Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2000
‎Separaziorako estrategia onartzeak, berealdetik, norbere gutxiengo egoerako taldeko estereotipoak eta identitatea areagotzera eta estatuarekiko estereotipoak eta identitatea errefusatzera darama, informazio maila altuagoa gertatzen delarik. Integraziorako estrategiaren onarpenak, aldiz, bai norbere gutxiengo egoerako taldea eta baita estatuarekiko identifikazio eta estereotipoak areagotzera darama.
2002
‎Konplexutasunak ezinezkoa egiten dio sistema bakoitzari: bai norberaren konplexutasuna harremanik gabe kudeatzea, bai beste sistemen jarduerak ulertzea. Autoerreferentzialitatearen ondorio kaltegarria da hori.
‎Horrela, helburu bikoitz bat lor daiteke: bai besteak egin ditzakeen kritiken aurrean, erantzuteko prest egotea; bai norberaren ildoa sendotzea. Modu labur batean, atalari amaiera emateko, horixe egingo da ondoko orrialdeetan.
‎Bai norbanakoa, bai norberaren eta talde nortasuna ekintza eta prozesu moduan ulertu dira hemendik aurrera. Horri lotuta, jakina, arazo esanguratsu bat mugak ezarri eta gutxieneko izaera egonkor bat mantentzen jakitea izango da.
2007
‎nazio estatuak hala irudikatuzuen, herria lehenago, gizartea geroago. Eta horrela irudikatu ziren giza identitateakzientzietan, bai talde identitatea, bai norberaren identitatea. Esanak esan, kontuanhartu behar dugu eskaera horren jatorri politiko eta modernoa.
‎Hala, gaur egun garapen soziokognitiboaren ikerketa eremuak edozein gizarte objekturen ezagueraren garapenahartzen du barne: bai norbera, bai beste pertsonak, bai harremanak, bai taldeak, bai rolak eta bai instituzioak (Durkin, 1995). Beraz, Serafica k dioenmoduan (Serafica 1982, 11 orrialdea),, kognizio sozialaren ikerketa eremuagizarte ezagutzaren garapenera zabaldu zen; hau da, gizarte fenomenoen ingurukoezagutza antolatuaren garapenera?.
‎Bestetik, beste pertsonek ere gauza bera egin dezaketela ikastendu, eta beste pertsonen pentsamenduak eta sentimenduak anizkuntzat hartzen ditu (adibidez, beldurtia eta alaia), nahiz eta oraindik isolatutzat, jarraitutzat edogarrantzi maila ezberdinekotzat hartu (nagusiki alaia da, eta, bigarren mailan, beldurtia). Haren iritzian, bai norbera bai beste pertsonak ekintza nahi gabekoakegiteko gai dira. Pertsonen baitan, haurrak itxura ikusgaia eta barne errealitateezkutua bereizten ditu, eta ulertzen du pertsonen ezaugarriak ez direla egonkorraketa egoeraren arabera alda daitezkeela.
2010
‎Emakume kopuru handiagoak nekazaritza sektoretik kanpoko soldatapekoenpleguetara sarbidea izan duen arren, guztientzako lanpostu duin bat eskuratzekojomuga erdiestetik urrun dago. Enplegaturik dauden emakumezkoen bi hereninguruk enplegu ahulak edo zaurgarriak dituzte, bai familia negozioetan (hau da, lanpostu ordaindu batean) bai norberaren konturako lanetan. Ordaindu gabekolanak duen ehuneko altuari, eskualde guztietan emakumeek burutzen duten, etaberez pisutsua den, etxeko lanen zama erantsi behar zaio; baina, datu hori ez daerregistratzen lan indarrari buruzko estatistika ofizialetan (Nazio Batuak, 2009).
2017
‎Emakumezkoekinor ohartu gabe eta zuhurtziaz jokatu behar zuten: anonimoak izanez bertutea bermatzen zuten, bai norberarena bai familia osoarena. Horregatik ez zituzten emakumeen izen deiturak zuzenaipatzen eta gizonengan mendekotasun formulak erabili ohi ziren:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia