2007
|
|
Bukatzeko esan, Araba eta Gasteizko datuak itxaropentsuagoak direla, 2006an. Gure hizkuntza berreskuratzeak kezkarako motibo ugari ematen digu oraindik orain,
|
baina
egindako ahaleginen emaitzak hasi dira antzematen. Balantzea hitz gutxitan egiteko, zera esango genuke:
|
2009
|
|
4 Arraro eta zail,
|
baina
egiten hasitakoan... uste baino errazago
|
2010
|
|
Nafarroako Unibertsitate Publikoko irakasle elkartua helbide elektronikoa: ...lehen kolpean, horiek guztiak ohiko azalpen demolinguistiko eta soziofuntzionalaren arabera emateari ekin nion. lehendabizi hizkuntza gaitasunaren, erabileraren eta jarreren gaineko datuek erakusten duten joera diakronikoa eta gero gizartearen hizkuntza erabilera esparruetan euskarak betetzen duen tokiaren argazki sinkronikoa. bide horretatik apailatu nuen, luze samar gainera, eskatutako idazkia.
|
baina
egindakoak asebete ez eta betiko azalbide (makro eta kuantitatibo) horretatik nola aldendu hasi nintzen gogoan erabiltzen. hala bada, dokumentazio iturrietan soilik oinarritu beharrean, duela 20 urte sortutako gazteen euskararekiko bizipenak ere aztertzea otu zitzaidan. hau da, euskararen egoeraren bilakaera azaldu eta egungo egoeraz hausnartzeko hiztunek hizkuntzarekin eratu dituzten harremanek ... Jatorriari dagokionez, 51 nafarrak dira, eremu guztietakoak2 beraz, metodologikoki artikulu honen lehen mailako informazioa ez dago lagin adierazgarri batean oinarrituta, ez eta kasu azterketa sakon batean ere. aldiz, kontuan hartu dut gazte horiek talde naturala osatzen dutela, ez direla ikertzaileak espresuki bilatutako berriemaileak, nafarroa osokoak direla eta euskararekin eratu duten harremana ez dela nolanahikoa, Foru komunitatean osoki euskaraz ikas daitezkeen unibertsitateko bi titulazioetako ikasleak baitira. horregatik iruditu zait interesgarria gazte horien euskararekiko bizipenak eta adierazitako erabilera ohiturak, jarrerak eta hautuak deskribapen mikrosoziolinguistikorako baliatzea. bide horretatik maila makro eta mikroko datuak uztartu eta haien osagarritasuna bilatu dut. izan ere, hizkuntza baten egoera norbanakoen hizkuntzahautu eredu koherenteek epe luzera izan duten emaitza soziala bada (Fishman 2000, Fasold 1984), euskara zertan den azaltzeko euskaldunek mintzaira horrekin eratu dituzten harremanetan arakatzea bide metodologiko emankorra izan daiteke.
|
2012
|
|
Interneten, esaterako. Badira uste dutenak euskara berandu iritsi dela horra (horra, ere bai),
|
baina
egiten ari den ahaleginak erakusten du gaur egungo eragileak ohartuta daudela leiho hori zabalik dagoela, eta beti egongo dela zabalik, eta gero eta handiagoa dela, gero eta koloretsuagoa, eta gero eta argi gehiago sartzen dela gainera. Begiratu nahi ez izatea ez da eguzkia itzalAlberto Barandiaran – Hedabideen garrantzia hizkuntzen berreskurapenerako tzea:
|
|
Izan errazagoa da ikuskizunak kontratatu, kartelak jarri, elkarrizketaren bat lortu eta takilan itxarotea.
|
Baina
egiten dugu hori ere; euskarazko eskaintzari dagokionez emaitza eskasagoekin. ‘zilarrezkoek’ harrera ona dute:
|
2013
|
|
Egindakoa xumea da eta egiteke dagoena egundokoa. Garabide Elkarteak bide berri baten lehen harriak jarri ditu, Euskal Herriko eragile askoren laguntzari esker,
|
baina
egiteke dagoenak indar metatze handiagoa eskatzen du.
|
2016
|
|
Alegia, eragile emantzipatzaile eta askatzailea den identitate subordinatu gisara definitzea ‘euskal zera’ hori. Hori egin da, esentziaz edo hautuz,
|
baina
egin da. Egin du eta diskurtsoan kokatu du euskalgintzak.
|
|
Egin gabeko lana dugu hori, hein handian: egin gabeko
|
baina
egin beharreko lana, bihar edo etzi esplikazio ahalmen zabaleko konstruktu baliagarri batera iritsi ahal izateko.
|
2023
|
|
|
Baina
egin dezagun errepaso bat. Lehen urtean 61 ekitaldi antolatu ditugu, oso modu eta tankera ezberdinetakoak.
|