2010
|
|
Jakinekoa da helburu hori lortzea ez dela erraza, eta horrela aitortzen zuen etxenike berak ere legea eztabaidatzerakoan. Jakina da sailkapen hauek teoria mailakoak direla eta gizarte bizitzan edo praktikan elebitasun osoa gauzatzeak zailtasunak dituela.
|
baina
helburu bezala hizkuntza eta hiztun ezberdinen elkarbizitzarako aukera osasungarriena hauxe dugu. hizkuntza ezberdinak izan diren gizarte guneetan, sarritan hizkuntza batzuen eta besteen arteko mailaketa egiteko joera izan ohi da. bat izan ohi da hizkuntza nagusia, aldeko baldintzak dituena, estatus politikoa edo hiztunen gehiengoa edo prestigioa e.a. dituelako, eta gainontzeko hizkuntzak gutxien...
|
2015
|
|
Argi dago eskolak bermatu egin behar duela ikasleek euskara batuan irakurtzen, idazten eta hitz egiten ikastea.
|
Baina
helburua ez da euskara batuaren ezaugarriak zein diren ikastea (gramatika, hiztegia), baizik eta ikasleek ahozko eta idatzizko testuak euskara batuan ekoizten ikastea.
|
|
Argi dago eskolak bermatu egin behar duela ikasleek euskara batuan irakurtzen, idazten eta hitz egiten ikastea.
|
Baina
helburua ez da euskara batuaren ezaugarriak zein diren ikastea (gramatika, hiztegia), baizik eta ikasleek ahozko eta idatzizko testuak euskara batuan ekoizten ikastea.
|
2017
|
|
Lan eskerga egin da, eta badago zer eginik oraindik ere, ingurune batzuetan bereziki.
|
Baina
helburu horri beste eginkizun bat ere gehitu behar zaio: beste hizkuntzetan bizi direnekin harremana lantzea.
|
2021
|
|
Herri bakoitzeko gazteen ezaugarriak, bizimodua, errutinak, dinamikak edo harremanak jaso eta aztertu dira. Hizkuntzaz eta euskararen egoeraz ere mintzatu gara lehenengo fasean,
|
baina
helburu nagusia euskararekiko lotura hori testuinguruan kokatzea izan da, eta erabileran eragiten duten kanpo faktoreak izan dira aztergai. Fase honetan, batetik, herrietako behaketa etnografikoak egin dira, eta, bestetik, pertsona erreferenteei elkarrizketak egin zaizkie.
|
|
Iñarra Arregi eta Jaime Altuna Ram� rez hiztun berri batzuen helburua ez zen Bilbon euskara hutsez bizitzea, esaterako. Zentzu horretan, babesguneko kideek hizkuntza erabileran urratsak emango lituzkete,
|
baina
helburua nork berea jar dezake.
|
|
Lehentasun horiek gaurko eskakizun nagusi bezala ageri zaizkigu eskolari egiten zaizkion eskakizunetan, bereziki hizkuntza gutxiagotuen indarberritzea baldin badute helburu. Garai batean eskolaren helburu nagusia zen ikasleei irakurtzen, idazten eta oinarrizko kalkuluak egiten irakastea,
|
baina
helburu hori zaharkitua geratu da gaur egun dugun gizartearen beharrei erantzuteko, are gehiago jomugan eskola eleaniztuna dugunean; izan ere, gaur egun gizartean moldatzeko beharrezkoak diren idatzizko gaitasunak ez ezik ahozkoak ere landu behar dira, eta horrek garrantzia handia du hizkuntza gutxituan ardaztutako sistema eleaniztun batean ikasi behar bada.
|
2023
|
|
Jakina denez, gobernantza eredu honek baditu bere zailtasunak ere, lan egiteko modu eta kultura oso ezberdinak dituzten eragileak proiektu baten bueltan batzen direnean. Badaude tentsioak, egiteko moduen inguruko eztabaidak eta ikuspuntu anitzak,
|
baina
helburu orokorrak lortzeko bisioarekin askatu diren korapiloak izan dira. Garrantzitsua da, honekin lotuta, lankidetzaren aldizkako ebaluazio saioak egitea, tentsio momentuetara heltzeko zain egon gabe.
|