2013
|
|
Amodioa dela xoragarri, baliteke,
|
bainan
gaurko ahantzi, ez ditaike bazterrean utzi, maitasun hau dudan eroaldi.
|
|
Amodioa dela xoragarri, baliteke,
|
bainan
gaurko ahantzi, ez ditaike bazterrean utzi, maitasun hau dudan eroaldi.
|
|
Amodioa dela xoragarri, baliteke,
|
bainan
gaurko ahantzi, ez ditaike bazterrean utzi, maitasun hau dudan eroaldi.
|
2014
|
|
|
Bainan
gaurko kasetari eskoletan, iduriz, ikasten da sinesmena ez dela aipatu behar ez bada trufa edo burla egiteko. Lurdesentzat bi egunkaritan irakurtu dut Xabierren emazte" ohia" zela.
|
2021
|
|
Bistan dena etxalde baten jabea nintzen, lehengo baserri umil eta pobre batekoa, orain posta kartako etxe polita bihurturik baina egia erraiteko biluzik jabea nintzen zeren eta bertan bizitzea ezinezkoa baitzen, horretarako lan asko egin behar nituelako; lan askoren ordez hobekiago erraiteko, lezeetako ihiztari bilduzaileak bezalako moduan behar bada,
|
baina
gaurko moduan bizitzeko ezetz, dena egiteko gelditzen baitzen.
|
2022
|
|
Ez dira ezaba gelditzen, beren Foru eta Biltzarren jabe gelditzen dira.
|
Baina
gaurko hizkeran erran genezake independentziatik barneko autonomiara jaitsi direla. Gainera Ediktuak bien goiko justizia bat egiten du Paueko" Parlement de Navarre" delakoan.
|
|
Jaurgainek ustekeria hori errepikatuko du.
|
Baina
gaurko historiazaleak ez daude ikuspegi horretakoak.
|
2023
|
|
Langile kulturak intelektual (izen itsusia baina gaur ez dute besterik merezi) deitzen diren jendeen eta langileen artean nahaste bat suposatzen du; nahaste hori erreala izaitea zaila da;
|
baina
gaurko egoera horren aldekoa da. Alemaniarrek intelektual gazte elemenia bat esklabotzan sartu dute, Alemaniako lantegi eta landa eremuetan; beste batzuk langile gazteekin nahasi dira langile esparruetan60; eta lehenbizikoek garrantzi handiko esperientzia egin dute; esperientzia horrek gazte intelektual anitz suntsitu ditu, edo sobera ahuldu arimaz edo gorputzez.
|
|
|
Baina
gaurko egunean, nehork ez ditu gogoratzen bera sortu baino berrogeita hamar edo hogei edo hamar urte lehenago zendu ziren aurrekoak, eta nehork ez du pentsatzen bere heriotzaz geroztik berrogeita hamar edo hogei edo hamar urteren buruan sortuko direnei. Beraz kolektibitatearen ikuspuntutik eta bere funtzio propioaren ikuspuntutik familiak ez du gehiago funtzionatzen.
|
|
Erlijioa afera pribatua bezala aldarrikatua izan da;
|
baina
gaurko pentsamoldeen araberan, horrek ez du erran nahi arimaren segeretuan dagoela, toki oso ezkutu horretan zeinean norbanakoaren kontzientzia ere ez den sartzen. Ez, horrek erran nahi du" pribatu" den hori hautu kontu bat dela,, iritzi, gustu edo kasik fantasia kontu dela, partidu politiko edo gorbata baten hautua bezalako zerbait; edo familia, hezkuntza edo ingurumen kontua badela; pribatua bilakatuz geroz, erlijioak galtzen du gauza publikoei erreserbatutako derrigorrezkotasunaren izaera, eta ondorioz ez zaio aitortzen eztabaidarik gabeko fideltasunaren probetxuaren pribilegioa.
|