2009
|
|
Orain arte euskararen ikuspegitik aztertu badugu ere euskarazko hedabideen auzia, ez genuke ahantzi behar euskarazko hedabideena jarduera ekonomiko bat dela, interes legitimoak dituzten enpresek eta elkarteek aurrera ateratzen duten jarduera bat, eta ehunka langile barne hartzen dituena. Horrexegatik, eta esan dugun guztiaren argitan, bistan da euskarazko hedabideak ere ez daudela gaur egungo gizartean hain entzuna?
|
baina
ez hain errotua, den kontzeptu bat garatu beharretik salbu:
|
|
–Halako zerbait,
|
baina
ez hain erromantikoa, beharbada. Azter dezagun, azalezko begiratu batez, nola burutu den prozesu hori gure artean.
|
2011
|
|
Gizarte irekiarena, konparazio baterako, Mendebaldeko intelligentsiak maiz darabilen terminoa da, eta gauza jakina da, noski, Mendebaldean oso irekiak garela armak saltzeko (ez dago Arthur Rimbauden garaietara joan beharrik: egungo Euskal Herrian bertan artistak gara diru publikoz lagundutako gerra hegazkinak egiten, eta oharrok hartzen ari nintzela ere alderdi eta sindikatu guzti guztiek aho batez eskatu zuten gerraontzien ekoizpena La Navalentzat, lanpostuak bermatze aldera),
|
baina
ez hain irekiak kanpotik ezer barik datozenak hartzeko edo komeni ez den (eta publikoa behar lukeen) informazioa emateko (bistan denez, EAEko orografia hankaz gora jarriko duen egitasmoaz gomutatu nintzen berriro gogoeta hau idaztean).
|
|
Eta gero beste poetisa bat, poeta bat birdeskubritu dut azkeneko hilabete hauetan, lehenago ere irakurria nuena
|
baina
ez hain sakonki eta izugarri hunkitu nauena alde guztietatik, bai bere izate atormentatuagatik, zenbat sufriarazi zion bizitzak, sistemak, gero, bere poemetan dagoelako hildakoen, deuseztatuak izan direnen oroitzapenak, gogoeta batzuk eta melankolia izugarri bat, urradura izugarri batzuk. Eta poeta hori da Anna Akhmatova errusiarra, izugarrizko emozioarekin irakurri izan dut azkeneko hilabete hauetan, eta benetan, niretzako birdeskubrimendu bat izan da emakume hau.
|
|
Absoluzio bila dabil Lete,
|
baina
ez hain justu gure absoluzioarena. Bere kontzientziari ari zaio bere bizitzaren nolakoa aitortzen, kontzientzia du bere ibilera intelektualaren lekuko eta galbahe.
|
2020
|
|
Nolakoa izango ote zen nire bizitza herritik joan izan ez banintz? Latzagoa, txiroagoa uste dut,
|
baina
ez hain bakartia, hain hautsia; zoriontsua ere bai agian.
|
|
Gainera, finaleraino iritsi zen. Gauza bitxia benetan,
|
baina
ez hain arraroa garai hartan. Argazki hau da horren lekuko.
|
|
Eguneroko larrimin arrunta Kierkegaard-en larrimin filosofikoa bezain larria gerta daiteke,
|
baina
ez hain jantzia.
|
2021
|
|
–
|
Baina
ez hain modu basan. Ez da ohikoa, Kraken.
|
2022
|
|
–
|
Baina
ez hain ankerrak!
|
|
Gero, gainera, auskalo ur bila edo komunera altxa nintzenean, ez nuen ezer berezirik nabaritu, eta lasai jarraitu nuen lanean. Handik egun pare batera gertatu zen bigarren aldiz, bakarrik nengoela berriro, gertuago oraingoan; lehen eguneko kolpe lehorra errepikatu zen,
|
baina
ez hain urrun, ondoko gelan. Altxa nintzen begiratzera, lehen zarata gogoan; ez nuen ezer berezirik ikusi, ordea, ohiko anabasa pareta lurretan.
|