeko modukoa da. Bitxia bada ere, demokraziaren kalitateaz, gardentasunaz, gizarte erantzukizunaz, herritarren partaidetzaz... halako kontzeptuak aipatzean ahoa betetzen zaigu baina kontzeptu horiekhedatzen ari diren momentuan, teknologia berriek horren kontrako baliabideakeskaintzen dizkigute. Agian beste momentu historiko batzuetan, baliabide teknologikoak mugatuagoak ziren, baina momentu honetan, ia ia mugagabeak direla esanliteke beste era batera jarduteko.
2008
‎–Lehenik, posible da herritartasun kolektibotik eta oinarrizko kultur proiektu partekatu batetik abiatuta kultur identitate komuna eta gizarte politikoa eraikitzea, sentimendu kultural edo politikoetan norberaren joera edozein delarik ere. Bigarrenik, euskal kultura edo euskaltasuna (euskal identitate orokorra) eraiki behar da oraintxe bertan hasita, baina kontzeptu kultural soil gisa ulertuta, hau da, kultura jarauntsiaren eta gaur egungoaren emaitza gisa; nahitasunarekin eta kultura proiektuarekin (euskaltzaletasuna) edo identitate politikoarekin (euskal nortasun nazionala) lotzen diren kontzeptuetatik bereizirik, alegia?.
‎Eskualdeentzat erabateko autonomia eta, aldi berean, Europaren baitan egotea aldarrikatzen dugu. Horregatik ez dugu independentzia aldarrikatzen, baina kontzeptu auzia izan daiteke. Europaren baitan egon nahi dudalako ez dut independentzia hitza erabiltzen.
2009
‎Esaldi horietako asko irakasleek esan ohi dituzte ikasle batzuek eskolan duten portaera deskribatzean. Baina kontzeptu bakar batean laburbiltzen da: arreta falta.
‎Gehien bat, emakumeak pairatzen du egoera hori. Oreka bilatzea izanen litzateke konziliazioa, baina kontzeptuak ez luke zuzenean emakumearengana joan behar, ez da emakumeen afera bakarrik». Ana Irastorzaren erranetan, «aipatu dituzuen lan horiek kulturalki emakumeak hartu ditu bere gain, heziketa hori eman digute.
2010
‎Eta alferkeria politikoa, herritarrei hastapenetik parte hartzeko aukera ematea lana eta konpromisoa delako oroz gain. Baina kontzeptu askorekin egin duten gisan, parte hartzea ere mediatikoki prostituitu dute. Prest daude kale baten nolakotasuna foro parte hartzaile batean erabakitzen uzteko, eta ondo iruditzen zait, baina proiektu garrantzitsuagoekin zer?
‎erkidego autonomoko gobernua, foru aldundiak eta udalerriak (kontzejuak ere bai), besteak beste. Baina kontzeptu honek intra erlazioak ezezik, inter erlazioak ere hartzen ditu bere baitan. Barruko hiru eskaloi horienarteko loturak eta koordinazio ekimenak murritzak badira, are gehiago gobernuerregional eta estatu ezberdinen artekoak (Lozano, 2003).
‎Burua luzatu nuen haren lepo atzetik. Logela baten marrazkia zegoen han, marra hutsezko zirriborroa, baina kontzeptu berri bat transmititzen zuena, Italiatik zetozen ideiak eta. Esku bat ipini nion sorbaldan, neure adostasuna adierazteko.
2011
‎"... izena badugu, baina kontzeptua betetzeko", eta marko teoriko kontzeptual hori kokatzea aplikazioari begira, lurraldetasunaren planoan edota funtzio espezifikoenean:
‎Bilakaera hori digitalizatzeari eta euskarri aniztasunari buruzkogogoetaren baitan gertatu zen, Plan Estrategikoak eta abiada hartzen arizen euskarria, Internet, gehiago sustatzeko beharrak bultzatuta. Webguneak izenarieutsi zion ?Eitb.com?, baina kontzeptua goitik behera aldatu zen, gaurkotasunezkozein entretenimenduzko eduki orokorren atariaren estrategian oinarrituta taldearenizaera adierazten zuena.
