Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2008
‎Sermolari bikainak ekarten zituen horretarako. Markinako karmeldarrak gehienetan, baina Arantzazukoak eta jesuitaren bat be bai, igual. Edo kanpoko abaderen bat.
2009
‎Teilhard de Chardinek ere garai hartan eragin itzela zuen Hegoaldean. Ez dakit Gandiagak irakurri ote zuen, baina Arantzazun irakurtzen zen. Beharbada lagunei entzun die.
‎Israel berdin Euskal Herria, etsaiek menperatu eta birrindua, profeta faltsuek hamaika bider engainatua. Bakardadea orobat denon esperientzia da; baina Arantzazuko frontiseko Gandiagak ikusten duen bakardadea, Israelgo herri galduarena da, uluz beteriko basamortuan? (Dt.
‎Arantzazun jende asko bizi izan gara. Baina Arantzazu bizi, tokia esan nahi dut?, uste dut, inork ez duela egin Gandiagak bezala. Bere barruan Orbelaun bizi zuelako, ikusi eta bizi zitzakeen urtaroak, bizi zituen bere bere eran, bere (ez Vivaldi eta ez Lizardiren) soinuekin, bere usain eta koloreekin.
Baina Arantzazun irakurtzen zen, poeten katolizismo, frantseseko literatura ere (Léon Bloy, Claudel, Péguy, Huysmans, F. Jammes), irakurtzen zen bezala modernitateari muzin egiteke zientziaren eta kritikaren eraginpean hozituriko hainbat pentsatzaile katoliko, susmagarri?, batzuk Erromako dikasterioetan ez onikusiak, Francoren Espainian biziki gaitzikusiak beste batzuk, Maritainengandik Teilhardganaino.
‎Eta ironiaz, Arantzazu orain eskola frankistarekin lotuz: . Arantzazun ezer ulertzen ez nuelarik jarraitu nuen, baina Arantzazun euskara maskaltzeraino ikasi nuen. Ez behingoan, eskolarik ez nuelako bost urtetan ihardun behar izan bainuen hiru urteko ikasteak egiten.
‎Alde ere bazuen jendea, baina Arantzazun 1968an gertatu zenaren kontrara, aldeko indarrak oraindik antolatzeko zeuden, gehienbat gazte zirelako. Gazte jendeak, Mitxelena eta Txillardegi maisu hartuta, eredu horren alde egin zuen, bete betean egin ere.
‎Horrez gain, Bitoriano Gandiaga fraide frantziskotarraren poema liburuek dute arrakasta handien Arantzazukoen mahaian. Aurtengo aldia baxu samar doala eta salmentak urritu egin direla; hori da nagusitzen ari den iritzia, azken eguneko balorazioa egin aurretik nagusitzen ari den ustea, baina Arantzazukoek ez dute esperientzia bera izan: Guk ez dugu askorik saltzen, baina iazkoaren aldean, aurten gehixeago saltzen ari gara.
‎Ez dira Ama Birjiña ikustera etorri. Baina Arantzazuko eguteran, arotenple gozoak prestaturik, hortxe dute, duela hilabetetik, kardu gozozko oturuntza txuria, zapi berde zabalduan, hegoak pronto prantatuta. Ez diegu gizakiok presta, bestela eman zaie eskura/ mokora...
‎Arantzen artekoa da gure jarduna baina Arantzazun izurik ez.
‎Arantzazuren historia preziatuak artelan horri amaiera hobea ematea merezi zuen; baina Arantzazukoek XXI. mendera indar eta espiritu berrituz sartu nahi zuten; eta lortu egin zuten 2009ko igande horretan, lehen ‘Arantzazu Egunean’ Badirudi Arantzazu berriz ere topagune garrantzitsua bihurtuko dela euskaldun eta erdaldunentzat, fededun eta fedegabekoentzat, gizakia erdian jartzen duen pertsona ororentzat, gogoeta egin nahi dutenentzat; eta Arantzazuko Adiskideak elkarteak ...
2013
‎Nik Arantzazun ikasi nuen lelopean, III. Arantzazu Eguna ikasleen omenezkoa izango da. 150 bat ikasle espero dituzte, baina Arantzazuko seminarioaren historiak beste datu batzuk erakusten ditu: 1897 urtetik ateak itxi zituen arte 3.265 mutikok ikasi zuten han.
2018
‎Batzar hura hartu ohi da, sarritan, euskara batuaren abiapuntu datatzat. Euskara batua sortzeko asmoak, ahaleginak eta saiakerak lehenago ere hasiak ziren, euskara batuaren sorreran bereziki esanguratsua izan zen 1964 urtean egindako Baionako Biltzarra?, baina Arantzazuko Batzarra izan zen euskara batua sortzeko prozesuari abiapuntu sendo eta formal garrantzitsu bat eman ziona, abiapuntua, alegia;
2019
‎Kontu jakina da euskara batua 1968an sortu zela Arantzazun, frantziskotarrek Oñatiko auzo horretan duten santutegi ospetsu eta enblematikoan. Baina Arantzazuko Biltzarraren arrakastaren oinarrian lau urte lehenago euskaltzale batzuek, Baionan, frankismoaren begiradatik libre, batasunaren oinarriak finkatzeko egindako lana zegoen: Euskal Idazkaritzaren Hizkuntza Sailak 1964an Baionan aurkeztutako erabakiak.
‎Garai horretan lortu zuten Maialen [Lujanbio] eta, Maialen bezala, Arantzazu Loidi. Nik Kristina [Mardaras] en erreferentzia ez nuen eduki umetan, gero izan dut, baina Arantzazu Loidi, Iratxe Ibarra ere gogoratzen naiz, Estitxu Arozena, bueno, momentu horretan tokatu ziren emakumek, ba beraien lorpena izan zela, ordu arte gizonena bakarrik zen munduan lortu zutela beraiek hor sartzea, ez?, zeintzuk sartu ziren, ez?, gizonena zen estandar horren barruan hainbeste txirriatuko ez zutenak, hainbeste, esan nahi dut momentu horretan ba zenbait emakume bertsolarik izugarri, disonantzi izugarria sortzen zuten, ez?, igual gaur aukera gehiago izango lituzkete iristeko, ez?, nahiko balukete, igual ez zuten izan nahi bertsolari baina,?
‎Memoria guneen inguruko jardunaldi bat egin genuen iaz Oñatin; memoria guneak historiaren agertokiak dira eta horietan kontatzen da errelatoa. Euskal Herrian hainbat daude; ezagunenak, akaso, Gernika eta Amaiur, baina Arantzazuk ere pisu handia du, eta ospatzen ari garen urteurrenak dira horren erakusle: batetik, orain dela 50 urte jarri ziren basilikan Oteizak egin eta urteetan bide ertzean botata izan ziren apostoluak, eta bestetik, Euskaltzaindiak Arantzazun euskara batua antolatzeko lehen bilkura egin zuela iaz bete ziren 50 urte.
‎Bateren batek pentsa dezake" praile hau erabat pitzatuta zaukeagu". Pentsa beza nahi badu, baina Arantzazuko talaitxo partikular honetatik ordu batzuk sartuko nituen honezkero hodei trumiltsuei begira, ezinegona gandorrean eta kiskalibeharra erraietan daramatela, laino zurizko ponpoiluak puuffa puuffa baldartsu puztutzen doazen bitartean... hor sortzen dira kumulonimbo deitzen zaien oreixa eta hodeitzarrok.
2020
‎213). Baina Arantzazu, lehenik, jakina, Ama Birjinari kultua ematen zaion tokia da. Arantzazu proiekzio bat dela dio Azurmendik, eta bertako basilika unibertso baten sintesia, pasarte honetan laburbildua:
‎Bai. Ez dakit jakingo duzun, baina Arantzazu Garmendiak prentsaburu eta bere ondoko egin ninduen eta... (...) Bai, bai, harira, barkatu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia