Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2001
‎Bai: hizkuntzaren ikuspegiformaletik ikuspegi dialektikora doa, baina ikuspegi postmodernoan erori gabe; edo, bestela esanda, ikuspegi formalistaren ekarriak baztertu eta ukatu gabe. Hainzuzen, horrexegatik deitzen diogu ikuspegi dialektikoa:
‎batetik, testu, esaldi etamonema eta, bestetik, diskurtso, enuntziatu eta hitz. Lehentxeago, bereiziak dituguesaldi eta enuntziatu. Esan dugunez, gauza bera dira, baina ikuspegi desberdinetatik aztertuta: lehenengoa, ikuspegi formaletik (forma huts bezala hartuta); bigarrena, pragmatikotik (formaz gain, komunikazioa, testuingurua eta abar erekontuan hartuta).
2002
‎Gaia ez da hemen agortzen. Baina ikuspegi honek beste honetara eramatengaitu, alegia, subjektu historiografikoen definiziora diskurtso historiografikoenbaitan.
2004
‎Egon da, orobat, testu homcrikoen azptan garai desberdinetakopasarte eta elementuak bereizten ahalegindu dena, hain zuzen, testu horien kokalckuhistorikoa modu modemoan zehazteko asmoz. Baina ikuspegi horiek, gure ustez, ez dutelortu nahi zuten garbiketa.
Baina ikuspegi neoliberalaren oinarri antropologikoa, hau da, portaera arrazionala egoismo hutsarekin identifikatzen duena erabat, ezin daiteke onartu, eta kritikagogorra merezi du. Alde batetik, baieztapen horrek ez duelako oinarri enpirikorik, eta beste alde batetik, kultura ekonomiko, publiko edo soziala suntsitzera datorrelako.
2006
‎Ikuspegi konduktual soilak ezbezala, kontrola bere gain hartzen erakutsiko dio pertsonari tratamendu kognitibokonduktualak. Jarduera kognitiboari eta haren autokontrolari ematen die garrantziatratamendu kognitibo konduktualak, baina ikuspegi kognitibo soilak ez bezala, portaera behagarriei ere garrantzia ematen die, bai esku hartzean, bai emaitzakebaluatzean.
‎Arrazionalizazio sozialaren prozesuak bere hastapenetik dirudi kontraesankorra, baina ikuspegi hori ekintza komunikatiboari berez dagokion kontzeptuazioa erabiliz bakarrik erdiesten da. Kontraesan hori bi arrazionalizazioen artekoa da:
‎Baina ideia hori zehaztu beharra dago, iragarleak batzuetan ez baitu publizitatea erabiltzen salmentak igotzeko bakarrik, baizik eta bestelako helburuak izan ditzake. Gure ustez, iragarleak salmenta kopurua igo nahi duela egia den arren, askotan merkatuan beraren presentzia areagotzea eta iraunaraztea izango da helburu nagusia, baina ikuspegi abstraktuari garrantzi gehiago emanda kuantitatiboari baino. Helburu nagusi horrek bultzatuko du iragarlea, merkaturatzeko orduan, ondasun eta ekoizkinen eskaintza handia egitera (De la Cuesta, 2002:
2008
‎Idazketaren fase alfabetikoa eskuratu duen haurrak ezagutzen du letren soinu balio konbentzionala, hau da, ezagutzen du fonemen eta grafemen arteko harreman konbentzionala. Ulertze maila hori nahitaezkoa da, baina ikuspegi grafikotik konbentzionalagoa den idazkera lortzea ere beharrezkoa da, egoki idazteko.
2009
Baina ikuspegi hori ez dator bat errealista den politika ekonomikoaren inongo azterketarekin, Mendebaldeko herrien egitura politikoa eta esperientziak kontuan hartuz. Gure gizartean nabariak diren bi alderdiok ahazten dituzte azterketa horiek (Acocella, 2000):
2011
‎Horretarako, etorri berriei adierazi zaie gure hizkuntzak ikasteak, besteak beste, lurralde honetan bizitzeko eta integratzeko duen garrantzia. Baina ikuspegi hau aldebiko izatea ezinbestekoa da, bestela etorri berrien asimilazioan erortzeko arrisku handia egon daiteke eta. Alegia, beraien hizkuntza eta kultura alde batera utzi eta bertako hizkuntza eta kultura bereganatzeko arriskua dago (batez ere gaztelania eta frantsesa, noski).
‎DSM III eskuliburutik aurrera, entitate diskretu moduan tratatzen dira sindromeak, eta elkarrekin ez dira erlazionatzen. Baina ikuspegi psikodinamikoarentzat psikopatologiak elkarrekin erlazionaturik daude. Adibidez, izaera histerikoa izaera histrionikoaren forma heldua da.
2012
‎Modu horretan interes handiko ekosistemetan sarbidea mundu mailako beharra bihurtzen da, eta are errazago egin ekosistema hauei loturiko bioproduktu berriak sortzea. Baina ikuspegi neoliberal honek, berriz ere, gizarte euroamerikarraren balioak inposatzen ditu eta herri indigenen espiritualtasunaren, eskubideen eta jakinduriaren aurkako erabateko erasoa burutu, justu euren kulturen balioa eta euren partaidetzaren beharra espazioa eta errekonozimendua irabazten denean.
‎Iraken erasoaldia babesteko, bi iturrik informazio (faltsu) bera zabaltzeko kanpaina abiatu zuen CIAk diruz lagundutako erakunde batek, gerora egiaztatu zen bezala. Horrela, iturri aniztasunaren ideia ematen zuten, baina ikuspegi bakarrari eusten zioten. Intoxikazioa egiaztatutakoan, bi egunkariek editorial bana idatzi behar izan zuten.
‎Baina ideia hori zehaztu beharra dago, iragarleak batzuetan ez baitu publizitatea erabiltzen salmentak igotzeko bakarrik, baizik eta bestelako helburuak izan ditzake. Gure ustez, iragarleak salmenta kopurua igo nahi duela egia den arren, askotan merkatuan beraren presentzia areagotzea eta iraunaraztea izango da helburu nagusia, baina ikuspegi abstraktuari garrantzi handiagoa emanda kuantitatiboari baino. Helburu nagusi horrek bultzatuko du iragarlea, merkaturatzeko orduan, ondasun eta ekoizkinen eskaintza handia egitera (De la Cuesta, 2002:
2014
‎Eredu teoriko hau urrundu egiten da gizarte zientzietan eta historian ohikoakizan diren planteamenduetatik, non gorputza azalera neutro, ideien gordailu edoirudikapen eta sinboloen multzo hutsa den. Orain gorputza agente izango da, egitura eta ekintzaren arteko korapilo, bizitzaren materialitatea eta haragizkotasunaberreskuratze eta irudikatze aldera5 Baina ikuspegi hau azken bi mendeetako lanintelektualaren zordun da, non XX. mendearen lehen erdiko bi egilek ohorezko lekuaduten: Marcel Mauss (1991 [1936]), gorputzaren teoria sozio antropologiko orokorbat egiten saiatu zen lehena; eta Maurice Merleau Ponty (1962 [1945]), mundua, guregorputzek denbora eta espazioan duten posizio zehatzaren bidez hautematen duguladefendatu zuena, bizipen hori existentziaren baldintza izanik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia