Emaitzak: 6
2007 | ||
1940.eko hamarkadan La, tteren ikasleak bihurtu ziren euskal kulturaren sustatzaile, La, tteren gidaritzapean lan egin barik | baina irakaslearen onespenaz. Euskaltzale gazte horiek kultura arloan burutu zuten ekintzarik garrantzitsuena Aintzina> berrargitaratzea izan zen. | |
2010 | ||
| Baina irakasleen gehiengoa euskara batuaren aldekoa zen. Eta ikastola gehienetan ere, goiz edo berandu, horren alde egin zuten, eguneroko beharrak eraginda. | |
2013 | ||
Bost urte geroago, Baionako seminario handira joateko adinean izan zelarik, Arnaud Abbadie (Apezak Soldado eta Laborarier liburuen egilea eta Eskualduna ko idazlea) ukan zuen irakasle. Ikasketak bururaturik, 22 urtetan, apaiztu aitzineko urtean, Larresoroko seminariora itzuli zen, 1881ean, | baina irakasle izateko. Han berriz ere Abbadierekin elkartu zen, Larresoroko apaiz eskolako buruzagi baitzen garai hartan. | |
2019 | ||
Bada, ez. Gu ere gurutzebide izan daitekeen beste bidegurutze batean ari gara, | baina irakasleen kontura. Gure irakasleak, gaur egun, profesional onak dira, esperientzia handikoak, asko, ziur aski, militante gisa hasitakoak baina beren burua janzten jakin dutenak eta garai berrietara egokitzen asmatu dutenak, bai didaktikoki, bai teknologikoki; baina adinean gora doaz, eta %60 berrogei urtetik gorakoak dira, eta, horietatik, iaia %40 berrogeita hamar urtetik gorakoak, laster erretiratzen hasiko direnak. | |
2021 | ||
Multzoen arteko ebakidura nola egiten den, horrek markatzen du sintagma hauen esanahia. Irakasle gizena diogunean, norbait irakaslea eta gizena dela diogu, | baina irakasle ona diogunean ez gara esaten ari norbait irakaslea dela eta, gainera, pertsona ona: oso ona izan liteke irakasle bezala (eta hori ari gara esaten), baina aski txarra pertsona bezala. | |
irakasle ona ez da sortzen munduko irakasle multzoko (zernahi direla ere" irakasleak" norberak eraikitzen duen mundu kulturalean) eta munduko on multzoko (zernahi direla ere" onak" norberak eraikitzen duen mundu kulturalean) banakoak elkartuz, baizik irakasle multzokoak hautatuz eta multzo horretan aukeratzen dira on izateko baldintzak —norberaren ustean— betetzen dituztenak hartuz. | Baina irakasle gizena, ordea, ez da hola sortzen: horren denotazioa ebakidura bidez sortzen da (irakasle multzokoak, eta gizen multzokoak hartuz). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
baina | 6 (0,04) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Euskaltzaindia - Liburuak | 6 (0,04) |
Konbinazioak (2 lema)
baina irakasle | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
baina irakasle gehiengo | 1 (0,01) |
baina irakasle gizen | 1 (0,01) |
baina irakasle kontura | 1 (0,01) |
baina irakasle on | 1 (0,01) |
baina irakasle onespen | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |