2000
|
|
Giza Eskubideen Adierazpen Unibertsalak bere sarrerako hitzaurrearen azken hitzetan argi dio: Adierazpen honetan etengabe oinarrituta, alde batetik eskubide eta askatasun hauen begirunea bultzatu behar dela irakaskuntzaren eta hezkuntzaren bidez eta, bestetik, nazio mailan eta nazioarte mailan arian arian neurriak hartuz, era eraginkorrean eta orokorrean ezartzea ziurtatuko dela,
|
bai
Nazio Batuen barnean diren herrien artean, bai eta Estatu baten menpean dauden lurraldeetan ere.
|
2002
|
|
Nor bere etxean jabe. Horrela izan litzateke, bai etxean eta
|
bai
nazioetan. Zoritxarrez, badira inoren etxean ere agindu nahi dutenak.
|
2006
|
|
Honela herria, herriaren izpiritua (mito bihurtua eta Antzinako Erregimenarekin identifikatua ber denboran), anbiguitatean erortzen da; eta anbiguitatean erortzen da, herria hala pentsatzen duen liberalismoa bera. De fakto herri mitiko hori absolutistek ez dute bereganatu nahiko98; eta liberalek ez dute jakingo harekin zer egin (handik hara" un" doble lenguaje del liberalismo" en relación con el pueblo") 99 Azkenik, asmatu den" independentzia gerraren" mitologiak, bai independentziaren kontzeptua eta
|
bai
nazioa ere anbiguitatean jausarazi ditu: batetik, nazio beti" kanpoko" etsaiek zemaitua, beti defendatu eta salbatu beharreko angustian, inoiz ez da iritsiko erreformatu eta modernizatu beharreko nazio erreal bezala ikusia izatera, hots, nazio sozial eta politiko bat.
|
2008
|
|
Humus egoki baten inguruan ernaldu dira munduko nazio proiektu guztiak:
|
bai
nazio dinastikoak, bai nazio moderno liberalak, bai nazio marxistak eta bai nolanahiko nazio ereduak.
|
|
Humus egoki baten inguruan ernaldu dira munduko nazio proiektu guztiak: bai nazio dinastikoak,
|
bai
nazio moderno liberalak, bai nazio marxistak eta bai nolanahiko nazio ereduak.
|
|
Humus egoki baten inguruan ernaldu dira munduko nazio proiektu guztiak: bai nazio dinastikoak, bai nazio moderno liberalak,
|
bai
nazio marxistak eta bai nolanahiko nazio ereduak.
|
2014
|
|
Aitzitik, argi baino argiago dago irakurlearentzat, Alsaziarekin zer agitu ere, edozein arraza kontsideraziotatik urrun dabiltzala haren arrazoibideak. Alegia, bien artean arrazistena, bai bere historiaren filosofia orokorrean1858,
|
bai
nazio arazoan konkretuki1859, Renan bera dela; ez Strauss, arrazismo izpirik ere gabe arrazismoaren sanbenitoarekin atera dena. Alemanian darwinista amoralak eta germanista gartsuak ba omen direla esaten da esan, argitu gabe zeintzuk diren, edo beren tesiek zer ikusi behar duten Straussen iritziekin edo zehazki eztabaidako arazoarekin.
|
|
–Dicho en pocas palabras, dudo que Renan pueda ser presentado en ningún momento y menos antes de esa fecha [1882], como un defensor del principio de las nacionalidades o del próximo, pero no coincidente? derecho de autodeterminación? 92 Ez dago nazio teoriaren baten aldarrikapen berri maisuzkorik; aitzitik,
|
bai
nazioaren kontzeptuan, bai nazionalitateen printzipioaren erabilgarritasunean, Renanen guztizko anbiguotasuna salatzen du de Blas Guerrerok93 Nazioaren ikusmolde aleman eta frantsesaren topikoari ez dio jaramon gehiago egiten behin saihets aiputxo bat egiteko soilik baino, eta kakotx artean ipiniz orduan. Konklusioa da Renanen konferentzia famatuko kontzeptu bereizketa,, eta argumentazio guztiak itxuraz errigortsuak, xede sinple bakarraren zerbitzuarena beste zentzurik ez dutela:
|
|
Zertan
|
bai
nazioa omen datzan, hona hemen:
|
2015
|
|
Orain, gaur egun ari diren nazionalismo moten azkeneko balorazioa egin nahi dut, eta neurea proposatu, ondoren:
|
bai
nazio ezaugarriei buruz, bai lurralde helburu estrategikoei begira, eta bai, hurrengo atalean, eredu sozioekonomikoaren aldetik ere.
|
|
Noizean behin agertu izaten diren inkestetako datuen arabera, Hegoaldean, HB da independentziazale kopuru handiena daukana; gero EA; eta gero EAJ. Ez da daturik eskaintzen EB, EMA, HA edo Zutikerako, baina azpimarratu gura dudana da alderdi guztietan agertzen direla kopuru esanguratsuak korronte bien alde, eta, hortaz, gaur eguneko alderdi nazionalistetan interes eta ikuskera desberdinak batzen direla,
|
bai
nazio motari begira, bai lurralde helburuari begira, eta bai pentsaera ideologikoari begira, geroago ikusiko dugunez.
|
|
Beste aldetik, elementuen arteko identifikazioa posible ikusten dutenak daude. Batean, kultura asko egonda ere, kultura guztiek nazio eta estatu bakarra osatzen dutela diotenak daude,
|
bai
nazioa kulturarekin harreman zuzenean ez dagoela uste delako, edo bai kultura bati lehentasuna eman eta nazioaren erdigune bihurtzen delako, besteak bigarren mailan utzita. Desberdintasunak desberdintasun, Arraza lurralde (iraganean); Hizkuntza lurralde eta Lurralde (gaur egun); eta Pertsonalurralde nazionalismoen aukera da (hipotesian azkeneko hori).
|
2018
|
|
Inkisizioa eta Auschwitz orobat, nahi baduzu kristautasunaren historia ikaragarri bereko bi kapitulu dira, baina, hobeto ulertu nahi badira, historia bereko bi kapitulu baino gehiago, bi historia diferentetzat hartzea egokiago etorriko da. Izan ere,
|
bai
nazioaz badihardugu, politikaz, historiaz oro har, eta bai euskaldunaz eta juduaz badihardugu, esentziala da modernitatearen etenari jaramon egitea eta handik jariatu diren katramilei. Ezaguna dugu Euskal Herri foralak, eta euskarak zer esanik ez, modernitateari adaptatzeko arazo handiak ukan dituztela, edo dituztela oraindik.
|
2019
|
|
Esan dezadan berriro, labur eta ozen, Euskaraldiaren hainbat aurkezpen ekitalditan esandakoa: bai gizarte mailan, bai politikoki eta
|
bai
nazio osoaren ikuspegitik, gure hizkuntza komunitateak inoizko egokierarik aldekoena du hizkuntza normalizazio prozesuari bultzada berri eta indartsua emateko. Aukera historiko hau ezin dugu alferrik galdu.
|