Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2023
‎Printzipio horiek benetako aginduak dira tributu legegilearentzat. Konstituzioaz landa badira beste irizpide antolatzaile batzuk ere, baina horiek konstituzio sisteman integratzeko modukoak izan behar dira.
‎Bidegabeko sarrera dagoela aitortu edo adieraz daiteke errekurtso edo erreklamazio baten bidez edota tributuak aplikatzeko nahiz berrikusteko beste prozedura batzuen bitartez. Horrela, badira itzuli beharreko sarrerak, nahiz eta sarrerok hasieran bidegabeak ez izan, baina horiek itzultzeko eskubidea sortu da berrikuspen prozedura batetik, arruntetik zein apartekotik, besteak beste, okerrak zuzentzekoa, deuseztasun ebazpena, errebokazioa eta aparteko berrikuspen errekurtsoa. Halaber, itzulketarako eskubidea sor daiteke tributuak aplikatzeko prozedura batetik ere, hala nola, autolikidazioa zuzentzeko prozeduratik.
‎Esaterako, PFEZk pertsona fisikoek lorturiko ondare irabaziak zergapetzen ditu, irabaziok kostu bidez lortu badira; ODZk ere pertsona fisikoek lorturiko ondare irabaziak zergapetzen ditu ere, baina horiek dohain bidez lortzen direnean bakarrik. Modu horretara, zerga bien arteko koordinazioa lortzen da.
‎Urteko oporrak egutegiko 30 egunekoak izango dira. Opor horiek bi aldi edo gehiagotan zatitu ahal izango dira, baina horietako bat izan da, gutxienez, egutegiko 15 egunekoa eta jarraikakoa. Oporraldia edo oporraldiak alderdien artean akordatuko dira.
‎★ Bigarrenik, alderdien eskubide eta betebeharrak aztertuko dira, baina horiek lau multzo nagusitan sailkatuz, eta betebeharren (aurkako alderdiarentzat, eskubideen) ikuspuntutik jorratuz. Bada, honako hauek dira multzoak:
‎Lan Aurreikuspeneko Erakunde horiekin batera, baina horietatik bereizi, Sisteman izan ziren bestelako erakunde mutualistak ere. Halakoek izaera berezia zuten, eta kasuan kasuko esparruetan gizarte aseguruei begira nahitaezko babes mekanismo osagarri gisa eratu ziren (adib.
‎Horren zergaitia aurreko ordena politikoan bilatu behar dugu. PEREZ LUQUEk esaten duen bezala, frankismoan pertsonalitate juridikoa zuten toki erakunde deszentralizatuak bazeuden, baina horien Estatuarekiko mendetasuna oso handia zen, eta deszentralizazioa itxurazkoa zen16 Frankismoa eta gero, Estatuko legegileak, geroago agerraraziko dugun bezala, interes handiagoa jartzen du autonomia erkidegoen deszentralizazioan, toki autonomiak dakarren deszentralizazioan baino. Hasierako urte horietan, ordea, frankismo garaiko toki erakundeen gaineko zaintzak desagertzen dira eta toki erakundeek euren izaera definitzeari ekin zioten.
‎• Kontrolaren ondorioak irizpide moduan erabiltzean, kontrol teknikaren arabera sailkatuko da kontrola. Geroago ikusiko ditugu zeintzuk diren kontrol teknika ezberdinak, baina horien ondorioa izango da edo kontrolpeko egintzaren aldekoa edo kontrakoa.
‎Baina Estatuaren esku hartzea udalen jardueran oso handia zen. Udalek hirieta landa poliziari buruzko Ordenantzak egiteko eskumena zuten, baina horiek Gobernadore Zibilaren baimena edo onarpena behar zuten. Udalaren eta Gobernadore Zibilaren arteko eztabaidak Gobernu zentralak ebatziko zituen, Estatuko Kontseilua entzun eta gero.
‎Printzipio horiek gidatuko dituzte Administrazioen arteko harremanak, baina horien artean batek indar handia dauka: leialtasun printzipioa.
‎kooperazio organoak, administrazioetako kontsulta organoetan parte hartzea, organismo publikoetan edota mendeko erakundeetan parte hartzea, baliabide ezberdinak ematea, gai zehatz batean aplikatu beharreko arauketa modu koordinatuan aplikatzeko Administrazioen arteko kooperazioa, derrigorrezkoak ez diren txostenak egitea, ondare esparruan eman daitekeen kooperazioa edota legeek zehazten duten bestelako kooperazioa. Tresna ezberdinak zehazten dira baina horien artean legeak bakarrik garatzen du izaera organikoa duen kooperazioa. Dena den, 144 artikuluak aipatzen dituen kooperazio teknikak, Gamero Casado eta Fernandez Ramos adierazi zuten moduan, ikuspuntu ezberdina izan dezakete:
‎" Legearen Administrazio publikoen jardunaren koherentzia ziurtatzeko, helburu hori ezin bada lortu elkarlanerako edo lankidetzarako azaldutako prozeduren bidez, Estatuko eta autonomia erkidegoetako legeek, ekintza publikoaren sektoreak arautzen dituztenek, Nazioko Gobernuari edo Gobernu Kontseiluari esleitu ahal izango diote toki administrazioaren eta, bereziki, probintzietako diputazioen jarduera koordinatzeko ahalmena, beren eskumenak baliatzean" 238 Administrazio publikoen sistema konplexu horretan funtzionamendu bateratuan koherentzia behar da eta hor sartzen da koordinazio printzipioa. COVILLAS MARTiNEZek adierazten duen bezala, sistemaren elementu bakoitzak berezkoak dituen interesak aurrera eramateko eskumenak izango ditu, baina horiek ez dute izarea bakoiztua izango eta horregatik sistemaren elementu guztien jarduera lerrokatua eta koherentea bilatu behar da239.
‎Zorpetzearen %60a gainditzen duten toki erakunde guztien epe luzerako kreditu eragiketek finantza zaintzako organo eskudunaren aurretiazko baimena dute, baina Arabako eta Bizkaiako toki erakundeetan kreditu eragiketek zorpetzearen %5a Araban eta %10a Bizkaian gainditzen dutenean finantza zaintzako organo eskudunaren aurretiazko txostena ere behar izango dute. Teknikak berdinak izango dira lurralde erkidean eta lurralde historikoetan, baina horien aplikazio eremua ezberdina.
‎Organo horiek lurralde aldaketaren gaineko txostena egin behar dute eta txosten hori erabakia hartu aurretik gehitu behar zaio espedienteari. Kontuan izan behar dugu udalerrien zatiketa, bat egitea, ezabatzea edo lurralde eraldaketa orokorrean udalerriek sustatuko dutela, baina horien inguruko azkeneko ebazpena autonomia erkidegoen gobernu kontseiluek izango dutela. Prozedura, beraz, toki erakundeetan garatu egiten da baina espedientea autonomia erkidegoak ebatziko du eta bitartean aholkularitza kontseiluen irizpena eta finantza zaintzaren txostena da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia