2004
|
|
Sentimenezko bizipenak ideia gisara ulertuko ditu Descartesek, eta horrela behar du izan.
|
Baina
ez ideia argi eta bereizi legetxe, eta neurri horretan higidura hori da etorri pentsamenduzko ekintza batetik. Badaude, beraz, argiak eta bereiziak ez diren ideiak, baina ez dute euren higiduraren jatorria pentsamenduaren baitan izango.
|
2006
|
|
Ordea, Kojeverentzat, Hegelentzat ez bezala, natura ezin da kontzeptuen bitartez ulertu. Natura algoritmo matematikoen bidez azal daiteke,
|
baina
ez ideien bitartez, hitz adieradunen bitartez. Fisika modernoa ere ez dator bat Hegelekin, ezin baitugu haren arabera errealitate fisikoaz kontraesanik gabe hitz egin; algoritmotik hitzezko deskribapenetara igarotzearekin batera, kontraesanak dauzkagu (korpuskuluak/ uhinak, eta hori dena).
|
2007
|
|
zer da izpiritu unibertsala? Esan dezagun, gizatasuna edo gizadia da555
|
Baina
ez ideia orokor gisa, abstraktuki, paperezko definizio baten maneran556, horrek ez baitu ezer historikorik adierazten, baizik ideia hori kasu singular batean konkretua eta gauzatua ageri den bezala (eta singularra delakoxe, mugatua noski; eta mugatua delakoxe, gainditua izan beharra). Esaterako, imajina dezagun Mesopotamian gaudela, halakoxe herri, hiri, kultura, urtetan:
|
2012
|
|
egile eskubidea ez da publizitate ideietara soilik mugatzen. Alderantziz, ideiak adierazteko forma babesten du,
|
baina
ez ideiak berak. Pentsa liteke publizitate ideia sinpleen babes eza kaltegarria izan daitekeela, kontuan harturik publizitatean ideiek garrantzi ikaragarria izan dezaketela.
|
2014
|
|
– Armak kenduko zizkigutek,
|
baina
ez ideiak.
|
2015
|
|
Musikariak zatitu eta masa desagerrarazi du; orain isiltasuna da nagusi eta nahi bezala txunditu eta liluratu dezake masa amorfo, atomizatu eta lokartua. Ederki ere ikasi du demokrazia honek musikaren eta liluraren artea,
|
baina
ez ideia handien atzetik masa batek jarraitu dezan, gizabanako galdu eta gaixoei beren pasio eta desira guztiak elikatu eta asetzeko aukera faltsua eskaini ahal izateko baizik.
|
2019
|
|
Eta halaxe, bere burua enbaxadore eta eleberrigile gisa erakusten ibili ondotik, Madame Krüdenerrek sakon barneratu zuen bere merituei buruz zuen ideia: Alexandro I.aren destinoaz arduratu zen, bai,
|
baina
ez ideia jakin batzuk nagusiarazteko, baizik Jainkoak argituriko emakumearen rolean berresteko. Maiz, nahikoa da edertasun eta adimen pixka bat emakumea senti dadin ezaugarri sakratu batez jantzia; Jainkoak aukeratua dela dakienean, are arrazoi handiagoz pentsatzen du eginkizun bat duela betetzeko:
|
2021
|
|
Naparra gizon gaztea, 1958an sortua; Iruñean urte mugituak pasa eta eztabaida askotan partaide izanik, ETA politiko militarrari hurbildu zen, gero komando berezi baten laguntzailea izan, eta komando horrekin ETA Erakundera pasatu zen. Dagoeneko irtenbide libertarioaz interesatua eta teoriari emana, 1978an bere izkribuek Zuzendaritza politikoaren zentsura erakarri zioten, eta Argalak berak iruzkindu omen zion ETAn bazela adierazpen askatasuna,
|
baina
ez ideia burges edo libertariorik hedatzeko. Autogestionario eta anarkista, urte hartan Komando Autonomoetan integratu zen, eta Gasteiz eta Sakanako atxiloketen ondotik 1978ko abenduan Iparraldera heldu zen.
|