2010
|
|
Aldatz behera irristatzen hasi zitzaizkidan eskiak eta orduan
|
bai
norberak zuzendu eta frenatu behar. Esan dezaket erraz kontrolatu nituela, denok batera eta goxoki ailegatu ginelako teleaulkiaren goiko harrera gunera.
|
2011
|
|
Stevensonen sermoiak, nire ustez, gizakiaren eta bizitzaren ikuspegi argia eskaintzen du. Hain ahul eta mugatuak izanik, idazleak badaki epaiketa zorrotzegiak tokiz kanpo daudela,
|
bai
norberaren bizitzaz eta baita, jakina, besteen eginez edo egin gabekoez ari garelarik. Azken finean, eskoziarrak berak sermoiaren amaieran proposatzen duen hilartitza guztion bizitzaren laburpen fidela izan liteke:
|
2012
|
|
Guztiz bestela jokatzen zuten burges modernoek ahaleginean eta introspekzioan oinarritutako kultura bat sortu zutelarik. Pertsonalitate irmoa hobesten zuten, bazekiten euren burua gogoz motibatzen eta gogor inhibitzen, bazekiten euren paperak betetzen eta jendarteko estatusetara egokitzen, hori dena baitzen euren nortasuna,
|
bai
norberarena bai klasearena. Jende arrunt psikologizatua zen hura, ez baitzion bere jendarteko posizioari inongo bereizgarritasun esentzialik edo naturalik aitortzen, nor berak egindakoagatik zen nor (bait).
|
|
Psikologia antolatu orduko, XIX. mendean, psikologizazioa deritzogun kultura aldaketa eskerga aurreratua zen oso. XIX.etik hona, psikologia hegemonikoak portaeraren oinarri objektibo bat aurkitu nahi izan du,
|
bai
norberaren sakon organiko edo psikikoan, bai norbanakoaz gaindiko sistema edo printzipioetan. Gutxitzen joan da, beraz, psikologia jendarteko psikologia praktikoan ikusteko joera.
|
2015
|
|
Anomalien bidez ikasiko dugu Norberaren figurazio modernoak ekarri zigun (bere baitako) subjektu osotasuna bide itxia zela, areago, autonomiaren izenean aldarrikatzen zen erabateko burujabetza eta guztizko autosorkuntza egitezko autonomiaren hondagarri zirela. Horien ordez, arestian esan bezala, ikasi dugu elkarren baitan dela
|
bai
norbera izatea, bai norberaren agentzia. Banakoaren osotasuna eta, oro har, identitate osotasuna tranpak dira, Identitatearen tranpak.
|
|
Anomalien bidez ikasiko dugu Norberaren figurazio modernoak ekarri zigun (bere baitako) subjektu osotasuna bide itxia zela, areago, autonomiaren izenean aldarrikatzen zen erabateko burujabetza eta guztizko autosorkuntza egitezko autonomiaren hondagarri zirela. Horien ordez, arestian esan bezala, ikasi dugu elkarren baitan dela bai norbera izatea,
|
bai
norberaren agentzia. Banakoaren osotasuna eta, oro har, identitate osotasuna tranpak dira, Identitatearen tranpak.
|
2016
|
|
Egon be eztago ezetariko milegrorik sosialistentzako. Sosialista alkate onentzako, beste sosialista askontzako lez, naikoa da gauzea non dagoen ikusi ta gero, gauzeari eskua jaurtitzeko modua eukitea, bai norberaganduteko,
|
bai
norberak gura daunari emoteko. Ta alkate sosialista onek, ikusirik, olango baten, bere erriko neskato eskola bat maistra barik dagoala, arin konturatu da an daukola entxufe yazeko bat bere neskamentzako ta. jakiña, ba, Joakiña!... bere neskameari emon deutso entxufe ori, bera bertako maistra egiten daula.
|
2021
|
|
Filosofia egitea da gehiago filosofia ikastea baino; eta bai, guk sinisten dugu horrek badaukala eragin positibo bat bai pertsonengan bai gizartearengan. Zenbat eta pertsona gehiagok izan pentsamendu konplexua eta elkarrizketarako gaitasuna, horrek eragin positiboa du
|
bai
norberarengan, norberaren erabakiak hartzeko momentuan, hausnartzeko unean, bai gizartearengan[.]. Hiru pentsamendu mota nagusi lantzen direla planteatu zuen Lipmanek:
|