2014
|
|
Egia da familia antolaketa aldetik trabagarri izan daitezkeen eginbeharrak onartzekoak lituzkeela, hala nola aste osoz deipeko gelditu, lau astetarik behin.
|
Baina
herritarrentzat aritzeak, bizitzak salbatzeraino batzuetan, sor litzakeen auto-estimu eta herrikideenganikako esker ona balio haundiko sariak daitezkeela ezin uka, hori segur. Sokorri zentro horri esker ponpieren lan goraipagarriak ikuspen gehiago edukiko duela eta gazteak motibatuko taldeari xertatzeko, hori baizik ez diegu desiratzen, gisa hortara ibarreko suhiltzaileek beren gogo suharra oraino gehiago akula dezaten.
|
2015
|
|
Berantago, aise gehiago ziren Jondonaneko suaren inguruan eta Hazparne Kantuz ekitaldian. Larunbateko gauak betiko arrakasta ukan du,
|
bainan
herritar gehienek nahiago dute igandeko pesta eguna, Danborradarekin, Elgar Oinka dantzari taldearekin eta pilota partidekilan. Lerro hauk idaztean, Hazparneko pestak ez dira oraindik bukatuak, bainan ederki abiatuak ziren aro gaitzarekin.
|
|
Batasuna mito bat da hain segur, indar anitz behar da, laborariek behar dute konprenitu nun duten beren abantaila, nun dugun gure etorkizuna, nola eginen dugun bihar laborariak anitz bizitzeko gure eremutan, hortako bistan da laborariek behar dutela ernatu, mobilizatu. Bainan behar dugu berriz hasi pentsatzen ofizio hau oinarrietarik, lehen lehenik laborantza egina dela janariaren hornitzeko, eta nolako janariak nahi ditugun bihar, hori herritarrek ere behar dute erabaki laborariek bezala, eta hortarik bistan da indarra ere sortuko da, egiazko batasunak hortik sortuko dira, norabideak laborarien arteko solasetan sortuko dira
|
bainan
herritarren parte hartze inportantearekin.
|
|
Aipatu ere ditu euskararen egoera eta Tolosarekin senidetza.
|
Bainan
herritarrekin elkarlanean eta fidantzia osoan segitzeko gogoa dute hautetsiek. Elkarteetako kide batzuen saristatzea ondotik.
|
2016
|
|
Elizetan egiten zituzten prediku sarkorrak eta hunkigarriak. Ez baitezpada lehentxago irakurtu ebanjelioa berriz errepikatuz,
|
bainan
herritarren bizimoduari interesatzen baitziren, bazakiten horren inguruan gomendio baliosen egiten.
|
2017
|
|
Elgarretaratu diren hamabost tadeetako berrogeita hamabost gaiteroek bazterrak harrotu dituzte, ingurukoak dantzarazi eta bazkari ona eginik, eguna ongi gozatu ere beraier juntatu diren guziekin. Igande huntan (ekainaren 18a), Basaizea elkarteak berriz ere musikaren besta antolatua du,
|
bainan
herritarren artekoa oraikoan. Gomita deneri zabaldua da, bakotxa jin dadila bere musika tresnarekin, egun hortan ere herriko karrika bakarra animatzeko eta airosteko.
|
|
Denak jende mota berekoak ote? Ez omen
|
bainan
herritarrek nolazpait nahasten. Egia erran, kaxkarot izena bera ere nundik heldu den, ez ditake hain argi.
|
|
Gertakari hau juanden urtean jendetsua ere izan dela oroitzen gira. Oporretan diren kanpotiarreri arras gustatzen zaiote
|
bainan
herritarrek ere maite ukan dute animazio berezi hau. Asto baten urratsean, bidean zehar, Alain Londaitzbeherek herriko historia kondatzen du, hala nola Elizaren sahetsean den erromano harriarena, goraxago Hazparneko Misionesten historia, aitzina juanez bixta zabaltzen denean Nafarroari buruz, probintzia hunen historia aberatsaz mintzatzen da eta horrela ibilaldia bukatu arte, Urtsu mendiarekin bukatzeko.
|
2021
|
|
Xede horietan barne, ustegabeko dei bat 25 urtetara heldu aitzin gazte guziek sei hilabeteko zerbitzu baten egiteko. Ez soldadu zerbitzu bat
|
bainan
herritar zerbitzu bat, nolakoa litakeen geroxago ikusi behar.
|
|
Duela 59 urte, bozkatze berezi baten bitartez, erabaki zen han dik goiti ez zutela lehendakaria hautetsiko deputatu eta zena turrek, boz emaile" handi" zon bait ere partzuer,
|
bainan
herritar guziek, bozaren emaiteko adi nera heldu guziek. Izan ziren eztabaida pizkorrak eta denen buru lege nagusia gisa hartarat aldatua izan zen.
|
|
Gaitzeko itzulia egiten da, plazaz plaza, karrikaz karrika eta ere xokozxoko, Jerome Zapata lagun. Kanpotarrek zernahi gauza ikasten ahal hartaz eta huntaz,
|
bainan
herritar askok ere ba hain segur! Portuko hegi hortarik Getariako juntaraino Akotzen gaindi eta Santa Barbarako puntatik Xantako alderaino, Urdazurin barna.
|
|
Elkarrizketan oinarritua den demokrazia parte hartzaile batean. Koherentzia etiko batean finkatuak diren 7 printzipio segituz, adibidez hautatuak diren ordezkariak ez direla erabakitzaile
|
bainan
herritarren boz eramaile, konbentzitu behar dela eta ez garaitu, proposatu eta ez inposatu.... 27 urte printzipio horietan oinarritu autogobernua martxan dela.
|
2022
|
|
Gainera 19an, Stalingrad kasik hartua zuten alemanen setiatzen hasten dira Sobiet Batasuneko armadak. Nazien propagandak ez du etsitzen, beti aitzina ari balira bezala,
|
baina
herritar guti batzuek BBC ingeles irratia entzuten dute isilka, eta horko berriak berehala hedatzen ditu" euskal telefono" maltzurrak. Zerbait aldatzen ari da munduan.
|
|
Egia gu bezalako jende xumeen ahalak ez direla berdinak.
|
Baina
herritar bezala, eskubide batzuk baditugu, horietan estatuetako agintarieri fermuki eskatzea fortuna jabe horiek, zerga handiagoak ordain dezaten.
|
|
1981ean Agustin de Lezo Iruñeako apezpikuak lurrera botatzeko ordena eman zuen.
|
Baina
herritarrek ez zuten obeditu. Jose Joakin Sagardia erretoreak, auzoko
|
2023
|
|
Bostehunen Kontseiluak influentzia handia bazuen
|
baina
herritarren biltzarra, Ekklesia, zen Atenasko demokraziaren bihotza. Atenasko herritar guziek Ekklesian parte hartzen ahal zuten eta boterea haien eskuetan zuten, Ekklesiak baitzuen legea bozkatzen, baita ere gerla edo bakea.
|
|
Alderdien estrategia negoziatzea zen
|
baina
herritarrak azkarki mobilizatu ziren trantsizio denboran. 1975eko urtarriletik 1976ko martxora, orotarat, Espainia osoan, 17 milioi herritar mobilizatu ziren karriketan.
|