‎Hitz hori 1963ko kongresu batean hartu zen eta “tsu” (portua edo badia esan nahi du) eta “nami” (olatua) terminoetatik dator. Izen horren aurretik, “itsaskiak”, “itsasikarak” edo “itsasoko uhin sismikoak” terminoak erabiltzen ziren, baina kontzeptu horiek ez dira erabiltzen, ez baitute behar bezala deskribatzen fenomeno hori. Urak sakoneratik egiten duen mugimendu zakarrak “taupada efektua” eragiten du gainazalerantz, 30 metrotik gorako olatuak lortzeko gai dena.
2013
‎San Tomasek honetara definitu zuen justizia: «bakoitzari berea emateko borondate iraunkor eta betikoa», baina kontzeptu hori Ulpianorena da (D. 1, 1, 10 pr.).
‎1826 urtean Benthamen dizipulua zen John Austin izendatu zuten azken hori betetzeko, eta berehala joan zen Bonnera, bertan ikasteko. Austinek Benthamengandik hartu zuen zuzenbidearen teoria orokorra, baina kontzeptu juridikoak aztertzerakoan, Alemaniako erromanisten eragina atzeman zitekeen. Austinek kontzeptu juridiko orokorren egitura sistematikoak eta azterketa zorrotzak bilatu zituen, eta aurkitu ere, aurkitu zituen Savignyk edukitzari buruz idatzitako tratatuan edota Thibauten Pandectas izeneko zuzenbide sisteman (Savignyren tratatuari buruz, ondokoa baieztatu zuen:
2014
‎Eskumuturrean eramateko ordenagailu txikiak dira, eta hainbat sentsore eta haririk gabeko konexio dituzte. Baina kontzeptua smartphonearena ez bezalakoa da, nahitaez, tamainaren muga dela eta.
‎Meiners irakurria zuela) 1886 Goethek berak esanik dakigu, Herderren. Ideen? traktatu hori, gure arazoari doakion II. Atala partikularki, bien arteko eguneroko eztabaida etengabeen artean idatzi zela1887 Erredakzioa bukaturik, publikatu baino lehen, Goethek poz pozez irakurri du eskuizkribua eta edukiari bere adostasun oso osoa adieraziz oniritzi dio1888 Humboldtek aipatu aipatzen ditu arrazak, baina kontzeptu horrekin zer egin ez dakiela esateko; ez baita lortu kontzeptuaren definizio egokirik, ez arraza diferenteen klasifikazio erabilgarririk. Aitzitik, gizajende guztien genero batasuna ebidentea dela, arraza guztiak senideak direla1889; arrazak hizkuntzarekin zerikusirik ez duela (Renanek alderantzizkoa esango baitu), izatekotan ere nazioarekin duela1890 Handik hara, klasizismo eta idealismo alemaneko autoreetan (Fichte, Hegel, etc.), arrazak zerikusirik oso gutxi izango du, gehienetan batere ez, inoiz edo behin hitza haien lumetan aurki badaiteke ere1891.
‎Herodoto baitan daukaguna nazioaren kontzeptu, kulturala? da, esan ohi den legez esateko; baina kontzeptu, politikoa, da orobat, abertzalea?, testuinguruan garbi dagoenez:
‎politikan, zientzietan, kulturan, kirolean, arteetan, eta abar. «Gauza bilakatze»aren kontzeptua emakumeek komunikabideetandaukaten irudiaren analisian aplikatu da hirurogeita hamarreko hamarkadaz geroztik, baina kontzeptu hori beti agertu izan da, nola edo hala, eta zenbait ikerlan sorraraziditu, botere sistema asimetriko honen iraupenaren ondorioen berri emateko. Sistemahonetan, izan ere, emakumeen gorputzek objektuen papera betetzen dute, subjektuenpaper pribilegiatuaren mende, batzuetan objektu horiek plazererako eta kontsumoaukera gisa ere erabiltzen dituztenak.
