Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2008
‎Ikerketa honetan DBHko (Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza) 2 mailako 13 urteko 24 gaztek hartu zuten parte. Guztiak ereduan zebiltzan baina bi aldagai nagusik ezberdintzen zituzten: hauetako 12k euskara dute lehen hizkuntza eta familiako hizkuntza nagusia eta, besteek, ordea, gaztelania.
2009
‎Bestetik, zenbait zehaztapen egiten saiatu gara, zehazki, gure ahaleginetako bat izan da «aurkakotasun aldekotasun» posizio hartzearen inguruan konplexutasun apur bat azpimarratzea. Era berean, ikusi dugu badaudela herritarrei informazioa ez igortzeko motibo errealak; aipatu dugunez, informazio faltak haserrea batetik eta anbiguotasuna bestetik sortzen du, baina bi bien ondorio politikoa «indiferentzia» eta «aldekotasuna» dira. Aldiz, posizioa hartua dutenen artean, gatazka epistemologiko eta ontologiko bat dago:
‎Bi instituzio hauek ez ziren kontrakoak (batzuetan ika mikak sor daitezkeen arren), are gehiago, elkarlanean aritzeko borondatea zuten herri beraren zerbitzuan. Baina bi pertsona juridiko ezberdin ziren (dira) eta bakoitzak bere eginkizunak zituen, bere aktuazio esparruak, bere zuzenbide propioa (zibila eta kanonikoa) eta bere sistema ekonomikoa. Alkatea ez zen (ez da) parrokoa («abadea»), parrokoa ere ez zen alkatea.
2010
‎15 Baina biak daude bilduak, beste lan batzuetan, bai Ataunen, bai eta Tolosan ere (cf. Izagirre 1967, Azurmendi 1996 eta Hurtado 2001).
‎1988an euskarazko herri prentsaren aintzindari bilakatuko zen Arrasate Press astekariak ikusi zuen lehenengoz argia Arrasaten, baina euskarazko tokian tokiko prentsak 90eko hamarkadan ezagutu zuen benetako garapena eta hazkundea, orduansortubaitzireneuskarazkoherri aldizkarigehienakHegoEuskalHerrian, eta horietako asko eta asko gaur egunera arte heldu dira. 20 urte pasatu dira lehenengo loraldi hura gertatu zenetik, baina bien bitartean komunikazioa eta hedabideak asko aldatu dira eta etengabe aldatzen ari dira teknologia berriei eta digitalizazioari esker. Globalizazioak gero eta indar handiagoa duen gizarte honetan bizirauteko, eta, etorkizuna ganoraz diseinatu ahal izateko, beharrezkoa da jakitea norberaren tokia zein den, zertan ari den eta zein bide hartu behar duen aurrerantzean.
2011
‎Mezuaren harrera baldintzak eta interpretazio kodea aztertzen dituzte enpresa aditu horiek. Iduriz, geuk ere antzeko zerbait egin dugu, baina bi zehaztapen egin behar dugu.
‎Gaueko hamarretan hutsetik hasi behar genuen, eta ordurako diru guztia gastatuta geneukan, fikzioa oso genero garestia delako. Orain gau bi betetzen dira daukan aurrekontuarekin, baina bi gau horiek osatu egiten dira. (?) Gero beste arazo batzuk zeuden, egun askotan, saskibaloiagatik, futbolagatik... programaziotik atera egiten zen.
‎Zuzendutako elkarrizketak izan dira baina bi gai nagusiri erreparatuz: arrisku faktoreei eta gizarte babesari.
2012
‎prentsa, irratia, ikus entzunezkoak, Internet... Baina bi ezaugarri nagusi horiez gain, parkea beste zeregin gehigarri batzuetarako ere aurreikusten da, formazio eta aisialdiko zentro gisa dituen potentzialtasunei esker (gaur arte azken bi funtzio horiek ezer gutxi garatu izan diren arren).
‎Foucault-en ustez, Modernitateko gizarte industrialek ez zioten sexuaren errepresioari bidea zabaldu, sexualitate heretikoen eztandari baizik. Ondorioz, XIX. mendean ere sexuaz hitz egingo da, baina bi erregistroetara murrizturik: ugalketara eta arautegi zientifiko orokor batean oinarrituriko biologia eta erregela ezberdinei obeditzen zien medikuntzara (Foucault, 2006c:
2013
‎Lehia politikoko jokaleku horretan, autonomia estatutua eskuratzeko lasterketari eman zitzaion hasiera, baina bi bide hartuta horretarako: udalena edo gestorena.
2014
‎Sektore euskaltzaleen eskaeren aurrean, baina, diskurtso abertzaleak maiz ez zekien nola erantzun. Izan ere, berez, abertzaleen masa soziala kohesionatzeko ahaleginean zebilen etengabe, baina bien bitartean jardun horretan oztopo gaindiezinekin egiten zuen topo. Hortaz, kontraesan haien erdian, pixkanaka, alderdi abertzaleak, teorian esaten zutenari muzin eginez, jarrera pragmatikoagoak hartzen hasi ziren hizkuntzari zegokionez.
2015
‎Kanaldude eta Xaloa Telebistek izan zuten harremana duela zenbait urte, diru-laguntza batzuk ere eskuratu izan zituzten. Baina bi telebista mota ezberdin izateak egunerokoan zailtasuna sortzen die, Joseba Igerabide Xaloa Telebistakoak azaldu duenez: «Beraiek bideo bitartez funtzionatzen dute, eta guk eguneroko emisioan.
2017
‎animaliak eta gizakiakXola txakurrak herri batean pasatzen ditu oporrak, eta Angelito txakurra ezagutuko du. Elkarrekin erronka bati egin diote aurre, baina bien ikuspuntuak eta hitz egiteko moduak ez dira berdinak, eta elkar ulertzea ez da beti erraza izango.
Baina bien aurretik, berriz ere, Artelekuren garrantzia aipatu behar dugu, Zehar aldizkariaz eta erakusketen zein tailerren katalogoez gain, bertan ospatutako jardunaldi eta ekarketen inguruko argitalpen anitz egin baitzituen Koadernoak izenpean, berriz ere arte sorkuntzarako iturri eta oinarri teoriko izan direnak maiz. Hainbat izan dira bertan landutako gaiak, eta, berriz ere, antolamendu eta analisi sakonagoa luke azterketa zehatz honek.
‎BEk biktimaren kontzeptu bakarra eta zabala25 aurkezten du zuzeneko biktima eta zeharkakoa desberdinduz, baina biei eskubide berdinak egotziz. Zehazki, 4/ 2015 Legeak biktimatzat jotzen du, ez bakarrik bere pertsonaren edo ondarearen gainean kalte bat pairatu duen pertsona fisikoa26, baizik eta baita bere ahaideak ere (ezkontide edo bikotea, zuzeneko lerroko senideak27, neba arrebak eta biktimaren kargupeko pertsonak hirugarren maila arte), delituak biktima zuzenaren heriotza edo desagerpena sortu badu edo horrek haiei kaltea sortu badie28.
2018
‎Neurotikoak lege ordena onartu bai, baina era berean norberaren desira eta fantasia politikoei eusteko, lege ordena hori ukatueta erreprimitzea da bere estrategia. Azkenik, Elkarrekin Podemosek autodeterminazioa eta erabakitzeko aukera onartu du, baina bi kontraesan handiren gainean eratu du aukera Gabilondok azaldu duenez: nazionalismo espainiar hegemonikoa eta Troika alemaniarren neoliberalismo inperialista.
2019
‎Bigarren multzoan, enlaceizeneko bertso lerroa ageri zen, mudanzaren azken bertso lerroko errimarekin bat egin ohi zuena. Ondoren, vueltabertso lerroa, leloaren errimari jarraitzen ziona, eta, azkenik, represa, konposizioaren leloa izango zena, poemaren buruak edo haren zati batek osatua (ohikoena, bertso lerro bakarra; baina bi, hiru edo lau ere izan zitezkeen). Egitura horri hertsiki atxikitzen zitzaizkion poemek zazpi bertso lerroko ahapaldiak izaten zituzten:
‎Momoitioren ikerketa arkeologikoa 1982 eta 1985 bitartean gauzatu zen. Funtsean, indusketa ermitan eta haren inguruan aurkitutako Erdi Aroko nekropolian zentratu zen, baina bi baserrien inguruko laborantza lurretan ere egin ziren zundaketak (García, 2001). Gainera, Momoitio Ganekoa baserriaren historia berreraikia izan da, ikerketa arkitektoniko baten bidez (Santana, 2001).
‎EGEAk aditzera eman du ere funtzio publikoa betetzen dutenek (politikari, agintari, polizia...) errespetu falten aurrean herritar arruntak baino tolerantzia gehiago eduki behar dutela64 (politikariek funtzionarioek baino gehiago, betiere, baina biek herritar arruntak baino gehiago); hori arau haustea mugatzeko ildotzat har dezakegu, errespetu faltak larria behar du izan Estrasburgoko Auzitegiaren arabera.
2020
‎Ikasleek errealitatea den bezala ikas dezaten, eskolak iragazkorra eta irekia izan behar du (Carretero, 1993). Baina bi ezaugarri horiek ez dira nahikoa ez badira eskolako ikasketa osatzeko oinarrizko aktibitate batzuekin uztartzen, hots, ez bada behaketa zuzenarekin lotzen, esperientzia zuzenaren bidez espiritu kritikoa ez bada sustatzen, adierazpenera eramateko ideien eta kontzeptuen arteko asoziaziorik ez bada egiten, eta adierazpena bera ez bada behaketa eta asoziazio bidez gauzatzen. Izan ere, irakaskuntza prozesu guztiak du azken xedetzat gizabanakoak ezagutza berria bereganatzea eta duena eraldatzea, eta, horretarako, arestian azpimarratutako aktibitateak aproposak izan daitezke.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia