Emaitzak: 4
2011 | ||
Irakaskuntzaren arrakastaren gako handi bat irakasleek gaiarekiko sentitzen dutena erakustean datza; berdin matematika izan, nola geologia izan. hori nola lortzen den? ez da erraza, | baina irakaslearen profesionaltasuna inportantea da. dena den, gure hizkuntza eta kulturarekiko sentitzea askoz errazagoa da formazioa eta ezagutza baldin badago eta, ondoren, sentitzen duzun hori transmititzea | |
X A M A R. kezka hori beti izan dut. Irakasle batek egunero egiten du topo hizkuntza borrokaren trintxerarekin. gizartean oro har, akaso, ez duzu horrela sentituko, | baina irakasle lanean hor dago. etengabe ikusten da hori, zauden tokian zaudela, haurrekin ala nagusiekin, zumaian, Baionan edo Iruñean. Funtsean nire kezkak sortzen dira ez prezeski –barkatuko naute soziolinguistek– interes berezia dudalako soziolinguistikan, ez; arazoa da soziolinguistika deitzen zaion horrek hizkuntza borroka aztertzen duela. eta hizkuntza borrokak gu ukitzen gaitu, gure bizitza da, egunerokoa. ez bakarrik irakasle bezala, baizik eta baita hiztun soil bezala. galderak honakoak dira: | |
Nolanahi ere, eta Ikastetxeko hizkuntza egitasmoak onartu arren, estrategia horiek ez dute Bigarren hezkuntzako funtzionamenduan eraginik izan. Izan ere, ereduzko dokumentu bihurtu dira, | baina irakasleek oso gutxitan gauzatu dituzte. | |
2018 | ||
" Lortu dugun kontsentsu sozialari esker, euskarazko irakaskuntzaren eskaera handia da, bai sare publiko elebidunean, bai ikastoletako murgiltze ereduan, bai ikastetxe konfesionaletan. Beraz, badugu borondate politikoa, badugu gizartearen eskaera, | baina irakasleak falta zaizkigu. Iparraldean ez daukagu eskaerari erantzuteko adina irakasle sortzeko gaitasunik. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
baina | 4 (0,03) |
Lehen forma
baina | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
baina irakasle | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
baina irakasle falta | 1 (0,01) |
baina irakasle lan | 1 (0,01) |
baina irakasle oso | 1 (0,01) |
baina irakasle profesionaltasun | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |