2009
|
|
pertsonaia txiki nahiz erraldoien familietako eta gizarteetako istorioak, genealogiak, borrokak, jaio eta hiltze eta izaki berrien agerketak, ordena ezarketak, eta azkenean Estatu unibertsalaren zuzenbidea eta harmonia. Geure burua (eta gizartea) pentsatzen dugunaren antz eta irudira pentsatzen dugu unibertsoa, bai mitoan eta
|
bai
zientzian.
|
2010
|
|
ikusten duzu, Damaso?!?; mistikoa, beraz, gauza guztiak nahasten dituen miserable ezjakin bat da, paradoxek eta kontraesanek ehundutako errealitatea gainditu nahiko lukeena?. Gatazkaren eta kontraesanaren erdian agertzen da Jainkoa? esaten zuen Mertonek?, baita, helburua lortzeko, hizkera berezi bat asmatu behar izaten duena ere. Entréme donde no supe/ y quedéme no sabiendo/ toda ciencia transcendiendo esaten zuen Fontiveroskoak?, ezinbestean; tipo xelebre bezain barregarria da, ondorioz, funtsean, bai boterearentzat eta
|
bai
zientzian ezin iaioagoak diren zu bezalako jakintsuentzat ere; muturreko ortodoxia zaintzen zutèn inkisidoreek eta beste jende batzuek. Avilako puta, tzat zuten Santa Teresa; Donibane Gurutzekoa, berriz,, gizagaixo goitik beherainoko, bat zen, lurrean esertzen zena,, morisko txiro mutur beltz?
|
|
Hutsaren gainean bizi den gizaki bat da mistikoa, hutsaren jabe baizik ez dena, eta kimera baten —benetako errealitatearen? — jabe; ezereza du ondasun, eta horregatik, lurreko aberastasunak bereizgarri dituen gizartean ez da inor; heterodoxoa da eta, artaldearen dinamikatik atera behar badu, atera egingo da, zeren mistikoarentzat ez baita absolutua artaldearekiko harremana, legea eta ordena oinarri dituena, baina bai Absolutuarekiko harremana; herritar eta eliztar bazterrekoa ohi da, botere zibil eklesiastikoen dogmak dogmatzat hartzen ez dituena; poeta bat da, zientziaren ekarpenak bere esparrura eraman eta sinbolo edo metafora gisa erabiltzen dituena, adieraziezina adierazteko ahaleginean, astuntasunari graziaren kontzeptua kontrajarriz, adibidez, Arkimedesen printzipioaren interpretazio sui generis batean —ni ere izan naiteke zientzietakoa: ...ahiko lukeena —" Gatazkaren eta kontraesanaren erdian agertzen da Jainkoa" esaten zuen Mertonek—, baita, helburua lortzeko, hizkera berezi bat asmatu behar izaten duena ere —Entréme donde no supe/ y quedéme no sabiendo/ toda ciencia transcendiendo esaten zuen Fontiveroskoak—, ezinbestean; tipo xelebre bezain barregarria da, ondorioz, funtsean, bai boterearentzat eta
|
bai
zientzian ezin iaioagoak diren zu bezalako jakintsuentzat ere; muturreko ortodoxia zaintzen zutèn inkisidoreek eta beste jende batzuek" Avilako puta" tzat zuten Santa Teresa; Donibane Gurutzekoa, berriz," gizagaixo goitik beherainoko" bat zen, lurrean esertzen zena," morisko txiro mutur beltz" bat iduri; gizon ezdeus bat zen, gainera —fraidetto bat fraide bat b... " Ez hau, ez hau eta ez hau; ezer ez, ezer ez, ezer ez; oro biluz eta oro gau", bereari ohi bezala eutsiz, segurtasun guztien bestaldean, non erbestea egurats gorriak bakartutako txori zauridun bat den.
|
2016
|
|
Ilaunari gorroto zioten, ohituren aita ilauna beti izan zela esanari uko eginez eta ohitura jainkotzat harturik. Zenbat mobilizazio ez ote zen izan azken urteetan,
|
bai
zientziaren aitzinamenduen aurka, baita ere gizarteak berez ekartzen duen aurrerakuntzaren aurka. Horretan biziki atzerakoiak zirela zerakusten, sektore batzuk bederen; eta haien grina politikoa denen gainetik zegoela zagerren.
|
2021
|
|
Ahotsa goratu zuen bere artelana defendatzeko eta goraipatzeko.
|
Bai
zientziarentzat eta bai artearentzat lorpen izugarria zela esan zuen ozen eta irmo. Ikusleen txistuak baina, gero eta zorrotzagoak bilakatu ziren.
|