Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 36

2000
‎Ber tzenaz, gure aurkientza hartako anitz apez ez bezala, gizon jantzia zen... baina jantzi bakarrekoa. Horrekin ez dizut erran nahi, jaun André, ezen sotanaren azpian deus ere ez zeramala, nahiz eta kontrakorik ere ezin afirma diezazukedan, baina Erromatik Erromarat bizi zela, erromatarra ez zen arren. " Erromak erran du...", erraiten zuen ezin ex cathedra go bertze arrazoinik ez zuenean, arrazoin falta hura arrazoinik arrazointsuentzat hartzen zuela bide batez.
‎Eta hala sartu zian hanka Erro mak Galileorekin... Baina Erromak ere ohartu dik noizbait ezen mundua ez dabilela Erromaren inguruan biraka, baina Erroma munduaren.
‎Eta hala sartu zian hanka Erro mak Galileorekin... Baina Erromak ere ohartu dik noizbait ezen mundua ez dabilela Erromaren inguruan biraka, baina Erroma munduaren.
‎—Musika zinez izan daitekek ederra —ihardets ziezadakeen osabak—, baina Erromako Elizaren banitatea eta handiustea janzteko denean, ez zekiat...
2002
‎Plebeio familiakoa zen eta aita hiltzean lur gabe geratu ziren (K.a. 41), baina Erroman egin ahal izan zituen ikasketak. Mezenasen segiziokoa izan zen eta Pontiko, Baso eta Ovidio bezalakoen lagun mina.
2005
‎Gizonek egin legea, gizonek alda dezakete. Baina Erromako bulego haietan badira Elizaz (are gehiago munduaz!) daukaten ezagutza bakarra, mahai gainean dauzkaten paperetan mugatzen baita. Han dira erabakiak hartzen...
2006
‎Horrexek emango lidake pena. Orain dela urte batzuk, San Miguelera ez baina Erromara joan nintzen, lagun batzuekin. Hango zerak ikusi behar genituela eta Vatikanora ere sartu ginen.
2007
‎Kapitolioko otsoa Erroma bera baino zaharragoa dela uste izan da orain arte, baina Erromako arkeologia superintendenteak eskultura ezaguna askoz berriagoa dela baieztatu berri du. Erdi Aroko lana dela esan du eta erreferentziak IX. mendetik aurrera aurki daitezkeela.
‎Dirudienez adituek 2000 urtean dagoeneko bazekiten lupa capitolinaren benetako adina, baina Erromaren fundazioaren sinbolo izaki, orain arte isilean mantendu dute berria, aurkako erreakzioen beldur.
‎Hau ere Aita Santu barokoen jarraipen eta inbertsio bezala interpreta genezake? Europa Erromaren jarraipena da, baina Erroma Elizak transmititu dio Europari. Erromak Estatu Inperio izaten irakatsi dio Elizari; eta honek Estatuari Eliza izaten:
2009
‎Desterrura doan poetak, negar egiten du begietatik behera. Goethe atzerritarra da, baina Erroma utzi eta sorterrira itzultzea harentzat ere desterrura joatea bilakatu da, halako itolarri bat sentitzen du, ez poza, hitzik gabe gelditu da. Antzeko sentsazio bat, Erroman bizi izan eta utzi duen askori eragin dio apika despedidak 139. Freudek(. Malura kulturan?) gizon emakume larriaren kontzientzia Erromarekin konparatu du:
‎eta, biziak arrazoi du?. Gu iparraldean baino suntuotsuago bizi da eskalea Sant Angeloko atarian, Erroma eternalaren distirari so egiten diola; baina Erroma iraganaren hilobia baizik ez da: biziaren fragrantzia landare berriak airatzen du.
‎Inoiz inork menperatu ez omen zuen herriaren topikoari(, la belicosa Euskal Erria?,, los indomables baskos?), bere zortxoa ordaindu gabe ez da geratu. Baina Erroma inperialari(, tirano injusto?) makurtu ez omen zitzaiona, Erroma katolikoari zein otzan makurtzen zaion aitortzeko bakarrik 31. Apenas da Arrutiren espiritu frantziskotarrekoa armak aipatzea, gutxiago goratzea. Baina, behin behintzat, ontzat eman ditu?
‎baita Britainia urrunean ere. Baina Erromak berak ez zeukan
2010
‎Eta horrek zekarren ordena utzi beharra. Zeren, ordena barruan gauzak dauden bezala egonda, eta kontuan harturik ordenako goreneko buruak nire kontra zeudela ez probintziako nire arduradunak, baina Erromako Kuriako nagusi jenerala oso kontra neukan, eta gotzainak, eta hemengo nire arduradunek ez dutela batzuen eta besteen artean mugitzeko tarterik, barruan ez neukan segitzerik.
‎Eta, noski, jesuita gazteekin, komunikabide esparruan, era askotako ikastaroak eman behar izan ditut. Baina Erromako Gregoriano Unibertsitatean izan nuen nire lanik handiena komunikabide maisu gisa. Gaia, irratigintza eta gizartea zen batik bat.
‎Hor aurkitzen da Elizaren gobernua, Aita Santua alegia eta bere kontseilari edo sailburu edo langile eta kolaboratzaileak. Baina Erromako beste leku batzuetan ere badira Vatikanoaren beste egoitza batzuk.
2011
‎Aurpegia altxatu zuen azkenean eta, Marcori begiratzean, auzune horiek, etorbide horiek, laztan horiek topatu zituen. Ez dakit zer eginen dudan, zezeldu zuen, baina Erroman geratzeak ez du zentzu handirik. Eta hitz egiten zuen bitartean tristatu zen neskaren aurpegiera.
2012
‎Etxera itzultzean Lekeitio izan zuen bizileku. «Orduan ere kostunbrismoari eutsi zion, baina Erroman bereganatutako teknikak aplikatuz». Garai bertsuan Guiard bueltatu zen Paristik, eta harekin harremana estutu zuen.
2013
‎Ezin daiteke ezbairik gabe baieztatu zuzenbide erromatarraren ikerketari ekin zitzaiola, baina Erromak utzitakoaren zati izanda, zentzuzkoa dirudi zuzenbide hori hezkuntza sendo baten osagai esanguratsua izatea, elizgizonen kasuan batik bat. San Isidoro Sevillakoaren Etymologiae entziklopedikoak, gutxi gorabehera 620 urtean idatzitakoak, zuzenbide erromatarraren erreferentzia iturri kontuzkoenak izan ziren Europa osoan barrena, Italia bazter utzita.
2015
‎Azpilkuetak ere bere ez kondenaren prezioa ordaindu zuen: karrera distiratsua egin ahal izan zuen Gaztelan eta Portugalen, baina Erromara iritsi zenean, errege Filipe II.ak betoa jarri zion aitasantutzarako bidean: frantsesa omen zen edo, hobeki esan, nafarra.
‎Azkenean, senatuak krisi hartarako egokiena zirudien gizona aukeratu zuen: Craso; ez zuen armadan eskarmentu handirik, baina Erromako gizonik aberatsena zen; ez nahi bezainbat, hala ere: handinahiaren harrak jaten zuen.
‎Erroman ez zutela behin ere larrutan egin oroitu zuen. Baina Erromako argazkia han zegoen. Pipertuta ibili ziren hiri sainduan, ez batak ez besteak ez zuela amorerik ematen.
2016
‎San Bonifazio apostolu handi izatera iritsi zen eta, ustez, arrakasta harrigarria izan zuen germaniarren ebanjelizatze eta kristautzean, baina Erromatik itzuli zenean, nahigabe handiz ikusi zuen germaniarrak beren antzinako idolatriara itzuli zirela eta neguko solstizioa ospatzeko prestatzen ari zirela, gizon gazte bat Odíngo haritzean sakrifikatuz. Gar santuaz suturik eta sumindurik, Moisesek urrezko zekorraren aurrean egin zuen antzera, aizkora hartu eta sakratutzat zuten haritza bota zuen hondo hondotik.
2017
Baina Erromak ez du kale egiten, ez horixe. Minutu gutxira hanketan nabari dut azkura, eta ohartu naiz eltxoz betea dagoela ibai ertza, horregatik nagoela agian hain bakarrik, ingurura begiratu eta zabor piloak inguratzen nauela noski, tartean kondoi pare bat daudela, eta bat batean gizon bat azaldu zait mozkorrak jota, zakila eskuetan diru eske edo batek daki zer.
