Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2008
‎Ainhoa Arteta bakarlariaren eta Hogwood zuzendariaren elkarlana izango da apustu handienetarikoa. Zuzendariak Mendelssohn musikari eta konposatzaile klasiko alemaniarra eta Edward Elgar konposatzaile britainiarra ongi ezagutzen ditu, bai zuzendari eta musikari moduan. Hogwood oso pozik agertu da Euskadiko Orkestra Sinfonikoarekin parte hartzeko aukera eman diotela eta.
2009
‎Hain zuzen ere, bilbotar musikariek egoki adierazi zuten Ruslam eta Ludmila oberturek eskatzen duen orkestra koloretasuna, XIX. mendeko Glinka nazionalistaren partituraren arabera. Baina konplexuago da XX. mendeko Prokofief batek exijitzen duen elkar sartzea, bai zuzendariarentzat bai bakarlariarentzat. Izan ere, Prokofief konpositorearen 2.kontzertua biolin eta orkestrarako, Sol minorrean piezak ahalegin berezia eskatzen du.
2010
‎“Train Of Life” (1998), judutarrek pairatu zuten holokaustoaren ingurukoa, eta “Live And Become” (2005), non berriro ere istorio gogorra kontatu zuen. Ibilbide profesional bitxi samarra izan du, zeren eta filmeak zuzentzen hasi aurretik, antzerkiaren munduan ibilitakoa baita, bai aktore, bai zuzendari, bai eta idazle ere. Honek guztiak eskarmentu handia emateaz gainera, interpretazio mundua barrutik ezagutzeko parada ere eskeini zion, gerora burutu dituen lanetan nabaria dena.
2011
‎Taldearen giroan antzematen dela diote bai zuzendariak eta baita entrenatzaileak ere. " Entrenatzaile berria ekartzen denean beti egoten da dudatxoren bat nolakoa izango ote den.
2012
‎Aita Attilio Bertolucci poeta zuen, Italiako literatura garaikideak izan duen talenturik handienetakoa. Anaia ere zinemagile prestigiozko izateak apur bat itzalpean utz dezake Giuseppe Bertolucciren obra, baina bai zuzendari gisa eta baita gidoigile gisa lan garrantzitsuak egindakoa da. Berlinger ti voglio bene (1977) eta I Cammelli (1988) dira zuzendu dituen filmen arteko esanguratsuenak.
Bai zuzendaria eta bai langileak, Internetetik zein enpresa barrutik, DMZra sartu dira.
2013
‎Ados, gaitza da mitoa diote batzuek, baina bilatu behar da. Ni behintzat saiatu naiz, bai zuzendari gisa eta baita kazetari gisa ere. Hala jarraituko dut, besteak beste orri honetan, zuzendari berriak kontrakorik adierazten ez didan bitartean behinik behin.
2015
‎Asko dira narrazio labur batetik abiatuta egindako film onak, orrialde hauetan gorago aipatuak izan dira zenbait27 Zergatik eraginkortasun hori? Bai zuzendariarentzat eta bai gidoigilearentzat, askoz ere kitzikagarriago delako ipuin bat hartu eta hari norbere uztatik eranstea, tramak aberastu eta luzatzea, pertsonaiak garatzea, nobela mardul baten kimatze lan neketsu, zapuzgarri eta ia beti antzuetan galtzea baino. Esan bezala, sarritan, haien artean oihartzun egokiak sortuko dituzten bizpahiru ipuin hautatzea da metodoa:
2018
‎Filmetan ere ikusi dugu; ‘El polizón de Ulises’, ‘Santa Cruz, el cura guerrillero” (Paco Rabal saria jaso zuen), ‘Pecata Minuta’, “La Gente de la Universal” eta ‘Yoyes’, beste lan batzuen artean. Telebistan ere fikziozko hainbat programatan aritu da; adibidez, ‘Hau da A.U’, ’Bi eta bat’, “Beni eta Marini” eta ‘Goenkale’ sailean, bai aktore, bai gidoilari, bai zuzendari.
2019
‎Eta ikerketa hau abiatzeko hipotesia, zinegintza metodo hau baliagarria izan daitekeelazine ikasleek aktoreak zuzentzen ikasteko eta arte dramatikoko ikasleak pantailarakointerpretazioan trebatzeko, eta ondorioz, antzerkikoarekin dauzkan berariazko ezberdintasunakulertu eta barneratzeko. Mike Leigh ek, aktoreak hasieratik inplikatzen ditu bere film bakoitzekosorkuntza prozesuan, gainera, inoiz ez die elkarrizketak idatzita dituen gidoi konbentzionalikematen, eta horrexegatik, bai zuzendariak eta baita aktoreek ere, horrela lan egin ezkero, istorioaren azpi testu osoa pausoz pauso sortu dute, eta honek, film sorkuntza prozesukofase guztietan ikertzeko eta ezagupena garatzeko aukerak bultzatuko ditu. Horrela lan eginez, inork ez du gidoirik behar, eta hau da benetako funtsa, pertsonaiek, motibazioak, helburuak, etakontutan hartzen diren beste elementu guztiek eragiten dute aktorea hain ondo informatua egoteadena gogoratuko duela?
2021
‎Talka. Hitz hori errepikatu dute bai aktoreak eta bai zuzendariak antzezlana azaltzerakoan. Belaunaldien artean gertatzen den talka.
2022
‎«Hiru ikuspuntu guztiz desberdin izango dira», zehaztu du Rotaetxek. Bai zuzendariak eta baita lantaldeak ere, gai unibertsal baten ertz desberdinak erakutsi nahi izan dituzte. Astero, hiru elkarrizketatuetako bat Euskal Herriko pertsona ezagun bat izango da.
2023
Bai zuzendari eta bai aktore bezala, erritmoa da (arnasarekin batera) nire antzerkiaren oinarri espirituala. Eta hiru espazio denboratan banatzen da:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia