2003
|
|
eskaintza guztiek eta igarkuntzaren menpe dauden guztiek (jainko eta gizakien elkarrekiko harremanek alegia) maitasunaren zaintza eta c sendaketa beste helbururik ez dute. Batek neurrizko maitasunari ez atsegin eman, ez ohoratu ezta ekintza guztietan zerbitzatzen ere ez duenean, bestea baizik, bai gurasoekiko, bizirik ala hilik izanik,
|
bai
jainkoekiko, orduan sortu ohi baita fedegabekeria oro. Eta maitaleak zaindu eta sendatzeko agindu horixe dauka igarkuntzak.
|
|
Horrela maitasunak orokorrean botere anitz eta handia, are gehiago botere guztia, bilduta dauka. Baina zentzutasun eta justiziaz gauza onen inguruan burutzen denak, bai gure eta
|
bai
jainkoen artean, horrek dauka indarrik handiena eta zoriontasun oro ematen digu elkarrekin harremanak izan eta lagun izateko gai izanik, gu baino boteretsuago direnekin ere, jainkoekin. Eta Maitasuna goresterakoan agian gauza asko utzi ditut nik ere alde batera, nahita ez behintzat ordea.
|
|
Eta eskulangintzen jarduera, ez al dakigu jainko hori irakasle duena ospetsu eta distiratsu gertatzen dela, eta Maitasunak ukitzen ez duena, ilun? ...ek ‘jainko eta gizakien gobernua’ Horren ondorioz jainkoen arazoak ere Maitasuna agertu eta gero antolatu ziren, edertasunarena noski (itsuskeriaren gainean ez baita maitasunik jartzen); eta bera baino lehen, hasieran nioenez, jainkoei izugarrikeria asko gertatu omen zitzaizkien Beharraren erregetzagatik; baina jainko hori sortu zenetik, edertasunaren maitatzetik onura guztiak sortu dira
|
bai
jainko eta bai gizakientzat.
|
|
maitaleari bakarrik barkatzen diotela jainkoek egindako zinak hautsiz gero, maitasun zinik ez dagoela baitiote. Horrelako askatasun osoa eman diote maitaleari
|
bai
jainkoek eta bai gizakiek, hemengo legeak dioenez. Hoc rren arabera batek pentsatuko luke hiri honetan maitatzea eta maitaleen lagun egitea guztiz edertzat jotzen dela.
|
2004
|
|
Baina har dezagun argudioa modu zabalago batean eta begira diezaiogun Jainkoaren sorkuntza lanari bere osotasunean. Hemen, zer esanik ez, naturaren adigaia etorriko zaigu berehala burura, ideia horretan biltzen baitu Descartesek ez Jainkoa bera, baina
|
bai
Jainkoaren sorkuntza lanaren osotasuna. Gure egilearen hastapenei jarraiki onartu genuke natura honek perfektua izan duela, ez dagoelako Jainkoaren lanean hutsegiterako lekurik.
|
|
Jainkoa eta Nia definitzean eurak izaera logikoz jantzi ditugun legetxe, izaera logikoa izango da hedadura janzteko erabiliko dugun zantzua. Legeok bai gizakiaren
|
bai
Jainkoaren nahimenaren gainetik leudeke. Ez gizakiak, ezta Jainkoak ere, ezin dute lege horietaz ezer erabaki, eta euretaz baliatu du Jainkoak mundu materiala sortzeko orduan.
|
|
Descartesek bere zalantzaren bidean alde batera utzi behar izan du ez bakarrik eskolan ikasitako guztia, baizik eta baita orainean sentimenen bidez beregana dezakeen edozein ezagupen ere; eta putzu ilun horretatik irteteko arrazoimenaz baliatuz, bai Niaren
|
bai
Jainkoaren existentziaren segurtasunera heldu ahal izan da. Garbi geratu da, bestalde, berak ideia argi eta bereizitzat jo dituen Nia eta Jainkoa arrazoimenezko zerbait direla eta ez dutela, berez, mundu fisikoaren eta inolako izaera fisikoren beharrik euren existentziarako; hau da, Ni eta Jainkoa izan izango gara, mundu fisikoa izan ala ez izan, eta, gainera, ez dago mundu fisikoa ezagutu beharrik Nire eta Jainkoaren ezagutzara heltzeko.
|
2005
|
|
Bai eta ez. Erakutsi nahi genuen, Eliza beti aintzina doala eta aintzina joanen, noizean behinka gibelatze zenbait gorabehera, bai bere praktikan,
|
bai
Jainkoaren ezagutzan. Eliza ez da zeruan gora, itzea bezain zuzen doan telefono haga buluzi bat iduria, bainan adarrak zabal dauzkan gaztainondo ederra.
|
2006
|
|
gertatu zela. Hura ere laguntza handia zen; ez mirari gisan, baina
|
bai
Jainkoa hunki zezakeen gizatasun gisan. Urnietako andre batek gerora esaten zidan bezala:
|
2009
|
|
Izan ere,, literatura sistematiko asko? dago bai erlijioaren, bai Elizaren edo
|
bai
Jainkoaren existentziaren aldekoa nahiz kontrakoa. –Ez aldeko eta ez kontrakoekin gelditu ohi izan naiz gustura?.
|
2010
|
|
Izan ere, zuen ama hil zenean, goian bego?, etxerik gabe bezala sentitu nintzen? ikusi ere, ederki ikusi bainuen Teofilo Mariarentzat oztopo bat bezalakoa nintzela, hain zen diferentea
|
bai
Jainkoa ulertzeko eta bai bizimodua ulertzeko genuèn era, harik eta egun batean Regina enean tokirik gabe nengoela konturatu, arazoa frai Adrianori jakinarazi, eta hark irtenbidea eskaini zidàn arte.
|
|
itxuraldatuta nengoen, inguruabarren gainetik jartzen ninduèn fedezko sentimendu erabateko baten jabe;. Pozik nago, izeba. Ez nik egin dudanagatik, baina
|
bai
Jainkoak nigan egin duenagatik. Une zoragarria izan da, izan ere:
|
|
Hizkuntzari dagokionez, beste adituek esandakoaren antzekoa: izenen zerrendak,
|
bai
jainko zein literatura egileak edo bestelako izenak,, gaztelaniaz idatzita daude, latinaren itxurarekin bada ere?. –Izen ezohikoak?,, grafia inkongruenteak?,, forma oso oso arraroak?,, zati batzuk pentsaezinak?,, transkribapen onartezinak?
|
|
Betean asmatu nuen, Gabino! Izan ere, zuen ama hil zenean —goian bego—, etxerik gabe bezala sentitu nintzen... ikusi ere, ederki ikusi bainuen Teofilo Mariarentzat oztopo bat bezalakoa nintzela, hain zen diferentea
|
bai
Jainkoa ulertzeko eta bai bizimodua ulertzeko genuèn era... harik eta egun batean Regina enean tokirik gabe nengoela konturatu, arazoa frai Adrianori jakinarazi, eta hark irtenbidea eskaini zidàn arte.
|
|
itxuraldatuta nengoen, inguruabarren gainetik jartzen ninduèn fedezko sentimendu erabateko baten jabe;" Pozik nago, izeba. Ez nik egin dudanagatik, baina
|
bai
Jainkoak nigan egin duenagatik. Une zoragarria izan da, izan ere:
|
2011
|
|
Zirujauak gero esaten zidan gau hartan, Zainketa Intentsiboetako gela hartan," zerbait berezia" gertatu zela. Hura ere laguntza handia izan zen; ez mirari gisan, baina
|
bai
Jainkoa hunki zezakeen gizatasun gisan. Urnietako andre batek gerora esaten zidan bezala:
|
|
Jan eta jan, sabela bete eta huts, bi lanak batean, ahamen baten egiteko artea galdu gabetarik ari da, hartarik atera behar duen euli edo jainko oiloaren gorputz guztia hartu artean. Ezen, bai euli
|
bai
jainko oiloak lehen egunean behin ere izanen diren bezain handi dira. Ikusi badituzu euli ttipiak eta jainko oilo ttipiak, ez uste ukan kumeak direla eta katu ttipiak bezala handitzekoak.
|
2012
|
|
ANGELA: Hau
|
bai
Jainkoak jarritako proba!!! Bere alde otoitz egin behar dugu, kalbario honi aurre egiteko indarra izan dezan.
|
2013
|
|
Eta denak desberdinak. Bai azalez, bai hegadaz, bai itxuraz, bai mailaz,
|
bai
Jainkoarekiko betebeharrez. Den denak hartuko lituzke Versusek haur besoetako, ez du bakarra soilik begiko.
|
|
horretarako iraultza???, baita bere poza agertu ere Berlingo harresia bota zutenean: . Harresi guztiak dira kalterako, bai komunismo jainkogabearen izenean eraikitzen direnak eta
|
bai
Jainkoaren izenean eraikitzen direnak ere, hauek okerragoak??.
