Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 51

2007
‎Pentze kaskorat heltzean, hexak galdu ziren bidexka batean bainan bere ideiari jarraikiz laster aurkitu zituen Katxoteneko alorrari behera joaiten zirela" ez nian ez beste beldurrik! Pairatu behar tuk ba aldi huntan..." Urratsa eztitu zuen orduan Pettanek, behar zuela ez ustean heldu eta harrapatu bere ohoina.
2010
‎Petri uraren gainean ibili zen. Baina bere baitako fidantzia galdu zuelarik, urperatu zen.
‎Presondegi guziak egun batez irekiko ditun, baina bere baitatik preso denaren presondegia, ez!
‎Hannaren bitartez, Aingeruaren mezuak irakurlea gomitatzen du eguneroko bizitzan gertatzen zaizkion arazo eta arranguren barnaki ikertzera, ez bakarrik gogoetatuz baina bere sena* baliatuz ere. Aingeruak lotura sendo eta egonkorra sortu nahi du irakurlearekin.
BAINA BERE BARNEAN GORI GORI DAGOEN ZAZPIAK, GARDEN BILAKARAZIKO DU.
2012
‎Eta ezkerreko euskalduna, formula batez laburtzeko, abertzale izango da gure nortasun nazionala zanpatzen dutenen kontra, baina ez da batere nazionalista izango Euskadin Europako molde egoistetan moldatuko den Estatua edo Autonomia onartzeko. Bigarren kasu horretan, euskaldun jarraituko du, hori baita bere nortasun naturala, baina bere Estatu propioaren nazionalismoaren aurka altxatuko da.
‎ETAk daraman estrategiari ez deritzogu ongi, baina bere helburu historikoei bai, eta horien alde borrokan jarraitu behar dugu. Ez dugu sisteman lekurik eskatzen, ez dugu nahi ETAren borroka estatuaren zerbitzurako buka dadila.
‎Urrats bat gizartearen ertzerantz egin duenetik, munduaren ertzean gelditzen da. Begiak idekiak ditu baina bere malerusa baizik ez du begiztatzen. Goiko pisuan gazte batzuk haien etorkizunari buruz hitz egiten dute.
2013
‎Bi autoen urruntasuna ttipituz zihoan eta emeki emeki hurbiltzen ari zitzaion gibeleko beribila. Lorek bultzatzen zuen osoki bizkorgailua baina bere motorra ez zen aski azkar, patar horretan, zalutasuna gehitzeko. Atzeko ibilgailua hogei metrotan zegoen orain eta atxikitzen zuen neurri hori.
2014
‎San Bernat eliza ondoan sortuz, Santizpiritako auzoaldean beraz, oraino Landesetakoa ekarria zelarik eta izena batere ez euskalduna gainerat, bistan da Kaskoinek beretu nahi izan dutela. Bainan berak erran du: " N’oubliez pas queje suis Basque et tetu." Berak Euskaldun badauka bere burua, zergatik ez guk?
2015
‎Merke omen duk eta gainera Eba otez azafata pollita nerekin baitator, hostoa botata, denei mesede egitera eta gainera barkua garbitzera. Nola? Matxismo izigarria duk hori. Bai, bainan bere nahia baita eta agian, lo pausan egonen den bitartean, bere bularretatik gizon normal bat jalgi daitekeen itxaropena baitauka, emozioz beterik sor liteken arrakoia. Zer duk hori. Mariren jarraitzailea. Ai ama, euskaldunak ere saltsan....
2016
‎beste Jean bat 1886/11/19an jaioa, ezkongabea, 14ko Gerlan alemanek gazatua, permisionez jin zenean etxera, Ameriketara ihes egin zuen frenteko infernura ez itzultzeko. 1919/5/21ean, 33 urtetan hil zen Estatu Batuetako Ogden hirian (Utah), segur ere gazen ondorioz, baina bere izena ez da sekulan idatzia izanen Baigorriko Hilen Monumentuan," desertorea" baitzen. Ameztoian zen agiri bati esker, badakigu zenbat balio zuen bidaiak Bordeletik Kaliforniara, trenez eta itsasontziz, 20 mendean.
2017
Baina bere burua ezerezean
‎Louis XIV aipatu dut, baina bere denboran" la Ville" delakoaz mesfidatzeko arrazoiak baitzituen, matrona indartsu eta kexati horretarik pixka bat urrundu zen Versaillesko jauregia eraikiz, eta aurrerantzean" la Cour et la Ville" formula sortuko zen. Iraultzak erregea Parisera itzularazi zuen, eta jakobinoek botere osoa hor kokatu zuten.
‎" Certaines regions ont une base ethnique", eskualde batzuek oinarri etniko bat bazutela... Baina bere kontseilariek beste aterabide batera desbideratu zuten, diputatuen berritzeko hauteskundeak eraginez, eta legebiltzarreko lehen kamaran gehiengo zabala eskuratu zuen.
‎semea justoki, lehen guduka horietan nabarmendu dena. 1832ko urriaren 23an, inguruko leinuen biltzarrak" sultan" izendatzen du, baina berak" emir" titulu xumeagoa hautatzen du. 24 urteak ditu soilik, baina jadanik gizon zuhurra da, argia eta xorrotxa.
‎mundu guziari ikasgaiak ematen dizkio, perediku eta sermoiak botatzen, demokraziara deitzen du, giza eskubideen errespetura behartzen. Baina berak huts ederrik egiten du, Jon Anzaren kasuan ikusi dugun bezala. Egia egun batean jakinen ote dugu?
‎11 Frantzia Giza Eskubideen Aberria da," la Patrie des Droits de IHomme", eta" le Pay des Lumieres". Irakasle ona da, baina bere hitza ez du beti betetzen.
2018
‎Andres Cassinello, zeinaren aita eta osaba 36 Gerran hil ziren, kapitain egin zen 1958an, eta geroztikako formazio militarrak gerra modernoen praktikak ezagutzeko leku gorenetara eraman zuen. Ez dut ezertaz ezagutzen, baina bere asaba heroiez harro irudikatzen dut, militar izatez gain erlijioso, eta herriari egindako zerbitzuagatik, bere aita eta osaba legez, dohatsu aitor dezaten desioz agian. Gauza ugari ikasi behar izan zuen Fort Braggeko JFK Gerrako Zentro Berezitik igarotzean.
2021
‎barrukia da egungo jateko sala eta saloin ederra.... Bainan bere murru xuriek, ate eta leiho gorriek ez dute gehiago hizkuntza bera mintzatzen...
‎Kideek ere ez zuten begien bistan ikusi nahi. Baina berak agintzen zuen! Zapataria izana zen, ez zuen polizia izateko aparteko jakituriarik.
‎* Konfiantzarik ez, baina bere egiazko natura erakusteko denbora utzi eta, bitartean, abertzaleen batasuna indartzea+. 151
‎Buruan zen alkatea, EAJkoa, baina bere alderdiak ez zuen manifestatzeko deirik egin.
‎Bukatzeko, Txomin atxilotua izan zen, eta atera zenean, omen, lehen aipatu" kritikoen" bila joan zen ea joera berriari (Artapalo) aurre egiten ahal zitzaion, baina bera ere boteretik marginatua zen, eta lagun zaharrek erran omen zioten berantegi zela.132
Baina bere autonomia ideologikoa bazuen, eta terrorismoa arbuiatzen zuen.
‎Kartzelako funtzionarioa zen, baina bere inplikazio pertsonala baikorra zela badirudi, ihardespen eta ingurunearekin alderatua.
‎Donostia laguntzeko, baina bere ekintzak hautatzeko eta gauzatzeko autonomiarekin, omen.
‎Ez zen kateatua. Ortegak berak ezagutu zuen ez ziotela tratu iraingarririk eman, baina bere buruaz beste egiteko ideia nahikoa obsesiboak izan zituela. Nola hondatzen ari zen ikusten ahal zuten eta horretaz bahitzaileak ere konturatu ziren.
2022
‎Katalina (de) Erauso() Donostiako neskatxa, komentuan sartu zuten seroratzeko, baina bere nahiaren aurka. Beraz hamabost urteetan komentutik ihes egin zuen gau batean, mutikoz beztitu zen, eta laster Ameriketarako itsasontzi bat hartuko du.
‎Desterruan hil izan zirenen artean dugu beraz Marie Porte Sein anderea, Sara herrikoa, ordu hartakotzat adin ederrean segurki, baina bere ohean hil egin behar zukeen, etxean eta familian, agian urte zenbait berantago, errelijioko laguntzekin gainera, bere sinestearen arabera, espero zukeenez, aitzinekoen bidetik. Afrikako zuhurtziak dioen bezala, pentsu dut emakume xahar horren azken hatsean liburutegi bat erre zela, eta horren berririk ez dugu jakinen, zoritxarrez.
‎Bestalde ontzi egingiak baziren Urketan (Aturrin), Uztaritzeko Arruntza auzoan (Errobin), Donibane Lohizunen, Ziburun, Azkainen (Urdazurin) eta pixka bat Hendaian. Azken lau hauek osatzen zuten azpi poloa ez zen Baionakoa bezain indartsua, gerlarako eta itsaso zabalerako itsasontzi guti egiten baitzuten, baina bere garrantzia bazuen arrantzarako ontzigintzan, baita leihorretik hurbil portuz portu merkatari zebiltzan ontzi ertainentzako.
‎Henri bultzatuko duela Nafarroa osoko dituen eskubideei uko egitera. Henrik ez du amore emanen, baina bere koinatuak ez du lagunduko, nahiz Margueritek horretara lehiarazi nahi duen etengabe, bere anaia maitearekin gaizki jarriz azkenean pena handiz.
‎Horren armadak ehun bat eliza erretzen ditu bi euskal lurraldeetan. Baina berari euskarazko Testamentu Berria zor diogu Joanes Leizarragaren lumatik, Tartas eta Landetxeberri zuberotar pastoreak lagun. 1528an sortua, Joana franko gazterik hilen da, pozoiturik idazle batzuen ustez, baina seguruago bular erraietako tuberkulosi hetikatik, itxura guzien arabera, eta hiru puntu horiez Karlos IV Vianako printze dohakabearen heriotza oroitarazten digu().
‎Gotorleku horren laguntzera badator Nafarroako erregea, 1122tik berea duelakoan, Alfontso Borrokalariaren ondoko bezala. Baina bere suhiak baino soldadu askoz ere gutiago du. Haren biltzera saiatzen da.
‎Departamendua, Espainiako probintziaren baliokidea da, haatik Hegoadelko lauretan baino eskumen askoz ere gutiagorekin. Baina bere departamendua ez edukiz, hemen Euskal Herririk ez dago: departamendu arrotz batean urtua da.
Baina bere makiko kide guztiak ez ditu zuberotarrak, ez soldaduen artean, ez ofizieren artean, bereziki Andre Bercut," Brevent" delakoa, ezinago ausarta. Gainera Paueko eta Tolosako buruzagi militarrak, ofiziokoak, armadaren ohore galduaz axolatzen dira gehiegi nire ustez, edozein saritan.
‎semea justoki, lehen guduka horietan nabarmendu dena. 1832ko azaroan, inguruko leinuen biltzarrak" sultan" izendatzen du, baina berak" emir" titulu xumeagoa hautatzen du. 24 urteak ditu soilik, baina jadanik gizon zuhurra da, argia eta zorrotza.
‎Prosalari bikaina izan zen Axularren ildotik eta haren euskaran, aditu zenbaiten arabera ez hain indartsua. Gai ezberdinez idatzi zuen interesgarriki, eta filosofiaren mende horretan erran daiteke gure filosofoa izan zela, Aita Manuel Larramendi gipuzkoarrarekin eta Jusef Egiategi zuberotarrarekin, baina bere garaian ez zuen behar bezalako arrakastarik ukan. Adibidez Lapurdiko Biltzarrak bere liburuen argitaratzeko laguntza ukatu zion.
‎Badira hamalau bat urte horretan sartua dela eta bost urte ezagutu nuela. Ez duzue sinetsiko baina bere taldea, euskal patriarkagoa bezain matxista da. Agintzen dutenak gizonak bistan dena!
‎Senarrengandik berezia zen: Donibane Lohizuneko arrantzale bat, baina bere deitura erabiltzen zuen. Kontatu zizkidan Saharan bizi izan zituen abenturak, aski harrigarriak adin horretako neska gazte batentzat.
‎Beti gauza bera galde egiten zakotela... Baina bera ez omen duk sekulan izan biziki Elizakoa.
2023
‎Frantses literaturan, araztasunaren korronte bereizgarri bat dago. Poesian Villonekin hasi behar da, lehena eta handienarekin; deus ez dakigu bere bekatuez, ezta egin duen bekaturik ere; baina bere arimaren araztasuna nabarmena da zorigaitzaren adierazpen urragarriari esker; azkena edo kasik azkena Racine dugu, Phedreri esker, eta kantu izpiritualei esker; bi horien artean aipa ditzakegu Maurice Sceve, d’Aubigne, Theophile de Viau, hiru poeta handi eta arima goratasun bakaneko hiru izaki izan zirenak; XIX. mendean, poeta guziak guti edo aski literaturako idazleak izan ziren, eta a...
‎Denaz dudatzen da Frantzian, ez da deus errespetatzen; jendea bada erlijioa, aberria, estatua, auzitegiak, jabetza, artea, hots dena erdeinatzen duena; baina bere erdeinua gelditzen da zientziaren aitzinean; zientifismo arruntenak ez du anarkistak baino jarraikitzaile handiagorik; Le Dantec da haien gizon handia; Bonnoten gaizkile tragikoek zientzian hartzen zuten euren inspirazioa, eta bere lagunen begietan, besteak baino heroikoagoa zenak Raymond" Zientzia" zuen izengoitia. Bestaldeko alderdian, aurkitzen dira apaizak eta erlijio jendeak, eta hauek bizitza erlijiozkoak hain dira hartuak non balio profano guziak erdeinatzen baitituzte, baina haien erdeinua ere geratzen da zientziaren aintzinean.
‎Bainan eskaleak berak horren beharrezkotasuna oso ongi ikusten zuen. Berdin, Louis XIV. ak ongi ikusten zuen estatua dedikazio erabatekoarekin zerbitzatua izan behar zela, baina bera baitzen estatua. Richelieuk aldiz pentsatzen zuen bera ez zela estatuaren lehen zerbitzaria baizik.
‎Zientzia horren froga da. Etxe aberats batean etxeko semea zerbitzarien mendeko da gauza anitzetan; baina bere aitaren belaunen gainean jarria denean eta hari amodioz identifikatzen denean, autoritatean parte hartzen du.
‎Lurralde okupatuetan, erromatarrek, nazio ateo eta materialistakoak zirenek, txikizioen bidez bizi izpiritualaren hatzak oro suntsitu zituzten; Kristautasuna adoptatu zuten, bai, baina bere eduki izpiritualetik hustuz gero. Haien menpean, giza jarduerak oro, salbuespenik gabe, jopu jarduera bilakatu ziren; eta azkenean lortu zuten esklabotzaren instituzioari errealitate guzia kentzea, haren desagerpena preparatu zuena jende guzia esklaboen estatura apalduz.
‎Ez du zentzurik errateak gizakiek eskubideak badituztela alde batetik eta eginbideak bestetik; izan ere, bi hitz horiek ez dute ikuspuntuaren nondikakoa baizik adierazten; haien arteko erlazioa subjektuaren eta objektuaren arteko erlazioa da. Bere aldetik gizaki batek ez ditu eginbideak baizik eta haien artean badaude berari buruzko eginbideak direnak; aldiz besteek, beti gizaki horren ikuspuntutik ikusita, ez dituzte eskubideak baizik; baina berak ere, bere aldian, eskubideak baditu bere buruari buruz obligazioak aitortzen dituzten besteen ikuspuntutik kontsideratzen denean; azkenean, unibertsoan bakarrik biziko litzatekeen gizakiak eskubiderik ez luke, obligazioak bai ordea.
‎Ñiñi arropa josten ari den emakume gazte zoriontsuak, lehenaldikoz haurdun denak, behar den bezala josteari pentsatzen du. Baina bere barruan daukan umea ez du instant bat ere ahanzten.
‎Aldiz, Indotxina da forma jasaile43 baten etsenplua. Indiak gorde du tradizio bizia, baina bera ere nahikoa kutsatua dago; horregatik tradizioaren izenean publikoki mintzatzen direnek beren territorioan mendebaldar motako nazio moderno bat eraikitzea amesten dute. Txina biziki misteriotsua da.
‎Premia horren asebetetzeak eskatzen du gizakiak problemak konpontzeko erabakiak maiz har ditzan; konpondu beharreko problema horiek izan daitezke tipi edo handi; baina bere interes propioekiko arrotzak izan behar dira eta problema horien konpontze bilaketan gizakiak bere burua konprometitua sentitu behar du; eta esfortzuak ere eskatu behar zaizkio jarraituki. Gizakiak bere kolektibitatearen obra osoaz gogoz jabetzeko aukera izan behar du, baita inoiz erabakitzeko edo jujatzeko aukera izanen ez dituen gaietan ere; horregatik kolektibitatearen obra hori ezagutarazi behar zaio gizakiari; obra horri atentzioa emateko eskatu behar zaio; obraren balioa sentiarazi behar zaio, handitasuna ere aukera denean; eta sentiarazi behar zaio berak bertan hartzen duen partea.
‎Zikoitza ez da zikoitz biltzen hasten denetik; hasiera batean, diru horrekin lortuko duen plazeraren pentsamenduak du eragiten; baina bere buruari egunero inposatzen dizkion esfortzuek eta pribazioek bere baitako mekanismo208 bezalako zerbait sortzen dute; sakrifizioak hasierako bulta anitzez gailentzen duenean, altxorra, sakrifizioaren objektua alegia, helburua bilakatzen da, eta zikoitzak bere burua haren mendean ezartzen du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
baina 34 (0,22)
Baina 12 (0,08)
Bainan 2 (0,01)
bainan 2 (0,01)
BAINA 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia