2008
|
|
Hedabide guztiek dauzkate bi arazoak
|
baina
batzuek arazo larriagoa dute batean eta beste batzuek bestean. Muturreko bi adibideak jartzearren, esan genezake Berriak eskariaren arazoak dituela batik bat eta ETB1ek, ordea, nagusiki eskaintzaren arazoak.
|
2009
|
|
Bitartekatutako harremanen gainean eraikitzen diren komunitateak dira Benedict Andersonek aztertutako" komunitate irudikatuak" (Anderson 1993). Irudikatuak dira, taldekideak zuzenean ezagutu barik irudikatu egiten ditugulako, bitartekarien bidez.
|
Baina
batzuek ulertarazi nahi izan duten ez bezala, Andersonen irudikatu terminoak ez du faltsua edo irreala esan nahi. Batetik komunitate hauek ezaugarri amankomun batzuen gainean eraikitzen dira (partekatutako kultura bat izan daiteke adibidez, edota etorkizunerako asmo bat); inon ez da komunitate bat irudikatzen, aldez aurretik jende multzo horrek ezer partekatzen ez badu; nekez sentituko naiz ni japoniar borondate hutsez, japoniartzat jotzen ditudan haiekin ezer (jatorria, hizkuntza, kultura, bizilekua...) partekatzen ez badut.
|
2013
|
|
euskal hiztuna eta euskal herritarra (kultura edota nazio identitateari lotua). Denek euskal herritartzat dute euren burua, denek aitortzen diote euren buruari euskal identitate kultural edo nazionala,
|
baina
batzuk euskal hizkuntza identitatea ukatzen dute. Ikus ondoko aipuak:
|
2014
|
|
Bestalde, zenbait ikaslek ikastetxetik kanpora oso gutxi erabiltzen dute euskara,
|
baina
batzuek herrian egiten dutela aitortzen dute. Kopurua ez da esanguratsua eta, gainera, kasu guztietan euskaraz egitearena ez da betetzen.
|
|
Euskara, Gizarte (eta Natur) dira. Euskara eta Gizartek dute nagusitasuna,
|
baina
batzuek Natur arloa ere talde honetan sartzen dute. Irakasle eta ikaskideen artean euskaraz aritzen dira.
|
2015
|
|
Asko dira tramite guztiak euskaraz egin ahal izatea, eskubideak bermatu arteko bilakaerari eustea, euskaraz lan egitea ahalbidetzea eta emandako pausoak atzeraezin bihurtzea eskatu dutenak. Erabaki traktoreak hartzea proposatu da,
|
baina
batzuek aipatu dute azkarregi joan gabe eta pedagogia positiboa erabilita.
|
2017
|
|
Hau da, hitz egiterako orduan berdintasunean sinesten dute eta etorkizunean beraz, guztiok guztiekin hitanoan hitz egiteko egoeran aurki gaitezke. Egun, ez gazteek bakarrik, jende heldu batzuk ere esango nuke ez denak noski
|
baina
batzuk baijarrera zabala dute gai honekiko eta ez dute gaizki ikusten hitanoaren erabilera zabaltzen joatea denon artean.
|
2018
|
|
Nik ainitzetan pentsatu dut, ez banintz sekulan bertso eskolara joan ez nintzatekeela pertsona berdina, ez nintzatekeela orain naizen pertsona ta ez banintz ikastolatik pasa oino guttiago. Izanen nintzen desberdin desberdina zenta ez nuen euskara ikasiko beraz ez nintzen bertsotan hasiko beraz ez nituen... eta beraz azkenean euskara nere identitatearen parte
|
da
bainan batzuentzat naturala da, sortzen dira euskal familia batean eta ez dute pentsatzen;" nere burasoak ez baziren euskaldunak izan...", naturala da haientzat baina neretzat ez da hain naturala izan. Batzuek ikasten dute euskara, ikastolan mintzatu dira, kurtso orduetan eta punttu, eta ez dute gehiago galderarik, ez dizkiote galdera gehio pausatzen haien buruari, bainan ni, zinez nere eraikuntzaren parte izan den zerbait da eta euskarari esker egiten ahal ditut orain egiten ahal dudan guzia[...].
|
2020
|
|
MI: ez
|
baina
batzuk esango lukete
|
2021
|
|
8 Erakundeen hedabideekiko harremanean gerturatzea gertatu da. Bideak, ohiturak eta tresnak aldatu dira batzuetan,
|
baina
batzuen eta besteen funtzionatzeko modua aldatzean, elkarren beharretara egokitzeko prozesua bera izan da gerturatzea ekarri duena.
|