Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2000
‎gaztelaniazko albistegiak euskarazkoak baino joera handiagoa duEspainiako gertaeren berri emateko. Aldea ez da handiegia, baina joera bat erakustendu (esanguratsua, bestalde, bi albistegien artean ia erabateko parekotasuna egon litzatekeela kontuan hartuta, bata bestearen itzulpen izaki).
‎Ez adimenak hautatzen du, ez egiak erabakitzen du, gizaroak baizik, hazkuntzak, azkenean bihotzak. ? Baina joera, hazkuntza, gizaroa eta bihotza ez ditugu gukaukeratu. Beraz, jo ta kea zuzenesten dugun gure absolutua Zoriak ez bestek aukeratudigu?.
2001
‎Bildumetakojoerak laburbilduz, N en hasierara itzultzen dira bukaera gehienak, narrazioariegitura zirkularra emanez. AEEn ere bada zirkulartasunik (istorioaren mailanbatzuetan, kontaketarenean bestetan), baina joera horren ondoan bukaera irekiakere agertuko zaizkigu inoiz, zeintzuetan irakurlearen esku geratzen den istorioariamaiera bat eman eta, horrela, narrazioa ixtea (gomutatu. Antzerki zaharren batetako pertsonaia, hartaz, adibidez).
2002
‎Izan ere, Nafarroako unibertsitateetan irakurri diren 9 tesietatik 8 Nafarroari buruzkoak izan dira.Zaragozako hirurek Nafarroako nekazaritzarekin dute lotura. EHUn eta Deustukounibertsitatean herrialde desberdinak biltzean, prozesua ez da hain nabarmena, baina joera antzekoa da. Honek ez du esan nahi, eremu horretan egindako lanek ezdituztenik ezagutzen historiografiaren azken ekarpenak.
2010
‎Esan dugu Frantzia Alemaniaren menpe jausi zenean, ezinbestean, hainbaterrefuxiatuk etxerako bidea hartu behar izan zutela. Baina joera horrek ez zuenluzean iraun eta migrazioen fluxua aldatu egin zen 1944an, aliatuak urte horretakoekainean, Normandian lehorreratu eta, ondorioz, bigarren frontea zabalduta, Frantzia askatzen hasi zirenean. 1942ko Gabonetatik, Estalingradeko batailatik, guduaaliatuen aldera makurtzen bazihoan ere, Normandiako lehorreratzearen arrakastarekin garaipena zeinen aldekoa izango zelako gainerako zalantza guztiak uxatuegin ziren.
2012
‎EAEn eta Nafarroan 1991tik 2006ra bitartean euskaldunen kopurua hazi da: 6,2 eta 1,6 puntu, hurrenez hurren. Iparraldean, aldiz, euskaldunen portzentajea10, 6 puntuz jaisten da, baina joera hori adin talde gazteenean iraultzen da lurraldehorretan ere. Horrela, elebidunen hazkundea 50 urtetik beherako biztanleriarengangertatzen da EAEn, 35 urtetik beherakoengan Nafarroan, eta 25 urte baino gazteagoak direnen artean Iparraldean; hortaz, adinean jaitsi ahala elebitasuna areagotzenda hiru lurraldeetan.
‎Hauda, ikuspegi antropozentrikotik ikuspegi biozentrikora eraman behar dugu gurebegirada. Ez da erraza, baina joera helburu moduan geure buruari planteatu behardiogun ezinbesteko baldintza da gaur egun. Eta hau ez da bakarrik «deep ecology»maite duten lau zororen ideia. Adibidez, Bizkaian badaukagu oso esperientziainteresgarria, bide horretan sakontzen saiatzen dena:
2015
‎Nik neuk susmoa daukat, ez badugu borroka hau instituzionalizatzerik lortzen, eta pisurik nagusiena instituzionalki ez badugu eramaten, herri moduanantolatuta, nazio gisa planteatuta gauzak, joera horiek areagotzen joango direla. Hor aipatu duzuzuk ere gero joera horiek leundu egingo direla, eta hori da normalena, etorkizunean leundu egingodira, eta oraingo joerak jarraituko balu, hainbat denbora iraungo lukete eta ez dakigu hemendik eta50, 60 edo 100 urtera hizkuntzaren egoera zein izango den, baina joera hori da. Hori zen komentatunahi nuena.
‎Egia da aste honetan argitaratu dela Nafarroako mapa soziolinguistikoa, eta lehen begiratubat emanda badirudi gaur hemen EAErako azalduko dizkizuedan ezaugarri eta joerak bat datozelaorokorrean Nafarroan ere. Kuantitatiboki alde batzuk badaude, baina joerak, funtsean, ez dira hainezberdinak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia