Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2010
‎Ez da Txomin Agirre bezalako estilista bat. Baina bere berea izango zuen idazkera finkatu zuen. Dena dela, aldian aldiko joera nagusietara moldatzen jakin zuen, 60ko hamarkadan sortu zen euskara batura izan ezik.
‎Badakit egiaren jabe naizela, baina berak ez daki oraindik.
‎–Bertzalde, senpertar baten semeak ederki hartu du Matxinen lekukoa. Ekhi Erremundeguy Baionan sortu eta bizi da, baina bere familia Senperekoa da. Hamar urtetan bertsu eskola batean ikasi zituen bertsuaren teknikak; eta, primadera oraino hogoi aldiz ikusi gabea zelarik, Ipar Euskal Herriko lehen bertsu txapelketako finalean parte hartu zuen, Donibane Lohizunen, 2008ko hazilean? 36.
2011
‎Ezohikoa zen herri gabetu horretan. Ez zen etxola zaharkitu batean bizi baina bere heldueran atxaman hondar petatxatu harrizko etxe batean baizik. Teilatu hermetiko bezain azkarra zeukan.
‎Bere seme bakarra galdu ondoren emaztekia ere joan zitzaion. Ondorioz erretiratu zen bakardadean baina bere txakur eta ardiekin goxoan zeraman bizitza atsegina zuen hala ere. Behin zuhaitz eskasaz oharturik, hain maite zuen herri hori hil zorian zegoela ebatzi zuen.
‎Hor bitartean zer edo zer jazo zala igarri genduan, baina ez genkian zer. Tarte hori nahiko laburra izan zalakoan nago, baina berak kazetari batek eginiko elkarrizketari erantzunez, sei hilabete edo izango zirala dino. Hona kazetariaren itauna eta A. Linoren erantzuna:
‎Madrileko unibertsitatean latinezko katedera eskuratu zuela 1965an esaten dute. Baina berak, fallido intento?. Escribo este artículo como testigo atento de algunos de los sucesos de la época de Franco. Como falangista viví en contacto con Dionisio Ridruejo y Serrano Suñer, la política de los primeros años, hasta 1941 Pertenecí al Consejo Nacional y a las Cortes hasta 1958, y fui rector de la universidad de Salamanca en la etapa de Ruiz Giménez a().
‎Handik itzuli zenean dohan eskola batzuk ematen zituen Madrileko unibertsitatean. Baina bere ezagunek diotenez, hotz hartu zuen erakunde honek. Zoritxarrez Tovarrek bere bizitzako ardatz bat izan zuen etika, nahiko ahaztua zegoen Espainako gizartean eta unibertsitatean ere.
‎Titulazio berria eskuratu ondoren, Donibane Lohizuneko Ravel Kolegioan aritu zen urte luzez frantsesa eta espainola erakusten. Baina bere egiazko nahia euskara erakustea zenez gero, zenbait urtetan Hendaiako Irandatz Kolegioan aritu zen gure mintzaira ederra bertako gaztetxoei erakusten.
2012
‎Bere buruaz barre egiten dau askotan. Behin, jesulagun bat etortzekotan zan bera bisitatzera, kontzientziako gauzak harekin tratatzen zitualako; baina bere burua kaskar ikusten eban Teresak, Jesusen Lagundiko hareek lako pertsona santuen bisitak hartzeko; horregaitik, ez eban nahi ha etorrela mojak jakiterik eta elizainarekin (sakristia lanak egiten zituanarekin) eta atezainarekin alkar hartu eban, inori esan ez egioen. Hona beraren kontaera euskara itzulita:
‎Arrazoi hauengatik ere txikitzat eta ziztrintzat zuten. Gizonago eta atletikoagoa irudikatzeko sorbaldakoak jarri behar zituela esan zioten isekari maiz, baina berak papar hegalak altxatuz ezetz erantzuten zien. Itziar Oizentzat, ordea, ez zen txikia eta ergela, handia eta burutsua baizik.
2013
‎Gertutasuna da beste ezaugarrietariko bat, hor daude irudiak, baina distantzian landuak. Jorratzen dituen gaien artean batzuk zeharo mingarriak dira (torturak, gudak, buru hilketak edo istripuak, alarguntza egoerak), baina bere pintzelean desdramatizatuta daude, ez dauka etsaigorik, ezta larritasunik ere. Egoera molestagarriak aurkezten dituenean ere, adibidez, lapur bat, akats fisikoren bat duten pertsonaiak (zehazki, estrabismoarekin) edo ohiko arauetatik kanpoko moduak (trabesti bat, esate baterako) beti modu erosoan egingo du.
‎Joritasunari atxikitzen da, baina sinpletasunean dihardu. Boterorena pintura da, baina bere bolumenagatik eskulturgintza dirudi, hortik gauzen gorpuztasuna, izadiaren gorpuztasuna, abereen gorpuztasuna, lekuen eta elementu dekoratiboen gorpuztasuna. Bestaldetik, bolumenean sartuta egoteak ez du zertan pisutsua izan.
‎Hölderlin jaio zanean 1770ean, Goethek 21 urte eukazan eta Schiller-ek 11 Alemaniako Klasikoen artean bizi izan zan, beste batzuen artean, baina esan leiteke klasikoen inguruko eta osteko lirikoak ez zirala gai izan Hölderlin en kreatibitatea eta pertsonalitatea erakusteko. Bere poesian Klasikoen eta Erromantikoen ideiak aurkitzen doguz, baina bere artearen norabidea, edukia eta estiloaren arabera, ez da mugimendu literario jakin baten erraz kokatzekoa.
‎Hölderlin en bilakaera espiritualean zerikusia izan eben beste olerkari batzuk (Klopstock, Rousseau, Herder, Schiller, eta Pindar, Homero, Sophokls, Platon, Heraklit, Empedokles greziarrak), baita Kant eta Spinoza-ren filosofiak, eta Frantziako erreboluzioaren idealak be; baina bere denboragaz deseingainatuta, Grezia zaharrean aurkituko dau bere ideala: hau bihurtuko da haren poesiaren indarra, eta ideal hori eraginkorra izango da haren bihotz eta espirituan.
Baina bere Aitasantutzako hitzaldi programatikoena, baliteke izatea kardinalei egindako hitzaldia. Bertan hiru berba erabili ebazan orientagarri:
‎bat dela. Baina bere delitu tragiko bakarra apaiz katolikoa izatea da?. Eta izenpetu gabe, juezak bere burua hil zuen.
‎Ostatu hori klaretarrak eramaten zuten eta astekariaren zuzendaria Joaquín Aller klaretarra zen. Idazleen artean bazegon Ogier Preteceille bat, baina bere benetako izena J. David García Bacca zen, hau ere klaretarra. Honek entzundakoak nahasi, eta esandakoak eta asmatutakoak batera jarriz, Fidel Garciaren adierazpenak bezala atera zituen elkarrizketa forman.
‎1952ko azaroan Calahorrako gotzaindegiko boletinean gotzain laguntzaile bat izendatu zutela agertu zen. Fidelek ez zuen eskatu, baina bera baztertzeko era bat zen. Abenduaren
‎Erlijiosoen kongregazioaren buru ere izan zen eta historia ilunak ditu ordena batzuekin. Opuskoen laguna da, baina bera ez da Opuskoa. Zergatik ez zuen ezer ere egin bere gotzainaren izen ona defenditzeko?
‎Beste ekintza askoren artean, eguaztenetako bere ageriko audientziak horretarako baliatzen hasi zan. Baina bere aitasantutza itzi ebanean, amaitu zan ohitura hori. Hitzaldi horreek zein baino zein ederragoak izan ziran.
2015
‎–Matrikula epea luzatzeko aitzakiak ez ziren onak [Lekeitioko jaiak], baina bere euskera hain polita eta ederra izan zenez, idazkariak ezin izan zion uko egin. Hamabost minutu jarraian eta eten gabe egon zen hitz egiten eta aurrean zegoen neskatxoa maiteminduta zegoela zirudien.
‎Beste leku batzuetan ahaideekin asaskatzeko askatasuna dago; hemen haietako batzuk hartzen badira, beraien pozbiderako da. Baina bere pozbiderako ahaideak ikusi nahi dituen mojak, pozbide espiritualerako ez bada, har beza burua inperfektutzat; sinets beza ez dagoela askaturik, ez dagoela osasuntsu, ez duela espirituzko askatasunik, ez duela bake osorik, medikua behar duela, eta zera diot, gaitza kendu eta sendatzen ez bada, ez dela etxe honetarako.
‎Laua da eta askotarikoa. Paperean eta distantziara izaten den solasaldia; baina beraren esateko eta tratatzeko era ongi agertzen duena.
2016
‎Eta galdetu nuen ea Mongolian zer nolako ohiturak zeuden gurasoak nagusitzerakoan. Eta harek erran zidan familian hiltzen zirela, eta ohitura zahar horiek galtzen hasita zeudela, baina bera, nirekin konforme, ohitura zahar horien aldekoa zela. Beraren gurasoak, aita eta ama, nola hil ziren kontatu zidan, eta baita anaia gazte bat ere nola hil zitzaien, oso ona omen zena.
‎Bada, gainera, berezitasun deigarri bat, ezelan bere ihes egin ezin deuskuna: Artzain Onak, sekulako errukiaz bizkarreratzen dau gizona (gizadia), baina bere begiak gizonarenakaz nahastatzen dira. Kristok Adamen begiagaz ikusten dau eta Adamek Kristoren begiagaz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia