2000
|
|
eta, etxerako? hizkuntzak onarzitzakeen,
|
baina
inola ere ez bideren batetik edo bestetik ofizialtasunen batera joanzitekeen haien garapen sozial edo kulturala. Mintzaira horiek, beren muganaturaletan?
|
2002
|
|
Euskaraz ere antzera gertatzen da bait aurrizkia, aditz jokatua eta lako atzizkiaren artean. Aurrizkiaren atzean aditz jokatua joan daiteke (baikara), eta aditz jokatuaren atzetik atzizkia (garelako),
|
baina
inola ere ez hirurak batera(* baikarelako).
|
2004
|
|
(1) Ez ditu teknologiaren ondorio sozialak aintzat hartzen. Teknologien konsdtuziosoziala da haien ardura,
|
baina
inola ere ez teknologia horiek gizartean duten eraginen bcrricmatea.
|
|
(4) Konstruktibista sozialen ikerketek izaera deskribatzailea dute, eta arrazoiketaarau emaileari ez diote lekurik egiten. Teknologien konstituzio soziokulturala aztertzea dahaien helburua,
|
baina
inola ere ez norabide teknologikoen arteko konparaziorik edotasakoneko egokiera judiziorik egitea. Gertatzen dena adieraztea iitzatckc haien lana, inoiaerc ez gerlatu litzatekeenaz i ritzia cmatea.
|
2007
|
|
Esan bezala, garaiko Alemanian, literato edo pentsalari batentzat, Estatua, nazionalitate politiko egun oroz aldagarria, erreferentzia erabat bigarrentiar ahazgarria ageri da gizatasunaren aldean. Are gizatasuna literatura alemanean Estatuaren eta politikaren aurka pentsaturiko balioa bilakatuko da maiz, azken finean zer ha erabakigarria kontsideratuz, Goethe-k «gizatiarki lehena», «indibiduala», «berekia» esan ohi duena, zuzenean kontrajarria nazionalari (das «Menschlich Erste», «Individuelle», «Eigentümliche»),
|
baina
inola ere ez dena ulertu behar gaizki banako hiritarraren zentzuan, ezpada nortasuna herritasun naturalean («Volkheit» dio Goethe-k) eta aiurri nazionalean («Nationalcharakter», «Nationalgeist») tinkotua edukitzearen esanahian, herritasun politikoaren ezaxolaz. Idazle aleman baten gizatasuna, bere alemantasuna da (Estatuarekiko ez menpetasuna hain zuzen), eta alemantasunean dauka bere unibertsaltasuna1056 Puntu honetan ez dago inolako oposiziorik, ezta diferentziarik ere, Goethe-ren eta Herder-en artean.
|
|
ez du inoren izaera, zerizana determinatzen», protestatzen dizute azkar asko, hizkuntzazko mundu ikuskerarik aipatu orduko. Gizakia abere mintzoduna dela nornahik onartuko dizu, baina hizkuntza partikularrak gehienez ere eragin soziologiko edo kultural azaleko bat izan dezakeela pertsonen gainean, ametituko dizute,
|
baina
inola ere ez duela ukitzen nortasun sakona, gizatasuna: esentzia (berba hori saihestu egingo dizute, baina horixe da hizkuntza partikularrek ukiezina suposatzen dizutena, «mintzodun» izate abstraktu, hots, esentzialaren erreserba platonikoa:
|
2008
|
|
Enpresa handietan ez da nahikoa supererabiltzaile bakar bat administrazio osoa eramateko. Horren aurrean administratzaile bat baino gehiago jarri behar dira,
|
baina
inola ere ez kontu berberarekin, zeren root kontu bakarra baitago eta horrek pasahitzaren gaineko politikaren gainean oso ondorio larriak ekartzen baititu, aldaketak maiz egitea eta pasahitza isilpean gordetzea eragozten ditu-eta.
|
2009
|
|
Gure esaera zaharren bildumatxoa berreskuratu, eta ango katearen aurretik z rik ez daramaten karaktere kateak lortzen ahaleginduko gara oraingoan. Hau da, txango, tango, joango, eta abar,
|
baina
inola ere ez zango.
|
2012
|
|
Esan liteke, beraz, kooperatiben ustezko neutraltasuna gezurrezkoa dela, zeren beren barnean dauden ildoen emaitza baita. Emaitza neoliberala, autogestionarioa, antiinperialista edo inperialista izan daiteke,
|
baina
inola ere ez neutroa.Kooperatibismoak garapen proiektu bat eskaini behar dio euskal gizarteari: materiala, demokratikoa, langile eta herri mugimenduarekin konprometitua, autogestionarioaeta internazionalista.
|