2001
|
|
Honela planteatu zuen legitimitatearen auzia Artet ak 1998an. Kasu hipotetikoren batean, salbuespenez, hizkuntz politika batek zilegitasuna izan lezake,
|
baina
gurean ez:
|
2005
|
|
Normalean, apaiztegietan, Teologia amaitu eta gero egiten zen apaiz
|
baina
gu ez; gu beti hirugarren urtean. Ni hogeita hamaika urterekin eta anaia hogeita hamahirurekin.
|
2009
|
|
Gure herrian ez zen egiten erdararik! Botikariak edo medikuak egingo zuten euren artean,
|
baina
gure artean ez zegoen erdararik. Nire herrira etorri zen praktikante bat seme birekin.
|
|
" Vamos a aprender el Cara al Sol, que va a venir el inspector".
|
Baina
guk ez genuen kantatzen horrelakorik eskolan, inspektorea etortzen ez bazen.
|
2010
|
|
Dotrina ere, berdin. Mojen hiru komunitate zeuden herrian, eta horietan erdarazko ohiturak bazeuden,
|
baina
guregana ez zen hori iristen. Gu parrokiara joaten ginen, eta dena euskaraz egiten zen.
|
2014
|
|
" Kontrapuntoak taldean oso eskaintza interesgarriak izan genituen profesionalizatzeko,
|
baina
gu ez ginen ari diruagatik"
|
|
Oso eskaintza interesgarriak izan genituen profesionalizatzeko,
|
baina
gu ez ginen ari diruagatik. Geure lanak geneuzkan, geure negozioak, egoera profesional ona genuen taldeko partaide guztiok.
|
|
Edo" Lurraldea eta hizkuntza" izenburuarekin Kontseiluak, UEMAk, Gipuzkoako Diputazioak eta UEUk, EHUren babesarekin, 2014ko urtarrilean antolatu dituzten jardunaldiak. Geografiak, lurralde antolaketak eta hirigintzak euskararen bizitasunean eragiten dutela bistakoa da, UEMAk duela 20 urte inguru egindako jardunaldietan ere horren aipamenik bazen,
|
baina
gurean ez zaio gaiari behar bezala sekula heldu, ez ikuspegi akademikotik ezta alderdi praktikotik ere. Gogoeta serioa eta sakona egin beharra dago horren inguruan, urrats praktikoen atari gisa.
|
2015
|
|
Urteko igande guztietan, eta udaran beste bi aldiz aste barruan. Igandeak ziren auzoko umeak elkar ikusi eta jolasteko egunak,
|
baina
gu ez geunden inoiz. Goizaldean merkatura abiatuz, eguerdian eta lau orduko oinezko bidaia egin ondoren, bi joaten eta beste bi etortzen, nekatuta eta logale izanik, siestara joaten nintzen edo bidaltzen ninduen amak, baina gero gauera arte edo eguna ilundu arte ez ninduen itzartzen, beraz, agur haur jolasak.
|
2017
|
|
hona gure sare soziala. Facebook agertu baino lehen, euskal gizartean bagenuen sare sozial bat;
|
baina
gureak ez diren metaforak erabiltzean, hots, gure hizkuntzan, gure kosmobisioaren bidez, gure identitate eta kulturaren bidez, eta beste batzuenak errepikatu edo, are txarrago, haiena den ikuspegia gureganatzen dugunean, gure historia, gizartea eta gizarte harremanak ukatzen ditugu. Horregatik, on line ko sare sozialez hitz egin beharra dago, aurrez aurreko sare sozialetatik bereizteko.
|
2018
|
|
Gu baino hamar urte zaharragoak direnek oso garai kolektiboa bizi izan zuten, eta euren diskurtsoek eduki dute ibilbide bat.
|
Baina
gureak ez. Bertsotan ere urte batzuk badaramatzagu kantuan, esan ditugu gauzak, baina enkofratua falta balitzaigu bezala da.
|
2020
|
|
Aisiako liburuari ere presentzia eman diogu, txikia bada ere. Txikia barik, handia da bere garrantzia gizarte modernoan,
|
baina
gurean ez. Gurean, antza, euskaraz barik erdaraz egiten da aisiaren kontsumoa.
|
|
Orixek, bere garaian, Santa Kruz Apaiza egin zigun.
|
Baina
guk ez dugu aurkitu geure egunotarako moduko erarik, gure ideia eta asmoen zabalkunderako. Tostoiak bakarrik egiten ditugu.
|
|
Orixek, bere garaian, Santa Kruz Apaiza egin zigun.
|
Baina
guk ez dugu aurkitu geure egunotarako moduko erarik, gure ideia eta asmoen zabalkunderako. Tostoiak bakarrik egiten ditugu.
|
2021
|
|
Ekoizpen orokorrean pisu txikia duen arren, garrantzi handia du gizarte modernoan.
|
Baina
gurean ez, tamalez: zientzietako liburuekin gertatzen den bezala, aisialdiko liburuaren kontsumoak edo kontsumorik ezak gure diglosiaren sakona salatzen dute, erdaraz elikatzen baikara aisiako produktuetan.
|
|
Esaten ziguten eredua literalki eman behar genuela.
|
Baina
guk ez genuen ematen, ezta pentsatu ere!
|
2022
|
|
Oro har hizketan, horrek esan nahi du belaunaldi guztiak, continuum historiko batean jaioak direlarik, gurasoen bekatuekin madarikatuak eta aurrekarien egintzekin bedeinkatuak daudela, ez askoz gehiago.
|
Baina
gu ez gara hemen erantzukizun mota horretaz ari; erantzukizun hori ez da pertsonala, eta zentzu metaforiko batean baizik ezin esan liteke pertsona bat beraren aitak edo beraren herriak egin duen zernahirenagatik erruduna sentitzen dela. (Moralaren aldetik, nekez da arinagoa gauza jakinik egin gabe errudun sentitzea, gauza jakin batengatik erruduna izanik erru oroz libre sentitzea baino).
|
2023
|
|
Edozein kasutan, euskal munduak dituen hiru neurrietako batean ere ez gara publiko potentzialaren gehiengora heldu. Netflix bai,
|
baina
gu ez.
|