Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2005
‎Esan bezala, literatura honen erabiltzaileetako asko Labayruko bertako alfabetatze nahiz Hizkuntza Eskoletako ikastaroetako ikasleak izan dira, gazteak zein helduak adinari dagokionez, baina, bai ordea, esan genezake badirela ikasle horiek euskaraz irakurri dituzten lehenengo liburuak. Beharbada horiek ez dira liburuok izan dituzten irakurle bakarrak, baina horiek bai osatzen dute multzorik handiena. Beraz, adina gorabehera, irakurle gazteaz baino irakurle berriaz egin genuke berba.
2007
‎Pedro de Medina sevillarra, Marineo Sículo italiarra, Juan de Valdés, Alonso Venero edo Martín de Viciana, kanpokoen artean. Baina horien aurrez aurre izan ziren beste batzuk bat ez zetozenak; hau da, erromatarrak etorri aurretik Hispanian beste hizkuntza batzuk ere egiten zirela baiesten zutenak: Ambrosio de Morales, Juan de Mariana edo Bernardo de Aldrete, esaterako.
2008
‎Curriculumari dagokion atalarekin amaitzeko, Hego Euskal Herriko bi curriculumen gaineko hausnarketa laburra egin gura dut. 1970eko hamarkadatik hona ikuspegi pedagogiko berriak sortu dira, baina horiek ez dira, oraindik orain, guztiz txertatu Hego Euskal Herriko hezkuntza legeetan. EAEko curriculumak Nafarroakoak baino ikuspegi berritzaileagoa badu ere, gabezia nabarmenak azaleratu dituzte biek ala biek.
2009
‎Bestalde, Aldundiaren lurrak ere badaude. Baina horietan, auzokoen lekuan, Aldundiak berak agintzen du. Beraz, beste leku batzuetan kofradiak sortzeko baldintza ziren herri basoak egon arren, ez dago kofradiarik egon izanaren gomutarik.
‎Behiak marruka edo borrokan ipintzea izaten zen beste herri kirol bat. Baina horiek baino ospe handiagokoak izan ziren oilar borrokak. Ez ziren jaiegunetan egiten, ez behintzat idi probak edo ahari topekak egiten ziren moduan, agerian edo ekitaldi publiko moduan.
‎Badira oraindik ere ardi txabola eta eskorta batzuk, baina horien gaineko zehaztasunak artzaintzari dagokion atalean emango ditugu.
2011
‎Berrondoren" Kixote", Orixeren" Mireio", Juan Garziaren" Shakespeare". Bat edo beste kanpoan utziko nituen, baina horiek dira gogoan ditudanak.
‎Berrondoren" Kixote", Orixeren" Mireio", Juan Garziaren" Shakespeare". Bat edo beste kanpoan utziko nituen, baina horiek dira gogoan ditudanak.
‎Lur eremu zabal horretan, Andramari eta Meakaur izan dira gune nagusiak, baina horreen ondoan badira hainbat auzo, auzotxu edo baserriune han hor hemen. Hara hemen gure barriemoileek aitatu deuskuezanak; berrogeitik gora toponimo dira, besteak beste.
‎Edadekoek dinoenez, asko egon arren, zenbat gura behar ei eukien errotok lehen. Baina horreei be heldu jaken azkena: XX. mendearen bigarren erdian joan ziran desagertzen banan banan:
2015
‎Beste sormenezko testu laburrik ere bazen, baina horien gaindi nabarmentzen zena elkarrizketa zen, kasu honetan Nemesio Etxanizi egin ziotena. Esan dugunez, Oh!
‎Azkenik, aleko elkarrizketa Nikolas Alzola Bitañori egin zioten. Hura ere fraidea zen, aurreko elkarrizketatuak bezala, baina horiek ez bezala, euskara batuaren aldekoa. Hilabete gutxiren buruan hilko zen Bitaño, 1981eko ekainaren 2an.
‎Andrazkoak geunkazan hori egiteko. Ez jatortaz orain burura, baina horreek egiten ebezan eta. Aramaioko andra bat egoan kozinera.
2017
‎Bi hiru urte lehenago beste jokalari batzuk ekarri genduzan Mungialdetik, baina horreek errezagoak izan ziran, Athleticen laguntza izan nebalako: Jon Agirrebengoa, palista izandakoaren semea eta Jose Angel" Kakel" Iturregi, jokalari ona eta mutil hobea.
2019
‎Gaur egun Trondheimeko liburutegi publikoa dagoen tokian atera zuten lurpetik inskripzio hori; XI. mendearen bigarren erdialdekoa da eta inork ezin izan zuen interpretatu, ez Eskandinaviako hizkuntzetan, ez latinez. Berrikiago, beste hizkuntza batzuekin lotzeko saiakerak egin dira, baina horiek ere huts egin dute. Alabaina, kasu batean, gure ahaleginen ondorioz, irakurketa nahiko osoa eta koherentea lortu genuen; hain zuzen ere, testua euskarazko aldaera berreraiki batekin alderatu genuenean.
2021
‎Azaltzen duenez, ez da euskal hezkuntza sistemaren huts egite bat soilik, eta inguruko sistemetan ere ikusten duen zerbait da hau, baina horien kasuetan, berriz, eragina eta ondorioak ez dira berdinak gaitasunen lorpenari dagokionez. Edonola ere, irakurmenarekin arazo orokor bat dagoela ulertzen du elkarrizketatu honek, eta digitalizazioan eta horri lotutako gaur egungo ikasle kontsumo ohituretan kokatzen du arazoaren jatorriaren hipotesia:
‎Alde batetik, curriculumek eurek konpetentziak hartzen dituzte jardun didaktikorako ardatz gisa, baina bestetik, berriz, praktikan ia heldu ezinak diren gainerako osagaiak proposatzen ditu konpetentzien lorpenerako tresna gisa, nagusiki, edukiak. Era berean, material didaktiko berrienek soilik egiten dituzte konpetentzien garapenerako eta lorpenerako proposamenak, baina horien inplementazioak edukien transmisioan zentratzen segitzen du, batez ere, ebaluazioari dagokionez. Izan ere, hezkuntza sistemak berak ezartzen baitu kalifikazioa helburu duen ebaluazio sistema19, eta besteren artean, irakasmoduetan dauden joerak zein formazioan20 egon daitezkeen hutsuneak aintzat hartuta, horrek guztiak gaitasunetan oinarritutako irakaskuntza erraztuko duen ebaluazio sistema egikaritzea zailtzen du.
‎Horretarako ze lan dinamika edota ze metodologia eraman zailtasun bat ere bada[...]. Beste zailtasun bat ditugun beldurrak dira, baina horiek guk kendu behar ditugu. Literaturaren sistematizazioari dagokionez, sistematizatu daiteke, eta gauza batzuk sistematizatu dira dagoeneko, bertsolaritzak egin du horretan aurrerapausoren bat adibidez".
‎Hala ere, gabezia eta testuinguruen inpaktua ez da irakasleetara edo arlora mugatzen, ikasleengan ere eragina duela uste baitu IIR1 ek. Irakurgaien aukeraketara itzulita, irizpide eta baliabide falta salatzen dute irakasleek, baina horiekiko dagoen gabezia ikasleengana ere iristen dela antzematen du:
‎Era berean, zuen egunerokoetara eraman dezakezuen zerbait da. Bestalde, jakin, oraingoz soilik jakin, irudi bakoitzean baliabide estetiko literarioak daudela, baina horiei aurrerago helduko diegu. Tira, has gaitezen, orduan".
2022
‎Orduan, alde batetik, industrializazinoak kamino ertzak lantegi eta tailerrez betetea ekarri eban; eta bestetik, baserrietako gizonak eta eskulana lantegietara joatea. Bide bazterreko industrialdeetatik barrurantza orain be badagoz solo arloak eta baserriak, baina horreek be ez dira lehenagoko moduan labretan. Orturen batzuk kenduta, soloak landu barik dagoz, honezkero kortetan ia ez dagoalako ganadurik ez animaliarik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia