Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 69

2000
‎Nik agian bertsolariaren kontzepzio berezia dut, baina bertsolari sentitzen naiz plazara igotzen naizenean eta kantatzen ari naizen unean. Handik jaisten naizenean, ni neu sentitzen naiz, eta orduan ez naiz bertsolari sentitzen, futboleko partida jokatzen dudanean futbolaria naizen bezala.
‎Beraz, bertsolaritzak iraun nahi badu derrigorrezkoa da irakaste ikaste prozesua bermatzea. Bertsotan ikasten duten guztiak ez dira bertsolari izango, baina bertsolari izan nahi dutenek ikasi egin dute. 80ko eta 90eko hamarkadetan landu izan den metodologia, oso gutxi aldatu da metodologia zaharretik.
‎Konturatzen da zenbait festa egitarau edo ekitaldi politiko, erlijioso eta abarretan osagarri izan ordez betegarri dela. Baina bertsolaria berez eta definizioz edozein egoeratara moldatzen dakien giza-emakumea denez, ez da asaldatzen. Sufritu bai, sufritzen du.
2002
‎Ez da izango beste kultur jardunik gure kultur mundu nimiño honetan bertsoak beste egur jasotzen duenik. Musikariek ez dituzte margolariak kritikatzen, eskultoreek ez dituzte idazleak egurtzen baina bertsolariak eta bertsolaritza. Hala otu eta egitea besterik ez dago, musikari, kazetari zein, batez ere, idazle izan.
‎Beste hitz batzuek, talka egiten dute une honetan bertsolariek ematen dioten zentzuaren eta literaturan duen zentzuaren artean. «Puntua» hitza, esaterako, gazteleraz errimaren parekoa da, baina bertsolarientzat silaba jakin batzuez osatutako unitate bat. Talka horretan beti egin dute hemen ematen zaion zentzuaren alde, ohar baten bidez azalduz hitz horrek bertsolaritzan zer esanahi berezi duen.
2005
‎X. Amuriza. Baliteke orduan epaimahaiak ez zegokion atribuzio bat hartzea, baina bertsolariek hartu zuten erabakia ere barregarria izan zen. Zortzi hasi eta zortzi amaitu, finalak horrela planoan jokatzea, bertsolaritzan egin den erridikulurik handienetarikoa da.
‎Loidisaletxe: " Bertsolaria jaio egiten da, baina bertsolari izaten ere ikasi egiten da"
2008
‎Bertso horietako batzuetan egile izenik ez da ageri; beste batzuetan, izen edo deitura edo patronimiko bat. Beraz ezezagunak dira guretzat, Otxalderen kasuan izan ezik, baina bertsolari haiek bazuten elkarren berri: –Biba Etcheverry!
2009
‎Añorgako Antton Aiestaran aretoan jokatu ohi da Orixe Sariaren azken saria, eta areto hartan bertan, 1973ko Karmen egunean, gertaturiko pasadizo eder bat kontatuko dugu atzera begirako atalean.Izturitzeko harpean ibili da halaber Hitzetik Hortzera, Uxue Alberdi eta Andoni Egaña gidari hartuta. Saioaren hasieran sentimenduak azaleratu zituzten, iragana eta oraina uztartuz, baina bertsolariak bere berea duen jarrera zirikatzailea agerian utzi zuten azkenerako.
‎Bixente Luku. Baina bertsolari guztiak izanen dira gastatuak, opari bana eskuratu baitute. Eta sustut, Joana bosgarreneko ikaslearen musu bat.
‎Bere garaiko bertsolari onenetakoa izango zela pentsatu izan dut beti, besteak beste hiru txapel irabazi zituelako?. Baina bertsolari onaz gain,, serio edo diskretu itxura, ere hartu izan dio Arzallusek:
‎Freskurarik geratzen zaio sagarrondotik erauzitako sagar horri? Azken batean... gaiak eman dezake, baina bertsolariak ematen al du ezer?
2010
‎Aurten, abuztuaren 26an eta 27an jokatu zituzten saio bi horiek, bertso afari modura, bertsolarientzat haientzat ere erosoagoa delakoan. Antolatzaile den Iñigo Manzisidor Mantxi k dioenez, lehen kanporaketa polita izan zen, baina bertsolariek ez zuten gehiegi asmatu. Aldiz, bigarren kanporaketan distira handiagoz jardun zuten.
‎Ez dut esango bertsolaritza lanbiderik txarrena denik, baina dispertsio mentala dakar eta hori oztopo handia da idazteko. Beste lanbide askotan jarduerak automatizatu eta errutina bihurtzen dira, baina bertsolaria beti dabil leku batetik bestera, egoera desberdinetan».
2011
‎«xahar hau...». Beti izan da bertsolarien artean zerbait, jeloskeria halako bat.Txapelketan ez, beraz; baina bertsolari gisa zerk ilusioa eraginen lizuke. Deusek, orain ez. Ez dira bakarrik belaunak gogortzen, burua ere egiten da.Xalbador eguna da gaurkoa.Urepelen bertso saio bat egitea izugarri ontsa da.
‎Felix Ibargutxi kazetariaren testua hartu du oraingoan adibidetzat idazleak. «Berak, esaterako, artikulua egin du bertsolaritzaz, baina bertsolariei eta kotxeei buruz». Kike Amonarrizek 1903an Tolosatik pasatutako Paris Madril rallyari buruz egin du bere lana, udalak herritarrei nola jokatu gomendatzeko idatzi zuen bandoa gogora ekarriz.
‎Palestinatik etorritako inprobisatzailea nahiz Jon Sarasua eta Mexikotik etorritako Guillermo Velazquez-en paperean aritu ziren. Ondo merezitako txalo zaparrada beroa jaso zuten entzuleen eskutik.Agurren ondorengo bigarren ariketa, Juana Bixente Olabe doinuan egin beharrekoa izan ohi da txapelketan, baina bertsolariek hala eskatuta, doinua aldatzea erabaki zuten antolatzaileek eta Iparragirre doinuan abestu zuten Ainhoa eta Jokinek, Amaia Agirrek luzatutako lehen gaiaren inguruan. Amaiak txapelketan zehar nesken aldeko joera nabaritu dela adierazi zien eta afarian ere atera zutela mutilek gai hori mahaiaren gainera.
‎Baina ni konturatzen naiz, nik joera dudala, behar baldin bada joera handiegia dudala gauzak zehatz eta zehatzegi esatekoa zenbaitetan, batez ere, azken denbora hauetan ez hainbeste, baina hasierakoetan bai. Baina bertsolariek eta oso ondo ulertzen dute eta estimatzen dute, ze gauza bat dago ona hor, bertsolariek eta kantariek ere kantatzen dugunean, jendeak ulertu egin behar du, eta gauzak zehatz esan behar ditugu. Hor ez dago esaterik," ez dut ulertu, baina gero etxera joaten naizenean errepasatuko dut zer entzun dudan edo kantari honek zer esan duen".
2012
‎Hori da polita, bariazio hori. Bertsoak egiteko teknikak eta baliabideak antzekoak izan daitezke, baina bertsolari bakoitzak bere barruan daukanetik ateratzen du: gorpuzkera, ahotsa, gauzak esateko era?
‎Eta Joxe Agirrek ere bazuen pittin bat horretatik. Baina bertsolari gehienok bestelakoak gara horretan. Nik askotan esan dut hemen, nire inguruan, Antzibarrenako Imanol naizela.
Baina bertsolariak sortzeaz gain, eskolek herritarrak bertsozaletu dituzte, etabertsolaritzaren fundamentuak sozializatu. Agian gehiegi esatea da, baina iruditzenzait inoiz ez dela izan bertso on eta txarren artean desberdintzen duen horrenbestebertsozale.
2014
‎Argi Bidea elkartea 90 bertsozalek bete egin zuten. Baina bertsolariak lanean entzun aurretik Erik musikari arbizuarraren doinuak izan ziren giroa berotu zutenak. Bertso jardunari dagokionez, ordezkaria Jon Arratibelek aurkeztu zuen saioa.
‎Bertso zaharrak orritaraka irentsi dituenak dena badu bertsozale ertain baten egiteko, bertsolariek dute konekzioa ez egiten. Jendeak bertso kultura badauka baina bertsolari horiek, hedabideen kasko berotzearekin gutxiago oraino, ez dabiltza alor berean, ez dute libertiarazten, antzerkian Biblia den hic et nunc ean ez kantatzen.
‎Alderantziz. Berriz erran eta ere, ez dira txarrak, baina bertsolariak kontzentrazioa, energia, musikan ezartzen ditu eta bide seguretik doa, musikari eta neurriari emateko atentzio guzia ez bertso zaleei. Antzerkian beti kasu eman behar da nori mintzo gatzaizkion eta hor ez zaizkie bertsozaleei mintzatzen.
‎Antzerkiak irudien mintzoa dakar bere barne esanahian, irudi horiek izan daitezke erakutsiak edo iradokiak eta ez dute azken hauek indar gutxiago. Bertsolaritzaren osatzeko falta dena testuingurua da, hau artedrama zaharrak eskaintzen zion, baina bertsolariek beste artista guziek bezala nahi badute free moldean ari, onartu behar dute orduan batzuetan bertsolari izanen direla eta beste batzuetan beste zerbait. Ez da gizon orkezta izaten ahal eta arrabita jo Paganiniren heinean.
‎Ez gara hor ariko hori bertso ona edo txarra denez, bertsoa da. Betidaniko transmisio batek guregana ekarri duen tradizio batetik, bertsoak entzuten dituzularik jakiten baituzu hau ez dela sasi bertsolari baina bertsolari. Txirrita ber haragitu dela.
‎• Pataska bai baina bertsolarien elegantziarekin. Kontua da betizuak behin piztu eta ez dakitela kalmatzen eta Larrungo haiek uztarriko bi idi hil zituzten bezala.
‎Libertimendua ezin da bertsolaririk gabe, zirtzilik gabe egina izan da baina bertsolaririk gabe kabalkada deitzen da. Edo ez eta ere:
‎Ez zen bakarrik lan horretan sartzeko. Baina bertsolaria ez da programa eskasean ekartzen den pailazoa, eredu balioa du. Oroit naiz manifa edo iheslari estradizio bat kari egin protesta batean, holako biltze txar bat antolatua izan zen azken minutuan, Alkat aulki baten gainera igan zen eta bi bertso bota.
‎Escualdunac horretako egina zen. Bertsolaritza berriz sarrarazteko antzerkian, baina bertsolaria bertsolari utziz. Ez da batere konparaketarik egiteko Lipusek asmatu Bertso tranpa rekin, ez zuen proiektuak tranpa izan nahi bertsolarientzat, helburua ez zen hertsaduran jartzea bertso atipikoen jalgitzeko, edo joko istripuen sortzeko antzerkian diogun bezala, gaia eta presentzia beste molde batez tratatzea baizik.
2015
‎Jende ugari dago asko pentsatzen duena, baina bertsolariak abantaila du egoera askotan, rol desberdin askotatik kantatu beharra izaten duela eta zenbait gairi buruz derrigor pentsatu behar duela. Iritzia askotan eskatzen digute hizketan ere gure ideiak entzun nahi dituztelako, baina bertsolaria ez da beste inor baino gehiago eta ez daki inork baino gehiago.
‎Jende ugari dago asko pentsatzen duena, baina bertsolariak abantaila du egoera askotan, rol desberdin askotatik kantatu beharra izaten duela eta zenbait gairi buruz derrigor pentsatu behar duela. Iritzia askotan eskatzen digute hizketan ere gure ideiak entzun nahi dituztelako, baina bertsolaria ez da beste inor baino gehiago eta ez daki inork baino gehiago. Oso uste okerra dago bertsolarien inguruan:
2016
‎–gainean dudala?, eta, ikusten dudala?. Rapero moduan balioko duela agian, baina bertsolari bezala traketsa atera zaigula Muguruza!
‎1897an, nekazaritzaren inguruan Oiartzunen ospatu zen jaialdia gogoratu zuen, lehenengo eta behin: “Makina bat ekitaldi antolatu ziren eta diru sari politak banatu ziren, baina bertsolariek oso bigarren mailako zeregina bete zuten. Aro historiko horretan, bertsolaritzak oraindik sagardotegien mundura itsatsia jarraitzen zuen; borrokak, mozkorrak, satira… Bazeukan atzetik gizarte bat, baina horrek ez zeukan irakurketa politikorik”.
‎Plazak… aurten egin ditut hiru edo lau, baina normalean plaza bakarra egiten dut. Baina bertsolari sentitzen naiz, bertsolaria naiz. Zalantzarik gabe.
‎Zer irudi daukazu Amuriza bertsolariarena? Urteak joanda, nirekin tratu zuzena eduki dutenek maite nautela nabari dut, baina bertsolari oso polemikoa izan nintzen. Maitatua sentitzen naiz orain, eta poz itzela ematen dit horrek.
2017
‎Musikarekin, zinearekin, edo, edo, deportearekin, futbol partida batekin emozio handia sentitu genezake, baina bertsolariak emozio hori artikulatu egiten du hitzez eta orduan bihurtzen da berebiziko aberastasuna, non emozio taldeko bat bihurtzen dan, non emozio hitz bihurtu bat, non emozio argumentatu bat, eta orduan halako indar berezia hartzen du.Orduan bertsolariaren aberastasuna da, nik uste, bere biluztasuna, beste arte forma horien ausentzian. Bere pobreza hori du bere aberastasuna.
‎Normalean edozein arte motatan sormen momentua bat izaten da eta erakuste momentua beste bat. Baina bertsolariak alde hortatik, ez genekien baina performancegileak gara. Beti koinziditzen du sortzen dugun momentua eta jendeak gure sormena entzuten duena.
‎Normalean edozein arte motatan, sormen momentua bat izaten da eta erakuste momentua beste bat. Baina bertsolariak alde horretatik, ez genekien baina performance gileak gara. Beti koinziditzen du sortzen dugun momentua eta jendeak gure sormena entzuten duen momentua.
‎atzo goizean Bermeoko institutuan bertsotan egin genuen, eta gero Gernikako institutuko bertso saioan gaiak jarri, eta arratsaldean Urretxindorra ikastolan kantatzea tokatu zitzaidan, Bilbon. Egun guztiek dituzte hogeita lau ordu, baina bertsolarion, euskal idazleen edo kirolari euskaldunen abenduaren 3ak amaigabeak dira. Kalkulagailua atera duenari ere esango diot ez apurtzeko bururik:
‎Emakume ezkonduek etsipenez begiratzen omen zioten tarteka, itxaroten asperturik baleude bezala, baina bertsolariak berarekin jarraitzen omen zuen hizketan. Tarteka bere edalontzia altxatu eta neskaren ur botilarekin egiten omen zuen topa, eta irribarre egiten omen zion.
‎Gogoan izan behar da Columbia diskoe­txea Donostiatik barrena sartu zela Espainian. Orduan bertsolariak ez ziren interes­garriak; txistulariak eta abesbatzak grabatzen ziren, baina bertsolaririk ez. Grabazio hau izan zen salbuespen bakarra.
‎bertsoak rock munduan egindako ibilbidea aztertzerakoan, Gu ta Gutarrak taldearekin itxi dugu gure begirada. Jabetzen gara proiektu bat baino gehiago geratu dela orrialdeotatik kanpora, baina bertsolariak (erdi) rockero bihurtuta, hor amaitzen da gure ustez liburu honetan kontatzen dugun historiaren parte bat. Hemendik aurrerako historia gertatzeke (eta idazteke) dago, agian.
2018
‎Martxoaren 8ko kartel lehiaketako aurtengo irabazlea da, eta Alkorta Motxian bertso eskolako kidea. Ilustratzaileak ezin izan du etorri gaurko aurkezpen ekitaldira, baina bertsolaria bertan izan da, eta sortutako bertsoa abesteaz gain, bertan azaldu nahi izan duena kontatu du. " Garai batean sorginkeria emakume borrokalariekin lotzen zen, eta hori gaur egunera ekarri nahi izan dut bertsoan.
‎Publikoaren ezaugarriek asko baldintzatzen dute bertsogintza. Baina bertsolariaren eta bertsogintza jakin baten legitimotasuna eta prestigioa irabazi eta galdu egiten direla diozue. Ez dela soilik kalitate kontua, eredu kontua ere badela.
2019
‎Plazara begira gaudelako. Baina bertsolariek oholtzetan jardutea nahiko gauza berria da. Bertsolaritza praktika kultural zabalago moduan ulertzen badugu, ordea, mendeetako historia aurkituko dugu, eta hor gizonezkoak zein emakumezkoak aritu dira; garai bateko bertsolari askok aipatzen dute, adibidez, bertsotan egiten zuen familia inguruko andreren bat… Bertsolaritzak momentu historiko bakoitzean zein esparru hartzen zituen jakitea ezinbestekoa da, zeren, nik uste hortxe dagoela gakoa:
‎esateak ez zekarren isunik; karlistentzat EH espainiar lurralde kristaua zelako, baina Euzkadi ez; erlatibitatearen legearen ondorioak gurean). Baina bertsolariek ere euren begiraleak zituzten. Polizia heldu aurretik seinalea jaso eta hurrengo herrira alde egiten zuten, harrapatuak izan aurretik.
‎Asko dira mikrofonoak isiltzen dituen sentipenak. Ohikoa da hankaluzeak saihesteko atzamarren poltsikoko kontaketa, baina bertsolarien (gai jartzaile edo epailearen) irrika zein dardara ikus entzuleak antzematen al ditu?
‎–Gai aldaketa handia da, baina bertsolari txapelketak ere antolatu zituen Euskaltzaindiak urte horietan, ezta? –galdetu dio Miren Etxepareri bi eskuen artean bastoi bati eusten dion 80 urtetik gorako gizon txapeldunak.
2020
‎Ez Dok Amairu talde bezala aritzen zenean, nik behintzat ez dut gogoratzen bertsolariekin aritzen zirenik. Nestor Basterretxea eta Larruquerten Pelotari, Ama Lur, Alquerzar eta horrelakoak bai eman ziren jaialdien osagarri, baina bertsolaririk ez.
‎Sarritan kontatu digu giro horretako bertsolaritza landu izan duela, Zarrak Berri Xou emankizunarekin, esaterako. Idazlea, A las ocho en el Bule (2007); Maradona barrilete kosmikoa” (2011) eta A las nueve en el Faisan (2012); Gara egunkarian zutabegilea hamar urtez, baina bertsolaria guztiaren gainetik.
2021
‎bertsolariak behar ditu aurpegiak parean. Egiten ahal da eta egin da, baina bertsolariaren aldetik oso zaila zen. Ez ditugu osoki baztertu, baina ez ditugu berriz antolatu.
‎89 Zauritu aurretik haren bertso batzuk bai argitaratu ziren bertako medioetan, baina bertsolaria aipatzen duen hitz lauzko testu bakarra topatu da: 1874ko urriaren 21ean ‘Juana Bixenta Olabe’ bertso sorta argitaratu zela eta Bilintxen etxean jarri zela salgai jaso zuen Diario de San Sebastiánek labur gisa.
‎158 Esnalek, ikusi den bezala," modernitatearen zauria" Lore Jokoetan ireki zela zehaztu arren benetako talka Euzko Pizkundeko txapelketetan eman zela gaineratzen du: " Orain arte, hantxe zeuden Azkue, Domingo Agirre, Arturo Campión eta abar[...] Azken batean, etena sortu da, baina bertsolariek beraiek ere oraindik jarduten dute pixka bat desafioetan bezala. Baina 1935ean ez, han epaimahaia aparte dago.
‎Analisiaren lehen puntu gisa seinalatu behar da esanguratsua suertatzen dela testua euskaraz idatzia izatea. Ikusi den gisan, euskara frantsesa edo gaztelania baino geroago agertu da gainerako kazetaritza genero guztietan, baina bertsolariari ahotsa zuzenean ematerakoan, aurrea hartuko du lehen aldiz. Euskararen komunitateak bertsolariari estatus hori erderenek baino errazago aitortu ahal ziotelako gertatu zen aitzindaritza hori ziurrenik.
‎Bertsolaritza protagonistatzat duten ikertzaileen testuak ere jaso ahal izan dira, baina nozio orokorrak ematen dira haietan, saio konkretuen inguruko berririk ez. Edo bidaiarien testuetan, bai aurki daitezke bertatik bertara jasotako saioen deskribapen labur batzuk, baina bertsolarien izenen edo jorratutako gai zehatzen berririk eman gabe. Artean ikuskizun moderno gisa egituratu gabe zegoen bertsolaritza, eta, ondorioz, kazetari lanetan ari zenari ez zitzaion burutik pasatzen bertso saioen kronikarik eskaintzea.
‎Bertsolari leinu bateko hirugarren belaunaldikoa zen Otaño. Aitona Pedro Mari Errekalde Zaharra eta osaba Joxe Bernardo, garaiko kroniketan puntakoenen artean ageri dena, ziren sona gehien zutenak, baina bertsolari gehiago ere bazuten etxean: " Bertsotan asko zekitenak baitziren Errekaldeko gehienak.
‎Bertsolaritzak ez zuen horrelako arriskurik bizi. Zavalak dioen bezala, mende hasieran bertako intelektualek baztertu egin zuten, baina bertsolariek ez zuten intelektualen beharrik euren jardunarekin jarraitzeko:
‎ABC egunkarian 1950eko hamarraldian zezenketa kronikan toreatzailearen bertsolaritzarako gaitasunari egiten zaion aipamena. Euskara gorrotatu baina bertsolariak maite zituen frankistaren ekarpenak. Amurizak Lopategiri duela 50 urte egindako elkarrizketa sasoiz betea.
‎bertsoek diotena da agureak parranda batean erorikoa izan eta medikuarengana eraman zutela, Maisu Juan deitzen ziotela mediku hari, eta borrerotik gehiago zuela sendagiletik baino. Ez dio graziarik egiten honi, baina bertsolariaren etorriaren aurrean honen etorria aitortuz bukatuko du. Lehen elkarrizketa honetan, bada, gerora hainbeste joko emango duen parrandazalearen irudiarekin lotzen da bertsolaria.
‎Nafarroako txapelketan 17 aldiz parte hartu du Arozenak, baina bertsolari figuratik askoz harago doa Estitxu Arozenaren bertsolaritzarekiko ekarpena. Bertso irakasle gisara jardun du batez ere.
2022
‎Finalaren aurretik ginen edo finala baino bi hilabete lehenago ginen bertsolari berdinak gara, gutxi gorabehera. Igual txapelketarako teknikoki finduko genituen zenbait gauza, baina bertsolari bezala ez dago halako aldea. Bertsolari bezala ez, baina gure bizitzetan bai.
‎Zuk galdetzen diezu garai bateko bertsolariei, eta inork ez du entrenatzen, inork ez du errima lantzen, baina guztiek dakizkite milaka errima, milaka doinu, baina inork ez du deus egin. Izan liteke naturaltasunaren mitoari jaten eman zaiolako, baina idazle batek esango dizu asko irakurtzen duela edo hiztegia erabiltzen duela, baina bertsolari batek ez dizu deus esango. Lana egiten da bertsotan egiteko, eta iruditzen zait hor badela tranpa bat.
‎Ez, baina bertsolariak gauza askotarako behar izaten ziren orduan: herriko festetan plazan kantatzeko; ezkontza bat zenean edo meza berri bat zenean, ezkondu aurreko afari bat zenean; edozein mezatan ere kantatzen ziren bertsoak orain, eskaintza egiterakoan.
‎Norbera ere egon da ia iako postuetan, norberari ere zapuztu zaizkio ilusioak, norberak ere espero izan du gehiago... eta besteak ataka horretan ikustean ezinezkoa da barruak buelta bat ez ematea. Lehia orok du galtzeko arriskua, baina bertsolari txapelketan ez gara gu tantoak egiten dituztenak. Gu saiatzen gara pilota txapa gainean uzten, baina beste batzuek erabakitzen dute, zilegitasun osoz, txapa jo egin duen edo bigarren botean bildu dugun ala tantoa izan den.
Baina bertsolariak bai, bertsolariak izan dira aldatu direnak, eta hori eragin bezain gertatu egin da. Bertsolaritzaren osasun ona, transmisioa, behetik gorako joera azpimarratzen denetan, lagun batek beti esaten du:
2023
‎Xenpelar duk bertsolaria. Mokoker hori ere ez duk gaizki moldatzen, baina bertsolari bertsolaria gurea duk: Xenpelar.
‎Barkatu, baina bertsolari horrek ere galdu al zuen ahotsa?
‎Antzerkiak gai konplexuak tratatzen ditu, bertsogintzak bezala. Xabier Silveirak dioen moduan, bera ez da inor, baina bertsolariak beti hitza hartzen du gai konplexu baten baitan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
baina 54 (0,36)
Baina 15 (0,10)
Argitaratzailea
Bertsolari aldizkaria 11 (0,07)
Berria 9 (0,06)
Pamiela 9 (0,06)
Argia 8 (0,05)
Euskaltzaindia - EHU 6 (0,04)
Booktegi 5 (0,03)
ELKAR 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Liburuak 2 (0,01)
Jakin 2 (0,01)
Erlea 2 (0,01)
aiurri.eus 2 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
UEU 1 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
erran.eus 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
Zarauzko hitza 1 (0,01)
Susa 1 (0,01)
Alberdania 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Urola kostako GUKA 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia