2002
|
|
Esi gogorra, neurririk estuena bere beharrizanak noiz, nun, zelan zertu behar ebazan, lehenengotan gorgor egiten jakon,
|
baina
gizonak bere idekoa, gizonak bere menpekoa hezi ohi dauan antzera; arean bere, emakumea eta zaldia eta txakurra eta landako abereak bezatu ta legepe jarten dituan moduan, etxean bizi danaren txakurrarentzat neurri estuagoak izango zirean.
|
2003
|
|
Aurrean doguzan jaun handiok, gure begiak ikusten dituenez, berbaz be danok batera aurkeztu nahi neukez;
|
baina
gizona bera lez, gure berbea be mugatua ta neurtua da ta, banan banan aurkeztu ditut:
|
2008
|
|
Hegoaldeko klanak elkartzekotan, iparraldea berreskuratzen saiatuko zirela zen komentario zabalduena.
|
Baina
gizonak bere herrian seguru zeudela baieztatu zuen, beldur oro honela uxatuz. Gainera, nazioartearen onespena ez omen zen ezinbestekoa.
|
|
Sarako erretorgoa egiten digu orai Jean Pierre Etcheverry apezak, beste asko kargurekin, gainera: Kristau laikoen formakuntzako ainitz biltzarre, zer nahi artikulu HERRIA> eta beste kasetetan, gehienak euskaraz, liburuak mora lako eta gaurko asko gaiez, ez baitezpada Elizako gaiak
|
bainan
gizonak bere bizian dauzkan mila gorabeherez, denetako zailenetaraino. Bazaukan orotaz zer erran eta zer erakats, berak bildua duen esperientzia zabal eta hedatuare kin.
|
2011
|
|
dudarik gabe, hiltzaile bera. Gorputz zati ezberdinak kentzen zizkien eta toki ezberdinetan ezkutatzen zituen gorpuak,
|
baina
gizon beraren sinadura zekarten hilketa horiek guztiek.
|
2019
|
|
emakumeak, harentzat ezinezkoa baita amore ematea, haragiz bakarrik bada ere. Bi sexuen berdintasuna modu konkretuan mamitua balego, halako trabarik ez legoke kasu askotan,
|
baina
gizona bere nagusitasunaz blai dago oraindik, eta uste sendo hori amorragarria da emakumearentzat ados ez baldin badago. Nabarmentzekoa da, hala ere, emakumerik kementsuenek eta menderatzaileenek ez dutela dudarik izaten gizonari aurre egiteko:
|
|
Gizonak gai izan beharra dauka bere burua justifikatzeko emakumea gabe, zeren emakumeak espero baitu gizona izango duela justifikatzaile. Gizonaren premian dago emakumea, ihes egiten diolako bere askatasunari;
|
baina
gizonak bere egiten badu askatasuna, zeina gabe ez bailitzateke ez heroi eta ez gizon ere, orduan ez du behar ez ezer eta ez inor. Emakumeak onartzen duen mendekotasuna ahultasunetik datorkio:
|
|
Beraz, gizonaren jarrera biziki garrantzitsua da. Haren desira bortitza eta basatia bada, ohaidea gauza huts bihurturik sentitzen da haren besoetan,
|
baina
gizona bere buruaren jabeegia bada, hotzegia bada, ez da haragi gisa agertzen; objektu bilakatzeko eskatzen dio emakumeari, baina emakumeak trukean ez du gizonaren gaineko inolako kontrolik eskuratzen. Bai kasu batean eta bai bestean, emakumearen urguilua matxinatu egiten da; haragizko objektu bihurtu eta aldi berean bere subjektibotasuna aldarrikatu ahal izateko, ezinbestekoa da emakumeak, gizonaren harrapakin bilakatzean, bere harrapakin bihurtzea gizona.
|
2020
|
|
Emazteri legeak hain latz ez lirateke berek haietan kide ezarri balituzkete,
|
baina
gizonek beretzat obratu nahiz lan hartara ez dituzte deitu, hala beren egarrira dituzte menpetu, okerkeria handia dena. Ezin uka daiteke beti izan dela haietan gizonetan baino gogo biziagorik eta zentzu miragarririk gizonei itzali egin dutenak.
|
2023
|
|
Bestalde, oraintxe hogei urte bete dira Obabakoak liburuaren Kubako edizioa argitaratu zutenetik, eta anekdota baten berri eman du Atxagak. Kontua da gaztelaniarako itzulpena eta hitzaurrea Francisco Maiztegui izeneko batek idatzi zituela,
|
baina
Gizona bere bakardadean en egileak ez zuen inondik ezagutzen. «Gerora enteratu nintzen hura Sarrionandia zela, kamuflajeko izenarekin».
|