2002
|
|
Ez naiz sekula aranista izan,
|
baina
Aranaren garrantzia historikoa zertan ukaturik ez daukat. Bakoitzak ikusiko du bere burua non kokatzen duen, baina Aranaren ordez ipini nahi izatea Euskal Herria Nafarroa dela, hori ere aniztasun historikoaren kontra jokatzea da.
|
|
Ez naiz sekula aranista izan, baina Aranaren garrantzia historikoa zertan ukaturik ez daukat. Bakoitzak ikusiko du bere burua non kokatzen duen,
|
baina
Aranaren ordez ipini nahi izatea Euskal Herria Nafarroa dela, hori ere aniztasun historikoaren kontra jokatzea da. Orain, guk bai esan dezakegula, eta harro, atzo arte nafartzaletasuna eta euskaltzaletasuna gauza bera izan direla.
|
2003
|
|
katolizismoa eta arraza; azken finean, lau mendeetan garatutako mitologia foral eta erlijio etnikoaren mamia bera(" kristau zahar" eta" odol garbiko").
|
Baina
Aranaren berrikuntza handia da, orain Euskadiren erabateko antitesi eta etsaitzat erakutsiko baitu Espainia, eta kontrajartze bortitz horretan agertuko du, ezin distiratsuago, euskal arrazaren berezitasuna. Horrela, ez du aurkezten Euskal  Herria âordura arte egin ohi zen bezalaâ" Espainia katolikoaren herri ezin katolikoagoa", baizik eta" Espainia fedegabearen kutsaduraz bere moraltasun garbia galtzeko arriskuan dagoen herri ezin katolikoagoa".
|
2004
|
|
tarekin. Ez zen adostasunik eman batzartuen artean,
|
baina
Aranak bere azalpenak ematerakoan, zenbait puntutan Kanpion eta bera bat etorri zirela esaten da (< < Los Congresos Ortográficos> >, La Patria, 21,; OC, III, 214I.orr.).
|
|
Arbelbide eta Daranatzek, Arana preso zeno (141), Batzamik ez egitea proposatu bazuten ere, azkenean, Hondarribiako Batzarra egin zen, 1902ko irailaren 11n, hain zuzen,
|
baina
Aranarik gabe. Ez zuen defendatzerik izan, be raz, hara bidalitako bere ikuspuntua.
|
|
ez da egia Aranak aldez aurretik fro gatu gabeko printzipio orokorra formulatuz gero ateratzen dituela bere ondo rioak, a priori arrazonatuz, alegia, zeren bere lanetan azterketa analitiko des kriptiboak egin eta gero iristen baita azalpen sintetiko deduktiboa egitera.
|
Baina
Aranak bere une deskribatzailean erabilitako argudioak argitu eta indar tzeko balio zezaketen froga historiko berririk ez dakar, eta hori zen Kanpio nek eskatzen zuena. Hiru:
|
2005
|
|
Gauza bat ez da ahaztu behar, historikoki abertzaletasunaren kontzientzia Arana Goirirekin sortzen da. Bueno, Arana Goiriri kritika asko egin liteke, nik daukat liburu bat bera kritikatuz eta guzti hori
|
baina
Arana Goiri periodista bat zen ez da ahaztu behar. Beraz, orain etortzea historia irakasle bat Arana Goiri kritikatzera, nire ustez, da etorriko balitz bezala filologo bat esatera:
|
2008
|
|
|
Baina
Arana-ren, tako, gisako egutegia, Egutegi> Bizkattarra> ez (1896), baizik aipatutako bigarrena izan zen:
|
|
Beren hizkuntza eredua bizkaiera zen, Azkuek proposatzen zuen gisakoa: zertxobait garbizalea,
|
baina
Arana Goirirena baino askozgutxiago, eta berrikuntza ortografikoetan eta fonetismoen erabileran askozmoderatuagoa. Horrek aski ulerterraza egiten zuen.
|
|
1) Azkue Hendaiara ez joatekotan egon zen,
|
baina
Arana Goiri hara zihoala jakitean berak ere agertzea erabaki zuen.
|
|
2144). Jatorrizko gutuna frantsesezkoa zen
|
baina
Arana Goiriren editoreek gaztelaniara itzulita jaso zuten.
|
|
Arana Goirirentzat ere, Bizkaitik kanpo zuen indar ezaz ohartuago egon izan balitz, garai hartan onartzeko modukoa izan zen elite mailako akordioa.
|
Baina
Arana Goirik bere indar errealaren gainetik jokatu nahi izan zuen. Horrek, eta gestio txarrek galarazi zuten adostasuna.
|
2012
|
|
zuen benetako izana zuen diferentzia da, euzkotarrak zarete zuek, kanpotar horiek ez bezalakoak.
|
Baina
Aranaren ekimena ez da sortzen euskaraz, ezta euskararentzat ere. Aranak Bizkaia du buruan, edo bestela esan, estatu liberalak eta industria gizarte modernoak hondatu behar zuten foru antolamendu instituzionala. horretan, Euskal herri kulturak bezala, herrikultura guztiek eraldatu eta moldatu behar izan zuten; hitz batean, modernizatu behar izan zuten.
|
2015
|
|
Euskaldun berria zen; ikasi egin zuen, eta altxor bat topatu zuen». Azkueren neologismo finak bidean gelditu ziren,
|
baina
Aranaren bazterreko formak ez ziren galdu. «Aurrera egin zuten.
|
|
" zuen benetako izana zuen diferentzia da, euzkotarrak zarete zuek, kanpotar horiek ez bezalakoak".
|
Baina
Aranaren ekimena ez da sortzen euskaraz, ezta euskararentzat ere. Aranak Bizkaia du buruan, edo bestela esan, estatu liberalak eta industria gizarte modernoak hondatu behar zuten foru antolamendu instituzionala.
|
2017
|
|
Diskurtso molde hori zeini interesatzen zaion eta hedabide nagusiek zergatik nagusiarazi duten bistan dago. Horrekin automatizatua geratzen baita Unamuno eta Baroja basko unibertsalak direla,
|
baina
Arana Goiri edo Azkue ez. Eta, azken batean, PSE unibertsala dela eta EAJ aldeanoa.
|
|
Ibaizabal eta Kirikiño batailoikoek erretagoardiara abiatu ziren,
|
baina
Arana Goiri, Zergatikez, Abellaneda, Rebelion de la Sal eta Zabalbide batailoiek borroka gogorra izan zuten apirilaren 24tik 25erako goizaldean Santamariñazar mendian (Eibar, Ermua, Elgeta, Zaldibar eta Elorrio herrien artean dagoen mendia). Bataila hartan, 33 bat miliziar eta gudari hil ziren, eta bederatzi gudari preso hartu zituzten (Irazabal, 2012: 209).
|
2019
|
|
53 urte eta erdi pasatu ditu han eta hemen atxurrak, segak, sardeak, igitaiak, aizkorak, abarkak, lanabesentzako ordezko piezak, uretarako botak, mendirakoak, kirol zapatillak, galtzerdiak eta abar saltzen.
|
Baina
Aranak dioenez, gaur egun tresna horiek saltzea ez da batere erraza," itzaltzen" ari direlako afizioa eta ofizioa: " Gaur egungo gazteei entxufedun edo motordun gailuak ez badizkiezu ematen... jai dago".
|