2001
|
|
EIZIEko zuzendari Koldo Bigurik adierazi digunez, gazteentzat nahikoa eskaintza zabala zegoen lehendik,
|
baina
helduagoek ez zuten aukera hori eta irakurle euskaldunek gaztelaniaz edo beste hizkuntzez baliatu behar zuten «munduko literaturaren altxorrak» ezagutu ahal izateko. «Horrez gain, ordu ra arte argitaratzen ziren literatura itzuliaren aleak askotan nahikoa badaezpadakoak ziren kalitate aldetik», azaldu digu Bigurik.
|
2006
|
|
OG. Supermerkatuetan, adibidez, adineko jendeak ez du ia etxez etxeko zerbitzua erabiltzen, gutxieneko gastua egin behar delako edo, bestela, gehigarria ordaindu behar delako.
|
Baina
helduek ez dituzte erosten ez produktu garestiak, ez kantitate handiak, baizik eta erosketa txikiak egiten dituzte maiz, horrela hobeto administratzen dutelako pentsioa eta erosketak egitera joatea entretenitzeko beste jarduera bat delako. Arazoa da produktu merke asko, hala nola ura, asko pisatzen dutela.
|
2007
|
|
Cormenzanak zehazten duenez, puntu horiek aukeratzean garrantzi handia du pazientearen adinak: pertsona gazteetan, begiaren behealdean ere jar daiteke,
|
baina
helduagoetan ez da komeni, bestela beheko betazala eroria gelditzen da.
|
2020
|
|
Alde horretatik, arreta berezia jarri behar zaie oraindik atzamarra zikintzen duten haurrei, intoxikazioak izateko arrisku handiagoa izan baitezakete.
|
Baina
helduenak ez dira alde batera utzi behar, kontzienteki har baitezakete. Hidrogelen erabilera gainbegiratua Garrantzitsua da “haren erabilera beti pertsona heldu batek gainbegiratzea”, bakarrik erabiltzeko eta noiz eta nola erabili ulertzeko gai izan arte.
|
2023
|
|
eredu transmisionista (irakasleak azaltzen duena jasotzen du ikasleak), eredu konstruktibista (ikerketa proiektuak, taldeka lan egitea… ikasitakoari zentzua bilatu diezaion ikasleak), eta orain hirugarren eredu bat daukagu praktika filosofiko edo dialogikoari lotuta, gelan pentsatzen ikasteko. Inportantea da lantzen diren edukiekin kritikoak izatea, eta ez norbere kabuz, taldean baizik, elkarrizketaren bidez. Nire esperientzia da eredu trasnmisionistarekin nekatuta bukatu nuela gaztetan; orain pentsatzen dut haurrek behar dutela eredu guztien arteko oreka eta armonia bat,
|
baina
helduok ez dugula asmatu horretan. Klase magistral batek janzten zaituen moduan, inportantea da edukien inguruan pentsatzeko eta elkarrizketarako espazioak izatea, doktrinamenduan ez erortzeko.
|
|
|
Baina
helduok ez al dugu tranpa egiten. Iritzi kritikoa eta propioa duten haur eta gazteak nahi ditugula diogu, baina ez zaigu gustatzen guk dioguna zalantzan jartzen dutenean, etxean nahiz eskolan.
|
|
“Etapa horretan, familiako kide bakoitzak bere lekua hartu behar du, eta horrek beste zeregin bat dakar anaia bat izan berri duen haurrarentzat.
|
Baina
helduek ez bezala, inork ez dio irakatsi rol berri hori interpretatzen.’ Horregatik guztiagatik, aldatuta edo, besterik gabe, harrituta senti daiteke. Naturala da; izan ere, haur txikia denez, ez du inoiz halako egoera emozionalik kudeatu behar izan”, azaldu du Alexandra Sierrak, haur eta gazteen psikologoak.
|
|
Konpartsaren azken ibilaldi eta dantzaldietan, agur oihu gehienak ahots zolikoak izan ziren atzo; egia.
|
Baina
helduetan ez zen sumatzen aparteko nagirik. Haiek ere pozik ziren hor.
|