Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2008
‎Unibertsitate ereduen arteko talka izan bada UPV/EHUn, baina eredu atzerakoia defendatzen dutenek, katedradunen botere gunea mantendu nahi dutenek, euskararen kontrakoek, irudi laboral iraunkorren aukera baztertzen dutenek, denak berak, ez zuten hautagairik aurkeztu hauteskundeotan. Eredu ezberdinak alderatu baino ezetza bultzatu zuten, jakinda ezetzaren barruan iritzi ezberdinak batuko zirela.
‎Mikel Laboak ere segitu zuen. Azken diskoan ikusten da boza eta indarra galdurik zituela, baina eredu bat izan da. Guk nahiko genuke desagertzen garenean, jendeak gogoratzea Oskorri.
2009
‎Horrekin guztiarekin, indarberritu egin nahi dute eredu kapitalista. Baina eredu harrapakari hori ez da ekonomikoa bakarrik, bestelako oinarriak ere baditu-eta: planetako baliabide ezin berrituzkoak ikaragarri ustiatzea; kontrol ideologiko zorrotza egitea, irakaskuntza sistemaren eta unibertsitatearen bitartez, etorkizuneko kudeatzaileek ere bere egin dezaten (Bologna); beldurraren eta larriduraren manipulazio psikologikoa egitea, buruko gaixotasunak eta gaitz psikosomatikoak eraginez; patriarkatua eta generoaren araberako menpekotasuna ezartzea, aurreko guztia etengabeko indarkeria batean bideratuta; herrialde pobreenak erabiltzea, aztarna ekologiko gero eta handiagoak zapaldurik Euskal Herriari eremuz dagokion halako hiru gastatzen dugu baliabideetan.
‎Parlamentuko gehiengoa da funtsean jokoan dagoena eta, horren arabera, exekutibo nazionalak gobernatzeko izango duen erosotasuna. Baina eredu aldaketarik ez dago jokoan. Kirchnertarren eredua [Nestorrena lehen eta Cristina Fernandezena orain] menemismoaren jarraipen hutsa baita.
‎Batzuk bakarrik, esango dute. Baina eredua bera jomugan. Alderdi batekoa edo bestekoa izan, jende gutxi egongo da, seguru, noiz edo noiz txosnetan ibili ez dena.
‎mendeen poderioz finkatutako kanon klasikoa, hots, greko latindarra. Soilik haren argitan neur zitezkeen idazki berrien merituak; horrek ez du esan nahi berrikuntzarik egin ez zitekeenik, baina eredu tradizionalaren nagusigoa hortxe zegoen beti, sendo eta gaindiezin.
‎Hori ez da, derrigor, erabilerara itzultzen. Baina ereduari buruzko adostasuna dago. Belaunaldi asko daude, helduak direnak orain, ezagutzen dutenak eskoletan zer egiten ari den, eta demagogia errazen aurka txertoa hartua dutenak.
‎Unibertsoa osatzen duten partikulen eta haien arteko interakzioen ezagutzan bide handia egin du partikulen fisikaren eredu estandarrak. Baina ereduari ezinezkoak zaio oraindik guztia esplikatzea, zulo handiak baititu. Partikula sorten talkatik agertzen diren partikula iheskorrak detektatu eta ikertzetik erantzun asko etor daitezke.
‎Agintarien arreta, baina, turismoak erakarri du Jimenezen esanetan. Ez dago sektore horretan lan egitearen aurka, baina ereduz okertu direla irizten dio. Aitortzen du bizkaitarrek hondartzara joateko eskubidea dutela, baina uste du ahaztu egin dela eskualdeak hori baino gehiago duela.
2010
‎Gerora kultukoa bihurtu badute ere, ez zen aparteko filma Steven Lisbergeren hura, baina eredu berri bat aurreikusten asmatu zuen. Agertoki birtualekin egindako filmetan lehenetarikoa izan zen badaezpada ere, beti aterako baita norbait esanez lehena beste hura izan zela.
‎Izan ere, 1987tik Bilboko Udalak eta konpartsek elkarlanean antolatzen dute Aste Nagusia, baina eredu misto hori arriskuan ikusten dute konpartsek. Aurten zantzu ugari egon dira:
2012
‎Ia 200 Lombardian atxilotu zituzten, eta gainerakoak, Calabrian. Baina eredu horizontalean babesten diren buruzagiak ditu taldeak, familietan sortzen diren ondorengoetan, eta erraz berregituratzeko modua dauka. Calabrian sortutakoen oinordekoak dira Lombardian indar hartu dutenak; Calabriako familia ahaltsuen eskuetan dago eraikuntza sektorea, iparraldean espekulazio burbuilari etekin ederra atera diote, baita modu eskuzabalean emandako baimenei ere.
2014
‎Koalizioaren diskurtsoarekin «aspertuta» agertu zen gero: «Gure eredua hobe daiteke, baina eredu sendo bat desioekin alderatzen ari zarete. Datu objektiboek diote estatuan dagoen planta onena dela Zabalgarbi».
2016
‎Baliabide gehiagoren beharra ere sumatu du Zendoiak, ikasleen premia berriek irakasle taldean sortuko dituzten beharrei erantzuteko. «Gaur egun, irakasleon borondate onari esker betetzen ditugu dauden gabeziak, baina eredu duala zabalduko bada...».
2018
‎Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako datuak bildu ditu ISEI Irakats Sistema Ebaluatu eta Ikertzeko Erakundeak. Sare publikoaren eta itunpekoaren arteko ezberdintasuna nabaria da, baina ereduen araberakoa ere bai: publikoan, A ereduan ari diren bost ikasletik lau dira maila sozioekonomiko baxukoak; ereduan, bitik bat; ereduan, hirutik bat.
2020
‎Legebiltzarraren langa gainditu zuen estatutugaiak, baina ez Espainiako Kongresuarena, hilabete eskas geroago. Hor amaitu zen testu haren ibilbidea, baina eredu hark itzal luzea utzi du, gaur egungo eztabaidan presente egoteraino.
‎Birusaren kasuan ere, korronte politiko ekonomiko horrek eragindako gizarte antolakuntza konplexu eta globalizatuak mesede egiten dio pandemiari, inoiz baino ugariagoak diren herrialdeen arteko energia, materia eta pertsonen fluxuek ahalbidetu baitute birusa mundu mailan hain azkar hedatzea. Baina eredu neoliberal horri esker hedatu den honek eredua bera kolokan jarri du, mundua elkarri konektaturiko parte ugariz osatuta dagoen sistema oso bat izanik, parte batzuen kalteek gainerako parteei ere eragin egiten baitiete. Oso argi geratu da hori Txinaren produkzioa gelditzeak mundu osoko produkzioa geldiarazi duen unean.
2021
‎Eredu aldaketa baten falta sumatu du: «Erregai fosiletatik teknologia berriztagarrietara pasatuko gara, baina eredu berari jarraituta: enpresa handiak mantentzen, eta ez egiten herritarrentzako neurriak.
‎hautsa eta hauts ekaitzak. «Badakigu hauts ekaitzen sasoi bat dagoela, baina ereduak ez dira gai esateko non sortuko diren eta zer nolako indarra izango duten», onartu du.
2022
‎Pazienteak bere sexualitatearen «boterea» berreskuratzeko hauspoa da Alooa, dioenez. «Muga indartsu bat dago, baina ereduarekin disolbatzen da, pixkanaka pixkanaka».
2023
‎Baina batzuetan, ikasleei zaila egiten zitzaien. Irakasle hasi nintzenean, bazegoen ja eredua institutuetan, baina ereduko ikasle guztiak ez ziren euskaraz hasi hiru edo lau urterekin; eurek hasi zirenean, oraindik ez zegoen denontzako euskal eredurik, eta irakurketa maila ez zen oso trebea.
‎Legeak esaten baldin badu ikasleek derrigorrezko hezkuntza amaitzean B2 izan behar dutela bi hizkuntzetan, argi dago A ereduak eta ereduak ez dutela lortzen. Baina ereduak ere ez du lortzen. Sare publikoan, hiru eskolatan bakarrik eskaintzen da A eredua 2 urteko umeentzat, eta, itunpeko sarean, eredu pila bat dago.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia