2001
|
|
Baliabide honen bidez, egileak nobelan bertan esaten denaren egiazkotasunaz haratago, bere unibertso literario eta sozio-kulturalaz datuak ematen dizkigu. Argi dago bertan azaltzen diren pertsonaia horiek zer diren edo benetakoak diren jakin gabe nobela" irakurri" eta" uler" daitekeela,
|
baina
helburua ez da irakurgarritasuna erraztea, nobelaren eta egilearen munduaren berri ematea baino.
|
|
Aipamenak baino ez dira,
|
baina
helburu garbia dute: adierazi beharra dago, liburuaren hasieraren duda muda eta liburuaren egitura tinkoaren artean kinka berezia sortzen dela eta hori dela liburu poetiko honen lehendabiziko mezua.
|
2021
|
|
Zaletasuna gozatzeko helburuaren eskutik etorriko dela iruditzen zaio IIR2ri,
|
baina
helburu izaten ote den zalantzan jartzen du EIAE3 k: " Ematen zaio literatura bizitzeko aukerarik?
|
|
Bere iritzirako, erakunde horiek ematen duten prestakuntzari eutsi behar zaio, eta gehiago horretan sakondu nahi bada, baina horrekiko ikuspegia zabaltzeak aukera berriak zabal ditzake: hala nola, lankideen arteko formazioa, inguruko ikastetxeetako esperientziak, idazleekin eta artistekin egiten diren saioak, etab. Kalitatezko prestakuntza bermatzeak berebiziko garrantzia duela nabarmentzen du,
|
baina
helburuen arabera, formaziorako espazio potentzial ugari egon daitezkeela ohartarazten du begirada eta jarrera aldatuz gero. Hain zuzen ere, horren adibide bat eskaintzen du IE9 k Sormen digitala ikasgaiaren antolaketaz ari dela:
|
|
Halaber, autoreak zein erakundeak testura ekarri dira, dela parte hartzaileek eurek egindako erreferentziak zirelako, dela hitz edo kontzeptu gakoak literatura zientifikoan kokatzeko. Izan ere, gai interesgarri eta sakon ugari izan dira aipagai,
|
baina
helburua ez da gai bakoitzaren inguruan saiakera bat egitea, baizik eta elkarrizketatuek horiei buruz esateko zutena jasotzea eta aztertzea, euren ezagutza, esperientzia, iritzi eta pertzepzioa, hain zuzen ere. Horregatik, gai bakoitzaren alor zenbait sakondu gabe geratu direla irudituko zaio irakurleari, edota batzuetan, gaiak ez direla sakontasun maila berdinez jorratu, baina esan dugun moduan, honek guztiak irizpide eta arrazoi metodologikoei zein ikerketaren izaerari erantzuten die.
|
|
Ondoren, aipuaren interpretazioari helduko diogu. Kasu honetan, galderak talde handira zabalduko ditugu,
|
baina
helburua ez da denek parte hartzea izango. Hortaz, parte hartzea modu orekatuan baina argian kudeatzea da.
|
|
Balorazioak modu askean egingo dira, baina elkarrekintza bideratzen laguntzeko eta balorazio horiek ahalik eta esanguratsuenak izateko, aurreko saioan proposatu zen galderen zerrenda oinarri hartuta, ondoko galderak proposatuko zaizkie. Hitza denei zabalduko zaie,
|
baina
helburua ez da denek parte hartzea, eta hainbatek parte hartuta nahikoa izango da. Ondoko saioan, aldiz, hitza beste batzuei emango zaie lehentasunez, eta, ekarpenak laburrak badira, edota denbora izanez gero, parte hartutakoak ere integratuko dira elkarrekintzan.
|