‎Afalostean, gau osoan adeitsu zerbitzatu nauen gazteak limoncello txupito bat oparitu dit kafearekin batera, eta bertatik alai atera naiz. Ez dut ohiturarik afalostean kafearekin kopa hartzeko, baina Erroman ez diet halakoei uko egiten. Trasteverean bertan aukeratu dudan taberna bateko terrazan eseri naiz, zigarroak erretzen ditudan artean garagardoa edan nahi dudalako.
‎Hilabeteren buruan itzuli zen Hazparnera, Erromako erabakiaren zain. Baina Erromatik bueltan aurkitu zuena bihotz erdiragarri suertatu zitzaion: misionista etxea itxita, nobiziadua deseginda, apaizgai helduak beste seminarioetara igorrita, zuzendari berri bat izendatuta, eta hamabost bat apaiz geldi geldirik.
‎Batzuek aholkatu zioten atzera ere Erromara joan behar zuela, auzia trenkatu arte. Baina Erromara barik, jazoera horien ondorioz edo Arbelbidek Argentinarako bidea hartu zuen berriro 1898ko hasieran, jadanik han zeuden Beltzuntze eta Mendiondorengana, berarekin batera zihoazela Salaberri apaiz bankarra, lau apaizgai eta hiru fraide. Berarekin zeraman Leizarragaren Testamentu Berria ren ale bat, Ameriketan ostuko ziotena.
2018
‎ERROMA, ITALIA. Ostiralean, baina Erroman, hitzaldia emanen du Juan Martin Elexpuruk" Tracce della lingua basca in Sardegna?" (Euskararen aztarnak Sardinian?) gai harturik. Liburua idatzia du Elexpuruk izenburu berarekin.
‎Alanoak suntsituta eta bandaloak 429an Afrikara joanda Hiponako Agustinen zoritxarrerako, panorama argixeago dago hirugarren eta laugarren hamarkadetan. Baina Erromaren birkonkista ahaleginak ezerezean geratzen dira eta mokadua handiegia da sueboentzat. Statu quo hauskor bat baino ez dago Penintsulan.
2020
‎Gainera, espazioaren inguruko hausnarketa iradokitzen da etengabe. Gogora dezagun Parisetik (mendebaldetik) Islamabadera (ekialdera) doan hegalaldia hartu dutela bi lagunek, baina Erroman geratu direla kateaturik (kristautasunaren eta europartasunaren habian, alegia). Ez aurrera, ez atzera.
‎Garai hartan hasi zen pintura ikasten, hain zuzen. Livornon bertan ekin zion aurrena, Arte Ederretako Eskolan, baina Erromara, Florentziara eta Veneziara lekualdatu zen gero. Pasio bilakatu zen margolaritza Modiglianirentzat, eta artearen munduan nor izateko nahia gero eta handiagoa izaten hasi zen haren baitan.
2021
‎Zertarako nekatu burua polemika antzuetan, erabakitzeak dakarren zamatik askatu zarenean? Baina Erroma ere ez zen egun bakar batean eraiki, eta, Malthusen begiek ikusten ez badute ere, aldaketa eta moldaketa txikiak ematen dira urtetik urtera. Diseinu adimentsua esango zioten garai batean Darwin eta Biblia bateragarri egin nahi zituztenek, mundu honetan sortu eta arbasoen gurtzaile bihurtu balira.
‎Onartu dau Erromak. Azaroaren 26 an jaso dogu onarpena, baina Erromak dinoanetik urrian onartu eban: 2020ko urriaren 2an, Prot.
2022
‎Turkiako Gobernuak" PKKren aurkako kolperik handiena" zela jakinarazi zuen, eta ezinezkotzat jo zuen Italiak Öcalani babesa ematea. Estradizioa eskatu zuen, baina Erromak ez zuen heriotza zigorra ia ziurra zuen herrialde batera bidali nahi. Alemaniari pasatu nahi izan zioten" patata beroa", herrialde horren atxilotze agindu baten ondorioz atzeman baitzuten Öcalan; Berlinek ere ezetz esan zuen, ordea:
2023
‎Dietan erabaki zuten, batetik, Worms eko ediktua beteko zela, ahal zutenean; bestetik, Aita Santuak kontzilio aske bat deituko zuela, Enperadorearekin ados jarrita, Alemaniako hiri batean. Nurenberg-eko hirugarren dietak 1524ko azaroaren 11n kontzilio nazional bat egitea erabaki zuen, baina Erromako kuria laster jarri zen horren kontra. Karlos Enperadorea ere kontzilio horren kontra agertu zen (García Villoslada, 1973).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia