2003
|
|
Ordukoa edo gerotxoagokoa izan behar du aitari egin zion erretratuak, 45eko data duena. Sariren bat ere jaso zuen erretratu horrekin eta orduko prentsan erreproduziturik azaldu zen.12
|
Baina
ez ei zen luzaro
|
2008
|
|
Halantxe bideratu ebazan anaiak, maistrearen baimenagaz, baserri izkuturen batera eta han indiarrak eskatu fraileak. Imilaun bat emon be bai,
|
baina
ez ei ziran oso finak, kontizu.
|
2009
|
|
Har gorria sano txikitxoa eta gorria da. Gaur egun ere agertzen da lantzean behin,
|
baina
ez ei dago lehengo beste.
|
|
Lekuko batzuek diote euren gurasoei entzun izan dizkietela Anbotoko Damaren inguruko esanak,
|
baina
ez ei zieten kasu handiegirik egiten.
|
|
Edadeko jatabearren esanetan, Gabon gauean, ardia, oilaskoak, oiloak, bildotsak, orio azak edo olioarekin bustitako azak, koliflora, karakolak eta arrainen artean bakailaoa, txitxarroa eta besegu edo bisigua izaten ziren usadiozko jakiak. Ahume edo antxumea jaten zutela batu dugu etxeren batean,
|
baina
ez ei zen horren ohikoa, bildotsa baino lehorrago eta garestiagoa zen eta. Postre legez intxaur saltsa, sagar konpota eta danbolinean erretako gaztainak izaten ziren ohikoenak.
|
|
Orain Talleburuko garbilekua dago, bertakoek egindakoa arropa garbitu eta abereei edaten emateko.
|
Baina
ez ei da horren leku egokia bogada egiteko. Izan ere, bertako ura metalura da, eta arropak beilegitu egiten dira.
|
|
Edozelan ere, harridura eta errespetuz berba egiten dute harri horren gainean.
|
Baina
ez ei dakite, euren berbetan, zein esangura zuen.
|
2011
|
|
Ezkondu zaite neugaz eta zeu izango zara Bizkaiko Jauna." Baina honek ezetz esan eutsan lez, andreorrek goiz beranduan urten isilean logelatik arpegia urratu beharrean, eta aldarrika hasi zan harek behartu egin gura izan ebala esanez. Semea, hau ikusirik, mugarantz zuzendu zan aita askatzera, eta adu onak lagundurik, aurretiaz harrapatu eban mauru baten truke atera ahal izan eban handik, eta aitagaz lagunduta bihurtu zan;
|
baina
ez ei eban etxera sartu gura izan. " Aita Jauna" ohartu eutsan," egia aurretik jakin barik, ez sinesterik emon nigaitik deungaro esaten deutsuezanei".
|
|
Hareen hurrengo, etxekoak eta senitartekoak, eta atzetik auzoko eta gainerako herritarrak. Kasu batzuetan gizonezkoak andrazkoen aurretik joaten ei ziran ordenan,
|
baina
ez ei zan beti holan izaten.
|
|
Baina lekukoen esanetan, Rufinok berak heriotz zigorrik euki ez izanak asko lagundu ei eban. Juan de los RĂos izeneko beste gizon bati be euren izenean berba egitera deitu eutsien, frankotarrak herrira sartu ziranean ondo etorria egitera urten ebanez eragina eukiko ebala ta,
|
baina
ez ei zan agertu. Caballero jaunak Zearretatarren alde berba egin eban, baina ez zan nahikoa izan fusilamentutik salbetako.
|