‎Marshallen aurretikoek (1890), berak ez bezala, beraien burua ekonomialari politikotzat zuten, gizateriaren azterlari eguneroko jardun arruntean, psikologo eta soziologo ekonomikoak. Weberrek, arrakastarik gabe," ekonomia soziala" deitu nahi izan zion, baina kontzeptu horrek beste esanahi baterako norabidea hartu zuen. Alabaina, bada" osaketa falazia" (fallacy of composition) bilaka daitekeena:
2015
‎Kontua sortzerakoan argi geneukan euskarazkoa behar zuela izan, baina prestakuntzarik gabe hasi ginen, presaka, eta hatxe bako euskara batu modukoan egiten zuen Sabin Arana geneukan(!). Baina kontzeptua gustuko izan omen zuen batek @LuisAranaGoiri sortu zuen segidan, eta rol joko arraro batean sarturik, anaiak inplizituki irizpideak ezartzen lagundu zigun. Pixkanaka @aranagoiri k euskaratik gaztelaniara egin du ihesi, eta gu kontraesan horretan bizi gara.
‎Bistan denez, Fosterrek ez du ulertzen (semi) autonomia absolutuki, ez du kontzeptua mitifikatzen zenbait teoria (proto) modernok egiten zuten bezala, baina kontzeptua politikoki erabiltzen du bere indar aurrerazaleagatik. Autonomia erabilgarria zaio kapitalismoaren totalitarismoari (diseinuari zehazki, bere teorian) mugak jartzeko.
‎Baina lanerako eremu bat zegoen hor. Baina kontzeptua bera, hasieratik garbi neukan?.
‎Funtsezkoa arrazoi politikoa da, beraz. Hau da, Euskal Herri kontzeptua definitzeko uste baino adostasun handiagoa dagoke euskal herritarren artean, baina kontzeptu hori batzuek nazio eta besteek erregio bezala garatu gura dute; batzuek subiranotasun politiko osoa eskatzen dute, eta besteek nahikoa dute subiranotasun maila txikiagoekin. Ez dirudi, gainera, posible denik desberdintasun horiek saihestea estatubako nazioetako nazionalismoetan, horrela gertatu baita nazionalismoaren hasiera hasieratik.
‎Bideari ekiteko modu ugari dago baina kontzeptuak (semantika) ere berritu behar ditugu ekonomiaren esparrutik hasita. Iker Etxanok idatzitako liburu hau lagungarri zaigu berrikuntza horretan, bi esparru era egokian lantzen dituelarik:
‎Suitzako alemanezko kantoietan aleman estandarraren (Hochdeutsch) eta hango lurralde barietatearen (Schwiizerdutsch edo, aleman estandarrean, Schweizerdeutsch) arteko banaketa funtzionala da ohiko adibidea. Gurean, euskalkien eta euskara batuaren arteko kode aldaketa izan liteke adibidea (Zalbidek berak jaso du harreman hori diglosiaren adibide, baina kontzeptua argitzeko bazterreko kontua bailitzan, oin oharrean aipatuta). 24 Hala ere, Fergusonen adieraren ikergaia hizkuntza bereko aldaerak direnez, ez da erabilgarria euskarak espainolarekin eta frantsesarekin duen harremana nolakoa den aztertzeko. Horrenbestez, euskara erdaren arteko harreman diglosikoa proposatzea baldin bada helburu, trikimailu ergela besterik ez da ondokoa esatea:
2016
baina kontzeptu ekologiko gisa 1920ko hamarraldian de_ nitu
‎2 Gelditu al zaizu unitatean landu den, baina kontzeptu mapan agertu ez den poetarik. Batzuetan ez
