Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2014
‎Baserri/ Hiri dikotomian oinarritua da sineste hori, hirian delarik egiazko antzerkia edo le vrai thedtre avec desportes et des rideaux, ohartu gabe hori vaudeville dela eta ez antzerkia baina antzerki mota bat. Geroztik Baionako festibala deitzen dugun Chimeres ek egin lan erraldoi horretan frogatua izan da behin baino gehiagotan egiazko antzerkia non nahi zitekeela, Brook baten idazkiek mesfidantzan jarri gaituzte, ihizi maltzurra dela antzerkia eta kukutzen dela batere potretik ez duen ekintza soil batean.
‎Manex Fuchs Urruñan bizi zen eta hurbildua izan zen zuzendaritzaren segurtatzeko, taldearen kudeantza barne eta ene ustez aski esperientzia aberatsa izan zen. Andoni Iturrioz Larraldeko jabea elekatu nuen eta aipatzen zuen, bera lekuko izan baitzen, entseguetan zen giroa, jendek hori ez zutela ikusten baina antzerki horrek sortu zuen euskal giroa.zaila baita errateko. Konbentzi erraza nintzen, deskribatzen zidan antzerkia, antzerkiak ekartzen duen giroa finkatua delarik nonbait.
‎Txapelketako dealarengatik ezin du irabazi negatiboak, ezin zuen Lazkao txikik irabazi, ez Basarrirekin zebilen Uztapidek. Ez da ene ustez maila ezberdintasunik Lizaso eta Sarasuaren artean baina antzerki rola distinktuak dira. Biziki interesgarria da alde horretatik aitzineko nagusiko finala egunean Iturriagak egiten edo jasaten duen eraldaketa.
‎• Irudia geniala da baina antzerki guzia hondoratzen du hemen. Geldiaraz!
‎Bizi hautua da. Egia errateko dohainek, etxeko kulturek aurre determinatzen gaituzte, baina antzerkiak erraten du jokoa ikusia dela. Besterik ez.
‎Baina ezar bost edo sei eta makilak gehiago badira lurrean airean baino eta Union basque eko Championnat de fandango et de makilari ematen du. Ez dut deus kontra baina antzerkia aipatzen dut hemen eta ez udako animazio bat.
‎Emazteen alderdia hartzen du. Gizon positiboa da baina antzerkiko poxi bat nardagarri. Gaetanek lekuarazten du herritik eta biktimak onartzen du deus erran gabe.
‎Jean Louis Davantek humanismo giristinoaren edo jendearen duintasunaren izenean ez omen du nahi jendea infernura bota dezagun. Baina antzerki guziak sistemak dira, infernua kentzen bada zerua ere hetsi behar da edo erranahiaren eta zuzendaritza ahalak ttipitzen dira, pastorala ez da gehiago posible, zangoz gora doa antzerki mota gisa. Uzten badu bidean sinbolismo balioa harenak egin du.
‎Ez naiz historiaz ari baina antzerkiaz, zirtzilen azkenaz ariko bainaiz hor. Hizkuntza poliziatu hori beste hizkuntza baten kontra altxatzen da, karrikan roletan sartzeko eskarniatzen ziren horien euskara baitzen, latz, motz, tinki, esanahitsu eta krudel.
‎Baina astoak astotzen du pertsonaia berehala, ez da honen litania sinetsi behar. Ez da ulertzen berehala baina antzerkia bigarren aldikotz ikusten bagenu Gregorioren jukutria irakur genezake hor, haren astoa dela eta astoa aski da asto horren tapatzeko. Ostatua nola nahi erakuts daiteke errealista edo sinboliko, jartzeko mahaiak edo barra, denek dakigu non garen denek baditugu lauzpabost holako gure fitxategian ekintza aldaketa batean berriz kokatzeko.
‎Pastoralak beti dirau bizirik, arrakastatsu, baina antzerki eredu bilakatu baldin bada noiztenka, antzerki forma bakarra da Zuberoan, maskaradarekin, ez zaio ondoan sortu" oraingo" moldeko antzerkirik. Baxenabarren aldiz, lehengo antzerkiaren bila bagoaz, tobera da gogoetarik ateratzen eta ez da erraz jakitea formaren aldetik zer den.
‎Gorputzen, jestuen mintzoa nora eramanak diren. Zaila da hagitz baina antzerkia horretan da kukutzen. Eugenio Barbaren antropologia teatralak beste ikuspegia ematen die tokian tokiko antzerki sistemei.
‎Inpaktu ezak salatzen duelarik, berriz, antzerkirik ez dela batere izan. Gogorra da, baina antzerkiaren ikuspegitik ezin dugu beste gisaz aipa.
‎Ezen, galdera hori bailitzateke hondarrean: ez antzerkia zer den baina antzerkia noiz baden. Eta ondorioz noiz ez.
Baina antzerkiaren elorritzarra bihotzean daukagunentzat ez da aski. Beste zerbait behar da hor konbokatu dugun antzerkia jin dadin.
‎Saria ez zuen ukan, hau berdin zait, normal, bazitekeen hoberik. Baina antzerkian esperientzia handiko epai mahaikide bat harritu zen ondotik muntatua ikusi zuelarik ez baitzuen batere uste taula gaineko funtziona zezakeenik testu hark. Mise en scene guzia, ikuskizuna hots, idatzia zelarik.
‎Buka dezagun bortizkeriarekin. Bortizkeria ez da negatiboa antzerkian baina antzerki bera bortizkeria da. Europa osoan krisian da antzerkia edo izan.
‎Harrotzen diren gaiak minberak dira, min horren ahultzea da helburua. Ez du deus ikustekorik sindikalismoarekin baina antzerkiaren inpaktuarekin.
‎Hotel du fronton en gaia hola ikusi nuen, denbora hartan Iparraldeari inposatzen zitzaion gaia zitzaidan. Turismoa batere ez zen tratatua izan Manex Pagolaren Biba turismoa z aparte, eta hau antzerki abertzalea zenaz gain, turistek rola txarra zuten eta frantsesez mintzo ziren, ez zen ustez on edo txar zela errateko baina antzerki naturalista zen eta ni ez nintzen batere horretan. Euskaldunen jokamoldea turismoaren industrian nuen erakusgai, instalazio bat itsas ontzi bat bezala pentsatu zen, mundu isolatu bat eta funtzionatu behar zuen, escanner gisa, ontzi maketa edo kupa bezala non denbora berean kanpotik ikus zitekeen makina horren erradiografia.
2016
‎Jose Elizondo Lopez jaio zeneko 133 urteurrena ospatzeko aukera izanen dugu, areago ordea tolosarrek, bada, bertan jaio eta bertan ere 1943.eko apirilaren 18an zendu egin zitzaigulako; ez dakiguna, berriz, zera da, ea amaren aldetiko sendia Lopez Mendizabal inprimatzaile liburugilearenaren berbera ote zenetz, baina halaxe izan balitz, ezin aproposago otuko litzaigukeen. Nahikoa idatzi zuen garaiko paper aldizkari gutxiz gehienetan, baina antzerkia izan zen kirioak bereziki kilikatu zizkion idatz generoa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia