2001
|
|
Bai: hizkuntzaren ikuspegiformaletik ikuspegi dialektikora doa,
|
baina
ikuspegi postmodernoan erori gabe; edo, bestela esanda, ikuspegi formalistaren ekarriak baztertu eta ukatu gabe. Hainzuzen, horrexegatik deitzen diogu ikuspegi dialektikoa:
|
|
batetik, testu, esaldi etamonema eta, bestetik, diskurtso, enuntziatu eta hitz. Lehentxeago, bereiziak dituguesaldi eta enuntziatu. Esan dugunez, gauza bera dira,
|
baina
ikuspegi desberdinetatik aztertuta: lehenengoa, ikuspegi formaletik (forma huts bezala hartuta); bigarrena, pragmatikotik (formaz gain, komunikazioa, testuingurua eta abar erekontuan hartuta).
|
2002
|
|
Gaia ez da hemen agortzen.
|
Baina
ikuspegi honek beste honetara eramatengaitu, alegia, subjektu historiografikoen definiziora diskurtso historiografikoenbaitan.
|
2004
|
|
Egon da, orobat, testu homcrikoen azptan garai desberdinetakopasarte eta elementuak bereizten ahalegindu dena, hain zuzen, testu horien kokalckuhistorikoa modu modemoan zehazteko asmoz.
|
Baina
ikuspegi horiek, gure ustez, ez dutelortu nahi zuten garbiketa.
|
|
|
Baina
ikuspegi neoliberalaren oinarri antropologikoa, hau da, portaera arrazionala egoismo hutsarekin identifikatzen duena erabat, ezin daiteke onartu, eta kritikagogorra merezi du. Alde batetik, baieztapen horrek ez duelako oinarri enpirikorik, eta beste alde batetik, kultura ekonomiko, publiko edo soziala suntsitzera datorrelako.
|
2006
|
|
Ikuspegi konduktual soilak ezbezala, kontrola bere gain hartzen erakutsiko dio pertsonari tratamendu kognitibokonduktualak. Jarduera kognitiboari eta haren autokontrolari ematen die garrantziatratamendu kognitibo konduktualak,
|
baina
ikuspegi kognitibo soilak ez bezala, portaera behagarriei ere garrantzia ematen die, bai esku hartzean, bai emaitzakebaluatzean.
|
|
Arrazionalizazio sozialaren prozesuak bere hastapenetik dirudi kontraesankorra,
|
baina
ikuspegi hori ekintza komunikatiboari berez dagokion kontzeptuazioa erabiliz bakarrik erdiesten da. Kontraesan hori bi arrazionalizazioen artekoa da:
|
|
Baina ideia hori zehaztu beharra dago, iragarleak batzuetan ez baitu publizitatea erabiltzen salmentak igotzeko bakarrik, baizik eta bestelako helburuak izan ditzake. Gure ustez, iragarleak salmenta kopurua igo nahi duela egia den arren, askotan merkatuan beraren presentzia areagotzea eta iraunaraztea izango da helburu nagusia,
|
baina
ikuspegi abstraktuari garrantzi gehiago emanda kuantitatiboari baino. Helburu nagusi horrek bultzatuko du iragarlea, merkaturatzeko orduan, ondasun eta ekoizkinen eskaintza handia egitera (De la Cuesta, 2002:
|
2008
|
|
Idazketaren fase alfabetikoa eskuratu duen haurrak ezagutzen du letren soinu balio konbentzionala, hau da, ezagutzen du fonemen eta grafemen arteko harreman konbentzionala. Ulertze maila hori nahitaezkoa da,
|
baina
ikuspegi grafikotik konbentzionalagoa den idazkera lortzea ere beharrezkoa da, egoki idazteko.
|
2009
|
|
|
Baina
ikuspegi hori ez dator bat errealista den politika ekonomikoaren inongo azterketarekin, Mendebaldeko herrien egitura politikoa eta esperientziak kontuan hartuz. Gure gizartean nabariak diren bi alderdiok ahazten dituzte azterketa horiek (Acocella, 2000):
|
2011
|
|
Horretarako, etorri berriei adierazi zaie gure hizkuntzak ikasteak, besteak beste, lurralde honetan bizitzeko eta integratzeko duen garrantzia.
|
Baina
ikuspegi hau aldebiko izatea ezinbestekoa da, bestela etorri berrien asimilazioan erortzeko arrisku handia egon daiteke eta. Alegia, beraien hizkuntza eta kultura alde batera utzi eta bertako hizkuntza eta kultura bereganatzeko arriskua dago (batez ere gaztelania eta frantsesa, noski).
|
|
DSM III eskuliburutik aurrera, entitate diskretu moduan tratatzen dira sindromeak, eta elkarrekin ez dira erlazionatzen.
|
Baina
ikuspegi psikodinamikoarentzat psikopatologiak elkarrekin erlazionaturik daude. Adibidez, izaera histerikoa izaera histrionikoaren forma heldua da.
|
2012
|
|
Modu horretan interes handiko ekosistemetan sarbidea mundu mailako beharra bihurtzen da, eta are errazago egin ekosistema hauei loturiko bioproduktu berriak sortzea.
|
Baina
ikuspegi neoliberal honek, berriz ere, gizarte euroamerikarraren balioak inposatzen ditu eta herri indigenen espiritualtasunaren, eskubideen eta jakinduriaren aurkako erabateko erasoa burutu, justu euren kulturen balioa eta euren partaidetzaren beharra espazioa eta errekonozimendua irabazten denean.
|
|
Iraken erasoaldia babesteko, bi iturrik informazio (faltsu) bera zabaltzeko kanpaina abiatu zuen CIAk diruz lagundutako erakunde batek, gerora egiaztatu zen bezala. Horrela, iturri aniztasunaren ideia ematen zuten,
|
baina
ikuspegi bakarrari eusten zioten. Intoxikazioa egiaztatutakoan, bi egunkariek editorial bana idatzi behar izan zuten.
|
|
Baina ideia hori zehaztu beharra dago, iragarleak batzuetan ez baitu publizitatea erabiltzen salmentak igotzeko bakarrik, baizik eta bestelako helburuak izan ditzake. Gure ustez, iragarleak salmenta kopurua igo nahi duela egia den arren, askotan merkatuan beraren presentzia areagotzea eta iraunaraztea izango da helburu nagusia,
|
baina
ikuspegi abstraktuari garrantzi handiagoa emanda kuantitatiboari baino. Helburu nagusi horrek bultzatuko du iragarlea, merkaturatzeko orduan, ondasun eta ekoizkinen eskaintza handia egitera (De la Cuesta, 2002:
|
2014
|
|
Eredu teoriko hau urrundu egiten da gizarte zientzietan eta historian ohikoakizan diren planteamenduetatik, non gorputza azalera neutro, ideien gordailu edoirudikapen eta sinboloen multzo hutsa den. Orain gorputza agente izango da, egitura eta ekintzaren arteko korapilo, bizitzaren materialitatea eta haragizkotasunaberreskuratze eta irudikatze aldera5
|
Baina
ikuspegi hau azken bi mendeetako lanintelektualaren zordun da, non XX. mendearen lehen erdiko bi egilek ohorezko lekuaduten: Marcel Mauss (1991 [1936]), gorputzaren teoria sozio antropologiko orokorbat egiten saiatu zen lehena; eta Maurice Merleau Ponty (1962 [1945]), mundua, guregorputzek denbora eta espazioan duten posizio zehatzaren bidez hautematen duguladefendatu zuena, bizipen hori existentziaren baldintza izanik.
|