‎Bottiren arabera, faxismoaren mundu mailako joera bat da boterea hartuta, kontserbakor bilakatzea?, hots, joera populistak alde batera uztea (1991 eta 1998). Bottiren aburuz, frankismoa faxismoa dela ukatzeko argudio hau erabiltzen dutenak Renzo De Felice italiar historialariak erabilitako kontzeptuetan oinarritzen dira, baina kontzeptu hauek gaizki ulertzen dituzte, De Felice berak ere aipatzen bait du 30 hamarkadan italiar faxismoak egindako biraketa kontserbakorra. Bottiren aburuz, argudio defelicetar hau ondo ulertuz eta aurreko paradigma horri (frankismoaren faxismoa ukatzearenari) eutsiz, orduan italiar faxismoa faxista zenik ere ukatu genuke. Azken finean, Bottiren argudioak gauza bat azaleratzen du:
‎Termino hori Eduard Suessek geologoak sortu zuen 1875ean, baina kontzeptu ekologiko gisa 1920ko hamarraldian definitu zuen Vladimir I. Vernadskik. Ekosistema terminoa 1935ean garatu zuen Arthur Tansleyk.
‎Sukaldaritza liburu baten formatua eta etxean plater jakin bat egiteko behar diren elikagai guztiak eskuragarri dituen berrikuntza teknologikoen azken korrontea da dinnerkit delakoa. On line erostea ez da ezer berria, baina kontzeptu hori berezia da bere formatuagatik. Osagaien kitek elikagaien segurtasunaren ikuspegitik zer berezitasun dituzten azaltzen du artikuluak.
2017
‎Hasiera batean hitz egiteko era zein den adieraziko zuen euskaldun hitzak, baina kontzeptua irauli dela esan liteke: euskaraz egiten du= euskalduna esatetik euskalduna= euskaraz egiten du uste izatera pasa bagina bezala.
‎Eduardo Apodaka eta Jordi Morales – Hiztun kategorietatik hizkuntza praktiken erregistroetara: erabilera sustatzeko neurriaren bila hiztunen kategorien sorreran logika kognitibo bat topatzen dugu, gutxi asko, euskaldun kategoriaren oinarrian dagoena. hasiera batean hitz egiteko era zein den adieraziko zuen euskaldun hitzak, batez ere hizkuntza arteko egoeretan. beraz, komunikaziorako hizkuntza gaitasuna (orokorrean) zehazteko bidea zen, baina kontzeptua irauli dela esan liteke: euskaraz egiten du= euskalduna esatetik euskalduna= euskaraz egiten du uste izatera pasa bagina bezala. euskararen egoera gaiztotu ahala, baliabide praktiko kognitiboa izan zitekeena, maxima morala bilakatu zen:
‎Egun, upategiaren ekoizpena 400.000 botilakoa da.Hainbat ardo egiten dituzte Briegon, desberdinak eta kalitatezkoak; baina gaur Supernova eta Ankal familiako ardoak azpimarratu nahi ditut. 2006an sortu ziren Supernova ardoak, sustraiak mantenduz baina kontzeptu berritzaile nabarmenarekin.Ankal, berriz, 2011n sortu zuten, haien hitzetan, «Dueroko Erriberako upategien irakaspenak eta tradizioa batzeko asmoz». Ankal ardo horiek frutatsuagoak badira ere, delikatuagoak eta orekatuagoak ere badirela esango nuke.Erabat desberdina da ardo horiek eskaintzen dutena, baina ez dut hautaketa bat egiteko asmorik, biek eskaintzen baitituzte bertuteak, onurak eta zenbaitetan emozioa ere esango nuke.