|
|
horretarako iraultza...?", baita bere poza agertu ere Berlingo harresia bota zutenean: " Harresi guztiak dira kalterako, bai komunismo jainkogabearen izenean eraikitzen direnak eta
|
bai
Jainkoaren izenean eraikitzen direnak ere, hauek okerragoak...".
|
|
Estetika hori oso lotua dago tradizio juduarekin eta, neurri batean, kristauarekin, Jainkoaz ezin baitaiteke irudirik eraiki. Pobreengan azaltzen den Jainkoaren errebelazioarekin lotuta daude bai gozamena,
|
bai
Jainkoaren irudi eskandalagarria. Errebelazio horretan, aldi berean, Jainkoa ezkutatu egiten da eta agertu egiten da, bere ezintasuna eta —ezintasunarekin batera— bere hustea azaltzen direla.
|
2014
|
|
" Zeinen armada ederra behar duten osatu", pentsatu, eta damu izan du 30 urte soinetik ezin kendua, gizon horien guzien haurride gerlarat partitu ahal izateko. Bertze gisaz errateko, Bettirik ere nahi lituzke Barbier erretorearen hitzak entzun tenore honetan,"
|
Bai
Jainkoak nahi du zure xokotik joan zaitezen gurea bezalako anitz xokoz egina den Frantziaren begiratzera", soldadu gazteak kuraiatzen ari, benedikazioak partitzen. Bettirik ere nahi lituzke instrukzioak eta manuak jaso gazteluan, eta Alsazia eta Lorrena horietarat joan, ez Baionako Alsace Lorraine karrikarat, baizik eta Alemaniak beretu nahi dituen bertze eskualde horietarat; Bettirik ere nahi luke joan eta botxe tzar horiek guziak kalitu, baioneta sastakatuz erraietan; Bettirik ere nahi luke, gaur den egunean baiones zintzo orok nahi duen gisaz, Frantziaren alde hil.
|
|
mezarik ez delarik, egokiena da, Jainkoaren hitzaren elizkizuna egitea, Kominionearekin bururatzen ahal baita biziki untsa. Molde hortan giristinoak hazi daitezke
|
bai
Jainkoaren hitzaz, bai Jesusen gorputzaz.
|
2015
|
|
Aurrera egin zuten urteek; heltzeko eta nagusi izateko, heroi bihurtzeko, hain luze egiten ziren urte haiek. Adinean gora egin ahala, gure arteko aldea txikitu beharrean areagotu egin zen, baina; eurek beren fedeari tinko eutsi baitzioten,
|
bai
Jainkoarekikoari bai heroi bihurtzekoari; eta nik, ez dakit barneko ahotsak edo begiek eraginda, beste fede mota bat garatu nuen. Gizakiaganako fedea garatu nuen, oso fede sinplea, bizitzeko gogoa edukitzearena, alegia; gauza berriak ikusteko, sentitzeko, maitatzeko grina piztu zitzaidan.
|
|
Gero, beldur hau erabat kendurik, ohorearena gelditu zitzaidan, eta egiten nuen guztian kezka larritan ninderabilen. Inork ez zuela jakingo pentsatzeaz, gauza askotara ausartzen nintzen, bai ohorearen aurka eta
|
bai
Jainkoaren aurka.
|
|
Zalaparta aldi batean, bazterrak nahasten jardun duenean, erdi itsurik bere ondoren daramatzala guztiak dirudienean, on itxuran doalako?, orduan, Jainkoak begiak zabalduko dien bat jartzen du erdian, bidea ikus ez dezaten lausoa jarri diela-eta kontuz ibiltzeko esango diena. Hau
|
bai
Jainkoaren handitasuna, egia esango duten gizaki batek edo birek gehiago egin baitezakete, beste askok batera baino!; apurka apurka berriro aurkitzen dute bidea, Jainkoak adorea ematen die. Otoitzean arriskua dagoela esaten badute, otoitza zein ona den agertzen saiatzen da, hitzen bidez ez bada, egintzen bidez. Sarri Jauna hartzea ez dela ona esaten badute, orduan sarriago hartzen dute.
|
2016
|
|
–Bai, bai, beti berdin, sekulan ez duzu ezer egin, ezer esan, ardoa edan baizik. Bazekien
|
bai
Jainkoak nori galdegin, herriko hordi handienari, noski. Eta zuk baietz erantzun, betiko lainoetan egonik.
|
|
J. Altunak Darwinen hitzak aipatuz jarraitzen du: " Autore eta teologo ospetsu batek idatzi dit esanez poliki poliki joan dela ikusiz jainkotasunari buruzko kontzepzio nobleak direla era berean,
|
bai
Jainkoak, beharrezko bestelako forma bilakatzeko gauza ziren lehen forma gutxi batzuk kreatu zituela sinestea, eta bai Jainkoak, bere legeen ekintzak sorturiko hutsuneak betetzeko, berriz kreatu beharra izan zuela sinestea ere". Eta geroago:
|
|
J. Altunak Darwinen hitzak aipatuz jarraitzen du: " Autore eta teologo ospetsu batek idatzi dit esanez poliki poliki joan dela ikusiz jainkotasunari buruzko kontzepzio nobleak direla era berean, bai Jainkoak, beharrezko bestelako forma bilakatzeko gauza ziren lehen forma gutxi batzuk kreatu zituela sinestea, eta
|
bai
Jainkoak, bere legeen ekintzak sorturiko hutsuneak betetzeko, berriz kreatu beharra izan zuela sinestea ere". Eta geroago:
|
|
Apezeri galdegiten du Aita Sainduak konfesategiak ez ditzaten tortura gela bihurtu, bainan
|
bai
Jainko urrikalmenduaren toki (AL 305). Berdin, urrikalkor izan behar da" legez kanpoko" egoeran gertatzen diren bikoteekin Elizaren bizitzan osoki parte hartu nahi dutenean.
|
2017
|
|
Beraz, karga badira ere, on dira orgak, belak, arraunak, hegalak eta
|
bai
Jainkoaren lege santuaren uztarria ere, zeren uztarri hau, karga izanagatik ere, honekin batean hobekiago eta aisekiago iragaten baitira mundu honetako lanak eta atsekabeak. Zeren Jainkoak berak, legearen emaileak, legea begiratzen eta konplitzen laguntzen baitigu eta, hartarako, uztartzen bezala baita gurekin.
|
|
Elizak benerazio handia izan dio beti Eskritura Santuari, Jaunaren Gorputzari izan dion bezalaxe, liturgia santuan batez ere etengabe hartu eta banatu baitu fededunen artean
|
bai
Jainkoaren hitzaren eta baita Kristoren Gorputzaren mahaiak eskaintzen duen biziaren ogia (DV: 21) 7.
|
|
Kontzilio ondoan, Belokeko Beneditano frailek egin duzue lan euskal liturgiaren alde, bai kantu,
|
bai
Jainko Hitza, bai Elizkizun otoitzak euskeraz eskainiz. " Ezkila" argitaletxea sortu zinuten lan horren plazaratzeko.
|
2019
|
|
Gizagabea zirudien isiltasun handi batek dena hartzen zuen. Nire existentziaz,
|
bai
jainko moduan, bai gizaki arrunt moduan, duda sentiaraztera iritsi nintzen eta, nor nintzela egiaztatzeko asmoz, burura etorri zitzaidan lehen doinua ahapetik kantatzen hasi nintzen. Dagoeneko gai naiz isiltasun zamatu horretan konplize izateko.
|
|
Abere guztietan bazirelarik arrak eta emeak... zertan giza-abereetan ez? Giza-sexuen indiferentzian eta aurre disposiziorik ezean sinistea, bera
|
bai
jainko moduzkoa: Jainkoak eman zigun arima zela ta ez genukeen guk —gainerako abereek bazutela ontzat ematen genuen baina— berezko portamenik:
|
2020
|
|
Neskatoa, oso inozoa baitzen, eta hamalau bat urtekoa, gurari ordenatu batek ez baizik eta ume oldar batek eramanik, biharamunean bertan, guztien isilik, ezkutuan eta bakar bakarrik, bidean jarri zen Tebaidako basamorturantz, eta eginahal handia eginik eta oldar horrek irauten baitzion, iritsi zen desertu hartara eta urrutitik etxetxo bat ikusita hartara egin zuen eta han gizasantu bat aurkitu zuen atean, zeinak, han aurkitzeaz harriturik, galdetu zion zeren bila zetorren. Neskak erantzun zion ze Jainkoaren goi arnasak harturik, aurkitu nahi zuela haren zerbitzuan nola jarri eta
|
bai
Jainkoa serbitzen nork erakutsi ere.
|
2021
|
|
Inork ez du aipatu zergarik, auzitegirik edo etxegabetzerik. Gazte liburuzainek, gainera, atseginak dirudite, xaloak, eta sinesten dute
|
bai
Jainkoagan bai zintzotasunean.
|