2004
|
|
Logikoa denez, hiztun horrek objektu bat, diskurtsoa? eraiki nahi du,
|
baina
diskurtso hori baldarra ateratzen zaio, kiskun kaskunez tupustua, ertzik eta sakontasunik gabea; xehetasuna, ironia edo anbiguotasuna bezalako barne ibilerak falta zaizkio; bizi kemenik gabea du jarduna, indargea, herrena?. 520
|
2011
|
|
Pentsamendu erlijiosoki menpegabe batetik ematen du termino prakadunagoetan arrazoitzea itxaron litekeela.
|
Baina
diskurtso zaharrekin nahi dugu etorkizun berri batean sartu, itxura pixka bat konponduta. Bakea egoteko barkazioa egon behar omen du; eta barkazioa egoteko, damua.
|
2012
|
|
Inperialismoari indarrak jatea zaila da,
|
baina
diskurtsoa kentzea ez da batere zaila. Herri menperatu batek jakin luke beti arrazoia duela, beti.
|
|
Pentsamendu erlijiosoki menpegabe batetik ematen du termino prakadunagoetan arrazoitzea itxaron litekeela.
|
Baina
diskurtso zaharrekin nahi dugu etorkizun berri batean sartu, itxura pixka bat konponduta. Bakea egoteko barkazioa egon behar omen du; eta barkazioa egoteko, damua.
|
2015
|
|
Lau eratara amai daiteke film bat Neuperten ustez: istorioa amaituz eta diskurtso zinematografikoa itxiz, istorioa amaituz
|
baina
diskurtso zinematografikoa irekita utziz (edo alderantziz), eta biak zabalik utziz. Weekenden, biak uzten ditu zuzendariak zabalik, istorio bat hasiera eta bukaerarik gabe konta daitekeela erakutsiz, bizi garen garaien ziurgabetasunaren erakusle, bukaera itxia hobesten duten zinema klasikoaren balore tradizionalen berrestetik aske (munstroa akabatu beharra, elkartze sentimental zoriontsua?) eta zinematografikoki filma hertsi dezaketen trikimailuei ere uko eginez (irekitze eta ixte funtzioa, parentesiarena?
|
|
Baina egituraz sinple dirudien diskurtso horretan, egundoko zartada ostentzen da euskararen garapenaren kontra, soziolinguisten ustez; hizkuntza baten egoera berdin gera dadin edo txarrera egin dezan modurik eraginkorrena horixe delakoan. Gai hau askotan eztabaidatu da azkeneko urteotan eta alde askotatik, eta atalaren hasieran zerbait aipatu den arren, ez dut jardungo hizkuntzen arteko botere harremanez, ez bainaiz aditua,
|
baina
diskurtsoaren inguruan nabarmengarri iruditzen zaizkidan puntu batzuk agertarazten saiatuko naiz.
|
2017
|
|
Euskal Herria hiru jurisdikzio administraziotan banatua dago, eta lurralde batzuek estatu erakundeak dauzkate; honek zuzenean eragiten dio bertako populazioaren ongizate eta identitateari, hain zuzen ere, identitatea diskurtsiboa delako,
|
baina
diskurtsoak gorpuztuta baino ez du funtzionatzen. Identitatea (euskalduna, europarra, emakumea, langilea) ongizatea bezain materiala da, eta mugen inguruko borroka subiranotasunaren inguruko borroka denez, mugagintza eta ongizatea aldi berean aztertu behar dira.
|
2019
|
|
Ai bazintez arrazoia izateko duin, txalotua izateko duin zaren bezala. Zure sena fantasia izango da,
|
baina
diskurtsoa dirudi, zure nozioa ez da arrazoiketa izango, baina adimena dirudi. Oroimenik ez eduki arren, badirudi zer beneratzen duzun ohartzen zarela, borondaterik ez eduki arren, gurtzen duzun horrekiko afektuak agertzen dituzula dirudi, adimenik ez eduki arren, ezagutzen duzun horretan juizioa atzematen duzula dirudi.
|
|
|
Baina
diskurtso berria ez dira hitzak edo kontzeptuak bakarrik. Diskurtsoa praktikei lotuta dago erabat; eta jarrera berriak eskatzen ditu, metodo eta praktika berriak, bai euskalgintzan, eta baita administrazioari, udalei eta eragileei dagokienez ere.
|
2020
|
|
Barne eraldaketa egiten ari diren alderdi, antolakunde, mugimendu eta sindikatuek ondo dakite egitura aldatu behar dela eta horretarako, emakumeen presentziaz gain, marko teoriko eta praktika feministak barneratzea ezinbestekoa dela, feministen presentzia eta erabakimena zabaldu eta irmotu ezean ezin baita aldaketa integralik egin. II. Kapituluan ikusi dugu patriarkatuaren birsortze mekanismoen artean diskurtsoa dela oinarrizkoenetakoa,
|
baina
diskurtsoa ez da enuntziatuen multzoa, praktika bat baizik (Goikoetxea, 2013), mundua bizitzeko, sentitzeko, ikusteko, ulertzeko eta artikulatzeko filtro gorpuztua.
|
2022
|
|
" Eutsi lanari, karrerari, independentzia ekonomikoari". Ez da bidezkoa gure espazioa galtzea,
|
baina
diskurtso hori oso pobrea da.
|