‎da, esan ohi den legez esateko. Baina kontzeptu, politikoa, da orobat, are politiko militarra (abertzalea), testuinguruan garbi dagoenez:
‎2 Gelditu al zaizu unitatean landu den, baina kontzeptu mapan agertu ez den poetarik. Batzuetan ez da erraza izaten poetak eta poemak mugimendu jakin batekin lotzea.
2018
‎Terminologia, hizkuntza arrunta moduan, erabiltzen bada, denboraz, aldagarria eta moldagarria izan daiteke. Terminoak (izendapenak) alda daitezke, baina kontzeptuak ere bai. Horregatik, etengabe gainbegiratu eta eguneratu beharrekoa da terminologia.
2020
‎“Duela 35 edo 40 urte, kakotxoak jatea eta freskagarriak edatea ohiz kanpokoa zenean, oraindik ere zentzua zuen urtebetetzeetan jatea, egun berezia baitzen. Baina kontzeptu hori galdu egiten da hilero zenbait urtebetetzetan edozein larunbatetako gauza bera jaten denean”, adierazi du. Urtebetetze osasungarriagoa egiteko ideiak Baliteke garaia izatea menuaren eskaintza aldatzeko eta nutrizio aldetik gomendagarriak bezain aberatsak diren elikagaiez gozatzeko:
‎Ondorioz, kasu batzuetan, ez dugu eskura eduki gustatuko litzaigukeen EPIa (norbera babesteko jantzia), eta gure segurtasuna zaintzeko, eskura geneukanarekin moldatu behar izan dugu. Orain arte, EPI asko edukitzera eta erabiltzera geunden ohituta, baina kontzeptua aldatu eta gauzak hobeto eta neurrian erabiltzen jakin behar izan dugu. Horrez gain, gaitzaren diagnostikoa egiteko erremintak ez zeuden oso eskuragarri eta garatuta hasieran.
‎Haindu aditza identifikatu ondoren, agindu rekin ez nahasteko bezainbeste identifikatzea lortu bada behintzat, komeni da haren esanahia argitzea. ‘Libre utzi’ edo ‘soltatu’ esanahia eman da arestian, ‘azkatu’ edo ‘juaten itzi’ idatzi zuen Kirikiñok, eta hori da adierarik ohikoena, baina kontzeptua hobeto zehaztu behar dela uste dut.
Baina kontzeptua oso sinplea da.
2021
‎Testuinguru hartan sortu zen bertsolari gaztea kontzeptua. Aurretik ere baziren adinez gazteak ziren bertsolariak, baina kontzepturik ez zegoenez, denak ziren bertsolariak, adjektiborik gabe. Artikulazio prozesuaren hasieran, bertsolari exotikoek ahalegina egin behar izan zuten zaharren moldea ikasteko[...].
‎Oinarrizko balioen ezagutzak eta balio gehigarrienak, bada, esan bezala, framingarekin lotura zuzena egiten du, baina kontzeptuaren zentzurik zabalenean, ezagutzak askorako balio baitu:
‎Hori dela eta, batzuetan argumentuez eta adjuntuez mintzo dira gramatikak (adjuntuak lirateke argumentu ez diren gainerako guztiak). Baina kontzeptu horiek, argumentuak eta adjuntuak alegia, ez dira maila berekoak. Argumentuaz hitz egiten dugunean esanahiaz, sare semantikoaz ari gara.
‎Artistei ez zaie ordaintzen ahalegina, trebetasuna baizik. Beste kontu bat da trebetasuna zer den eta nola neurtzen den, baina kontzeptua argi dago. Argi dagoen bezala plazakoa izateak gainbalio bat eransten diola emaitzari, edo hobeto esanda, izate hori bera dela emaitzaren osagaietako bat.
‎Soldata arrakala ikusi bai, baina kontzeptua ezagutzen al dute. Emakumeen %63k eta gizonezkoen %76k, bai.
‎Sue Morter coach famatuaren hitzaldietan halakoak aipatu ohi dira. Baina kontzeptuak arinkeriaz erabiltzen ditu, alor eta maila guztiak nahastuz. Azalpen zientifiko sakonagoak, zehatzagoak, zorrotzagoak eskatuz gero, guruak zurekin haserretu eta ezkorregia zarela edo fedea falta duzula leporatuko dizu.
2022
‎Gauza bera da agroekologia eta nekazaritza ekologikoa? Nekazaritza ekologikoaren eta nekazaritza ekologikoaren arteko muga lausoa da, eta esanahi bera izango balute bezala erabiltzen dira, baina kontzeptu desberdinak dira. Adituek azpimarratzen dute agroekologia ez dela nekazaritza jarduera bat berez, ezagutza zientifikoa baizik.
‎Bai Lópezek, bai Ridaok aipatzen dute puntu hori; alegia, autodeterminazio eskubidea praktikara eramateko nazionalki zapalduriko herri bat izan behar dela, bortxaz konkistatua izan dena, eta, euren ustez, Kataluniako kasuan zaila da hori horrela izan dela frogatzea. Azken uste horrekin bat etor gaitezke, edo ez, baina kontzeptua ulertzen erraza da: injustizia bat dago estatu batek beste bat mendean hartzen duen momentutik, eta menderaturiko herriak askatasuna berreskuratzeko eskubidea du, eta eskura dituen baliabide guztiak zilegi zaizkio helburu horretarako.
Baina kontzeptuak orobat du berezkoa izaera erlazionala. " Maskulinitatea" ez da existitzen ez bada" feminitatearekin" kontrastean.
‎Ondorioz, 4 kapituluan aipatutako derrigorrezko heterosexualitateak gorputz esperientziaren mailan hartzen du forma, sentsazio patroi edo gaitasun gisa (esaterako, emakumeei soilik erantzuten dien kitzikapen sexuala). Patroi horri" sentikortasun heterosexual" deituko diot; termino ezerosoa da, baina kontzeptu garrantzitsua jasotzen du.
2023
‎Ipuina hainbat aldiz errepikatuta, ez ditugu erreferente horiek behar, ezagunak baitira jada. Hizkuntza aberasten joaten denez, hirugarren fasean gero eta abstratuagoa da, baina kontzeptu eta ekintza berriak aurkezteko erreferenteak behar ditugu. Eta azkenik, amaierako fasean, hizkuntza abstraktua da, eta ez dira erreferenteak behar.
‎Telebista kritikariok eduki onak zeintzuk diren erabakitzen dugu eta txarrak gutxiesten ditugu. Ez nator Sálvame saioa defendatzera, baina kontzeptu hori zergatik ezartzen den kontuan hartu behar dugula uste dut. Saio horrek pertsona ezagunen hedatzeko balio izan du urte luzez.
‎«Ikasi hau, eta gero azterketa egin». Ariketa batzuk oso lotuta daude ulermenera, baina kontzeptua zabaldu litzateke: ulermena ez da bakarrik galdera batzuk erantzun ahal izatea liburu bat irakurri ondoren.
‎Pentsamendu antimilitarista ekintza zuzenaren eta ez biolentziaren bitartez eraman da praktikara gurean, baina kontzeptu horiek ez dira antimilitarismoaren arlo tradizionaletik haratago gehiegi hedatu. Ekintza zuzena indarrean dagoen demokrazia eredua ezbaian jartzeko ekintza eredua da.
‎Esan bezala, EKk toki autonomia jaso du; ez da beren beregi printzipio bezala aitortzen, baina kontzeptua bai aipatzen da 137 artikuluan modu orokorrean, 140 artikuluan udalei dagokionez eta 141 artikuluan probintziei dagokionez. Alde batera utziko dugu EKren 2 artikuluak eginiko autonomiaren aldarrikapena, horrek lotura handiagoa duelako autonomia erkidegoekin toki erakundeekin baino.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
baina 47 (0,31)
Baina 14 (0,09)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia